Ringtraining

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
Sofie

Ringtraining

Ongelezen bericht door Sofie »

Dadelijk gaan Kyra en ik onze eerste ringtraining volgen. Ik ben eens benieuwd. Het is nog redelijk nieuw in onze hondenschool en ze organiseren het tot nu toe 1x per maand. Na volgende maand om de 2 weken, en als ze volk genoeg hebben is het wekelijks.
Heb een showlijntje gekocht en seffens eens gaan zien of we er iets kunnen opsteken. Ze is natuurlijk nog jong en we zijn ook volop (2x per week) bezig met Gehoorzaamheid (do-dag en zondags). Maar ze mag meedoen dus waarom niet!! Samen bezig zijn is toch zo leuk én leerrijk voor ons allebei.

Kijk er naar uit! :D

Zijn er nog mensen die het pas zijn beginnen volgen? Is het leuk?

(haha, Kyra ligt nog volop te snurken - wat een decibels!! - en weet nog niet wat voor spannends we dadelijk gaan doen :verliefd1: )
Zootje

Ongelezen bericht door Zootje »

Ik heb er geen ervaring mee, maar wil je wel even veel plezier wensen!
Pandora
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Pandora »

Ik heb het vorig jaar gedaan met Ramses.
Hij vond het helemaal leuk en showde zichzelf ook echt goed in Bennekom. Hij kreeg een compliment voor zijn ringgedrag van de keurmeester. Jammer dat hij qua uiterlijk niet echt in de smaak viel maar aan zijn ringgedrag heeft het niet gelegen :D
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
EricaM
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door EricaM »

Wij zijn met Bram ook een aantal weken geleden begonnen. Hij is de jongste van de groep, maar hij vindt het erg leuk en doet het ook heel erg goed.

Het is wel minder intensief dan de gewone trainingen, maar toch zeker erg leuk.

Ik ben benieuwd hoe hij het straks in de ring gaat doen, als het voor het eggie is :wink:

Jij alvast veel succes!
Groetjes Erica, en een knuffel van Bram
Sofie

Ja het was best moeilijk, maar ze is nog zo jong en vond alles zo nieuw en interessant en was heeeeeeel snel afgeleid. Er is ons ook niet verteld HOE ze in feite moet staan. Het was een eerste basis-les waar men de figuren vertelde. En we liepen dan even een lijn en een driehoek en slalom tussen geleiders. Kyra vond het pupje van 8 weken wel heel boeiend en de tsitshu (of hoe schrijf je dat) ook... Dat was niet simpel !!! (we waren maar met zen drie) En tandjes kijken? Hooo maar niet met mijn tanden dacht Kyra! Haha.... Maar ja we zijn nog volop met Gehoorzaamheid bezig ook. Maar al bij al een leuke ervaring, de volgende keer zijn we weer van de partij... We willen leren leren leren!

@pandora en ramses: leuk van het goede ringgedrag! En wat het uiterlijk betreft, tja, dat heb je niet in de hand !

@erica: leuk dat Bram het zo goed doet. Hij is ook heel erg knap !!!
Hoe lang moet je eigenlijk ring training volgen om naar de echte ring te kunnen? En weet jij of de "regels" overal hetzelfde zijn in NL en Belgie ??
Pandora
Speurneus
Speurneus

:D Leuk die eerste ervaring!

Ze is nog jong en juist daarom is die ringtraining zo handig want als je naar een show gaat is ze de routine in ieder geval gewend en sta je als handler wat minder te hannessen dan zonder ringtraining.
Veel plezier met de trainingen!

