We moesten vandaag voor controle naar het dierenziekenhuis maar hadden 1 probleem: geen auto. Onze Rocco heeft vanwege zijn dubieuze verleden een angst voor ALLES en bussen en vrachtwagens waren 2 jaar geleden nog niet eens dingen waar hij bij in de buurt kwam laat staan dat ie IN een bus zou stappen. Nu hadden we geen keus en alle moeite van de afgelopen jaren werd beloond
Rocco stapte zonder problemen de stadsbus in voor een rit van 10 minuten. Het was best spannend, vooral als er mensen in en uitstappen en druk lopen doen. Maar uiteindelijk is hij lekker naar buiten gaan kijken.
Het lijkt zo simpel en logisch allemaal maar voor ons is dit een feestje waard en een enorme stap voorwaarts.
We hebben de hele reis zitten glunderen en hem de hemel in geprezen. De andere passagiers zullen wel gedacht hebben wat zijn dat voor lijpe lui met die hond maar het leuke was dat hij op de terugweg het al helemaa snapte! de bus kwam aanrijden en hij stond al helemaal klaar om in te stappen voordat de deur openging...
Je mag best trots op hem zijn, Met diedje heb ik het zelfde gehad voordat ik hem kreeg was hij niet echt buiten geweest. Maar nu na veel training, gaat hij overal in mee met het openbaar vervoer.
Ik wil wel als tip meegeven dat je dit regelmatig moet bijhouden.
Super, misschien gaat 'ie het zelfs wel leuk vinden! Mijn Luna begint al te kwispelen als ze een bus in de verte ziet, als ze er in mag vergeet ze zelfs dat ze nog een kont heeft en loopt ze schuddend met haar achterwerk de bus in