Even een waarschuwing

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Even een waarschuwing

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

De kerstbomen gaan binnenkort weer de deur uit. Vaak worden ze even in de tuin neergezet tot ze weg gebracht worden om verbrand of versnippert te worden.
Honden vinden het nogal interessant als er in ene zo'n boom tegen de buitenmuur aanstaat en willen er wel eens mee gaan spelen, of takjes afbijten ect.
Let op: dit is vergif voor de honden, ze kunnen er behoorlijk ziek van worden!!
chantal-77

Ongelezen bericht door chantal-77 »

O, dat wist ik niet dat het giftig is voor honden. Bedankt voor de waarschuwing!
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

ja daar ben ik ook achter gekomen :( roef had wat naalden opgegeten wat ik niet gezien had.na een tijdje begon hij heel erg te braken en kwamen er 5 naalden naar buiten.ik heb hem norit gegeven en hij heeft er verder geen last meer van gehad maar ik ben blij dat hij ze zo snel weer uitbraakte.
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Von
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Von »

ja hoor dat is ook de reden waarom ik hier in mijn huis waar honden en ook katten leven nooit een echte boom neerzet!!
Het kan zelfs dodelijk zijn!!
Liefs Von.Afbeelding

Afbeelding

AfbeeldingLucas (malthezer) (uit Belgie)
Afbeelding Romi uit Roemenie
Von
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Von »

ps. net zoals een kerstster......ook super giftig!
Liefs Von.Afbeelding

Afbeelding

AfbeeldingLucas (malthezer) (uit Belgie)
Afbeelding Romi uit Roemenie
Zootje

Ongelezen bericht door Zootje »

Jeetje dit wisten wij ook niet, bedankt zeg!!!
Janneke

Ongelezen bericht door Janneke »

ik zie dit oude topic staan en bedenk me opeens of ik wel of geen kerstboom moet nemen. Eerlijk gezegd houd ik niet van nep, hoe mooi ze soms ook lijken, maar nu we Sascha hebben, nu 5 mnd oud.... ik weet het niet. Misschien even geen boom? Maar ja, dat vinden mijn meisjes weer niet leuk natuurlijk. Bij kerst hoort een kerstboom.

is wel heel aantrekkelijk he? Zo'n boom met mooie glinsterende dingen erin, ik zie Sascha er op een onbewaakt ogenblik al naartoe springen. Je moet er toch niet aan denken dat zo'n kapotte bal wordt verorberd?? ze eet namelijk nog van alles wat niet echt eetbaar is, zeg maar.. :cry:

hoe doen jullie dat? wel of geen boom?
Nienke
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Nienke »

Jayla is eind januari geboren en wij hebben met kerst gewoon de kerstboom in huis gezet.
Ze moeten er toch aan wennen, want anders is het het jaar daarop wel 'nieuw'. (tenminste dat is mijn mening)
Wel een tip, haal leuke kerstballen bij de ikea, deze zijn van plastic ;-)
Handig, mocht er toch 1 eruit vallen..
Nathalie01
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Nathalie01 »

Nou ik weet al bijna zeker dat hier geen kerstboom gaat komen hoor :?
Dex pakt en vreet nog alles wat los en vast zit en is nog zo onbezonnen, dan ga ik echt geen kerstboom neerzetten :twisted: Zie mezelf al de hele dag politieagentje spelen. Helaas maar wij slaan een jaartje over. Misschien is het wel een idee om een kleiner boompje ergens op te zetten?
Sascha
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sascha »

Janneke schreef:ik zie dit oude topic staan en bedenk me opeens of ik wel of geen kerstboom moet nemen. Eerlijk gezegd houd ik niet van nep, hoe mooi ze soms ook lijken, maar nu we Sascha hebben, nu 5 mnd oud.... ik weet het niet. Misschien even geen boom? Maar ja, dat vinden mijn meisjes weer niet leuk natuurlijk. Bij kerst hoort een kerstboom.

is wel heel aantrekkelijk he? Zo'n boom met mooie glinsterende dingen erin, ik zie Sascha er op een onbewaakt ogenblik al naartoe springen. Je moet er toch niet aan denken dat zo'n kapotte bal wordt verorberd?? ze eet namelijk nog van alles wat niet echt eetbaar is, zeg maar.. :cry:

hoe doen jullie dat? wel of geen boom?
Gewoon een boom nemen hoor Janneke.
We hebben ook elk jaar gewoon er één staan (laatste jaren wel een nepperd maar dat is voor de oppaskids) Gaia en Aygo zijn beide van eind augustus dus nog jonger dan Sascha straks. Beide hebben ze er alleen maar aan gesnuffeld, maar aankomen niet.
Onze nieuwe pupperd( over de naam zijn de meningen nog steeds erg verdeeld :D) is met de kerst +/- 4 maandjes, ook zij moet er gewoon afblijven :)
Wel hebben we onderom alleen onbreekbaar spul hangen en geen chocolade kransjes meer voor de oppaskids erin :)
Afbeelding
Janneke

Ongelezen bericht door Janneke »

Ja Grietsje, natuurlijk komt er weer een boom! :)

Ze moet er "gewoon" vanaf blijven! Heel gewoon... :lol:
Guus

Ongelezen bericht door Guus »

Wij nemen dit jaar geen boom, Guus vliegt over al op / in / tussen :D
Dus het wordt een leuk kerststuk of klein boomje op tafel :wink:

Zie ook mij niet de hele maand december :evil: achter Guus aan lopen :shock:

1 voordeel, scheelt wel een hoop opruim werk in januari :lol:
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

Je kunt ook een hele mooie boom buiten in de tuin zetten, geheel versierd en zo. Heel leuk als het 's avonds donker is en de lichtjes branden.

Ik heb geen boom in huis omdat ik dit jaar met de kerst er toch niet ben, maar anders heb ik altijd een boom hoor. :)
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Hier staat een echte nepboom :D omdat ik ook geen naalden in mn huis wil :D En kerststerren komen er ook niet in..
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Annemiek

Ongelezen bericht door Annemiek »

Toen Kayla een pup was kwam hier gewoon een boom, een echte.
Bij het binnenzetten / optuigen haar genegeerd. Het was iets wat gewoon niet interessant was. Kwam ze te dichtbij dan was het nee. Dat gebied was off-limits. Afleiden met leukere dingen en niet te veel aandacht aan besteden. Er staan meer 'dingen' in huis toch?

De boom stond wel in een hoek en de kerststal + wat kisten er zo onder dat ze niet rond/onder de boom kon lopen. Bij de takken kon ze niet, tenzij ze zou springen o.i.d. Maar dan kun je alles in huis wel opbergen bij een pup. Lopen ze los, dan let je op ze als ze jong zijn. Ik heb nooit overdreven geruimd toen ze pup was. Sommige dingen (ongevaarlijke of oude schoenen e.d.) liet ik expres slingeren (en dan consequent blijven met wat wel/niet mag) en zo zijn er ook wel eens wat dingen gesneuveld als ze me te snel af was maar bleef de schade beperkt.
De kerstboom daarentegen heeft ze niet naar om gekeken. Er waren veel leukere dingen in huis.
Moesten we even weg, dan ging ze in de bijkeuken/bench. Ook als er geen kerstboom stond ging dat zo.

De andere 2 jaren is er ook gewoon een boom gekomen, geen probleem geweest. Ze kijken er niet naar om.
Soms vind ik het lastiger om mijn neefje van bijna anderhalf bij bepaalde dingen weg te houden. Dat spul gaat dan al snel hogerop buiten bereik. :twisted:
Plaats reactie