Ramses was natuurlijk al wat ouder bij de ringtraining. Hij is ook niet zo van de andere honden dus als hij weet dat de anderen niet bij hem komen vindt hij het al lang best.
Hij is dol op aandacht en mensen kunnen bijna alles met hem doen, beetje meehobbelen voor een snoepje vindt hij ook leuk.
Afbeelding
Sofie

ooh wat leuk ! :D dat meehobbelen voor een snoepje :)
Kyra vang je niet zo rap, dat is van "aha een snoepje oké geef maar! - niet meteen? nou ja die andere hondjes zijn zo leuk - zzoefff" hihi de gekke :wink:

maar het komt goed, ze heeft al complimentjes gekregen over de hoeking en het gangwerk. Nou ja, ik vraag me af hoe ze dat gezien heeft :-D 8)
Pandora
Speurneus
Speurneus

Kyra heeft nog de concentratieboog van een guppy maar dat wordt vanzelf (nou jaaaaa, vanzelf....) beter als ze wat ouder is :wink:

Een beetje ervaren ringtrainer ziet best of een hondje potentieel heeft, ook als het nog wiebelpuppen zijn :)
Afbeelding
EricaM
Speurneus
Speurneus

Bram heeft met 12 weken z'n eerste show gelopen. Toen nog helemaal geen ringervaring opgedaan, en dat was te merken. :oops: Ook voor mezelf. Ik was totaal niet voorbereid.

Toch kreeg hij een heel mooi rapport en Veelbelovend. Dus ik ben/was apetrots.

Nu gaan we begin februari naar eindhoven en dan hoop ik dat het showen ook een beetje gaat. En dat tandjes kijken... Ook daar is hij niet echt van gecharmeerd. Maar staan doet hij als een huis :D Het moeilijkste is het lopen. Hij blijft maar in het touw bijten dus dat wordt nog een hele uitdaging.

Dus je kunt Kyra gewoon inschrijven hoor in de puppieklasse. Uiteindelijk staan daar allemaal pups met weinig ervaring. 8)
Yoran99
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yoran99 »

EricaM schreef:Bram heeft met 12 weken z'n eerste show gelopen. Toen nog helemaal geen ringervaring opgedaan, en dat was te merken. :oops: Ook voor mezelf. Ik was totaal niet voorbereid.

Toch kreeg hij een heel mooi rapport en Veelbelovend. Dus ik ben/was apetrots.

Nu gaan we begin februari naar eindhoven en dan hoop ik dat het showen ook een beetje gaat. En dat tandjes kijken... Ook daar is hij niet echt van gecharmeerd. Maar staan doet hij als een huis :D Het moeilijkste is het lopen. Hij blijft maar in het touw bijten dus dat wordt nog een hele uitdaging.

Dus je kunt Kyra gewoon inschrijven hoor in de puppieklasse. Uiteindelijk staan daar allemaal pups met weinig ervaring. 8)
het tanden kijken is Tyson ook geen fan van, dit gaat oefenen worden

het lopen heeft Tyson in Brussel de veel belovend gekost, dus ook daar zijn we nu volop aan op het oefenen
Yoran 24/10/1999~26/07/2011
Bruce 04/04/2002
Denzell 14/04/2004
Figaro 31/03/2006
Tyson (Precious For Eternity Vast Pretender 15/07/2009
Djedda (Smallville's Empress Just Say Yes) 24/04/2010
Haylee (Smallville's Empress Love Affair) 14/05/2011
Dawn (Of Emperor's Pride Legacy) 04/09/2012
Dusty (Black Sea Sykstus) 13/03/2013
Ocean (Flanders Pride Ocean Diva) 19/01/2015
EricaM
Speurneus
Speurneus

@Yoran: En helpt het oefenen al?

Bram neemt steeds het touw in z'n bek. Dat krijg ik er maar niet uit. Doet/deed Tyson dat ook of was het bij hem het lopen zelf?

En heb jij een tip om het touw niet vast te laten pakken? Nu stop ik met lopen, zeg los, dat doet hij dan, vervolgens gaan we weer lopen en direct pakt hij het touw weer vast :twisted:

Iedere tip is welkom.

Jammer dat jullie niet naar Eindhoven komen. Genk zal er voor ons niet inzitten, helaas...
Yoran99
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

EricaM schreef:@Yoran: En helpt het oefenen al?

Bram neemt steeds het touw in z'n bek. Dat krijg ik er maar niet uit. Doet/deed Tyson dat ook of was het bij hem het lopen zelf?

En heb jij een tip om het touw niet vast te laten pakken? Nu stop ik met lopen, zeg los, dat doet hij dan, vervolgens gaan we weer lopen en direct pakt hij het touw weer vast :twisted:

Iedere tip is welkom.

Jammer dat jullie niet naar Eindhoven komen. Genk zal er voor ons niet inzitten, helaas...
Heb in elk geval de manier gevonden om hem deftig te doen starten, en niet te snel met hem lopen, nu hoop ik dat hij het op show ook goed gaat doen want thuis is nog altijd anders dan in de ring :)

ook hij nam de lijn beet in het begin, maar in Brussel was het echt springen en gek doen tijdens het lopen niet echt de lijn beet pakken, de KM kon zijn gangwerk niet beoordelen en daardoor geen veel belovend, om te verhinderen dat hij de lijn beet kan nemen zet je de lijn best vlak achter zijn oren en je houd het ook zo vast zodanig dat hij erniet aankan, ik hoop dat ik het een beetje goed uitgelegd heb want het is altijd moeilijk om het schrijvend uit te leggen dan het voor te doen.

neen geen Eindhoven voor ons, ik heb in februari al twee shows, Genk en Rheinberg Duitsland
Bruce 04/04/2002
Denzell 14/04/2004
Figaro 31/03/2006
EricaM
Speurneus
Speurneus

Yoran99 schreef:

Iedere tip is welkom.

Heb in elk geval de manier gevonden om hem deftig te doen starten, en niet te snel met hem lopen, nu hoop ik dat hij het op show ook goed gaat doen want thuis is nog altijd anders dan in de ring :)

ook hij nam de lijn beet in het begin, maar in Brussel was het echt springen en gek doen tijdens het lopen niet echt de lijn beet pakken, de KM kon zijn gangwerk niet beoordelen en daardoor geen veel belovend, om te verhinderen dat hij de lijn beet kan nemen zet je de lijn best vlak achter zijn oren en je houd het ook zo vast zodanig dat hij erniet aankan, ik hoop dat ik het een beetje goed uitgelegd heb want het is altijd moeilijk om het schrijvend uit te leggen dan het voor te doen.

neen geen Eindhoven voor ons, ik heb in februari al twee shows, Genk en Rheinberg Duitsland

Ik ga het proberen zo te doen. Dank voor de tip. Je hoort natuurlijk nog wel hoe het in Eindhoven is gegaan. Jij ook succes met Tyson...
Yoran99
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

EricaM schreef:
Yoran99 schreef:

Iedere tip is welkom.

Ik ga het proberen zo te doen. Dank voor de tip. Je hoort natuurlijk nog wel hoe het in Eindhoven is gegaan. Jij ook succes met Tyson...
heel veel succes :klasse:
Bruce 04/04/2002
Denzell 14/04/2004
Figaro 31/03/2006
Sofie

Waw leuk, wij wouden eens in Eindhoven gaan kijken de zondag de 7e febr!! Wanneer ben je er met Bram? Kun je je nog inschrijven hiervoor? Waar/hoe doe je dat? Wat kost het? Wanneer moet je dan gaan, zondag of zaterdag of vrijdag? Misschien zie ik je daar wel!

Nu je het zo zegt, die pups van de babyklasse: dat kan toch niet anders dan dat er heel veel mensen staan "te prutsen" ? :-) Ik zou zelf wel zenuwachtig zijn, en Kyra zal dat dan wel aanvoelen.... niet?

Wanneer is in Genk de show? Dat is voor ons 8 minuutjes rijden!!! 8)
Plaats reactie