Tjonge jonge wat een dagen

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
soraya

Tjonge jonge wat een dagen

Ongelezen bericht door soraya »

Gister was het de eerste keer dat we naar de nieuwe DA zouden gaan... Onze vorige DA voelde niet goed en nam alles een beetje te makkelijk aan... Dus een nieuwe gezocht en gevonden.... Hadden we een afspraak gemaakt omdat Kyra en Cay allebei de kennelhoest hadden en we gewoon een complete check up wouden van allebei....

Kwam we daar gisteravond... En toen begon het met Kyra.. Wat wil je van me weten? Ik verteld over haar verleden en dat ik wel wou weten of de kennelhoest helemaal genezen was en of haar longen schoon waren... en dat ze een chip en de laatste enting moest... Nou gedaan en was allemaal goed.. haar hartje was goed.. haar longen waren goed en ogen en oren schoon :applaus:

Toen mocht Cay... Cay trok de laatste 2 dagen vanaf maandagochtend met zijn ene achterpoot daarom wou ik hem laten controleren... Dus de DA begint met voelen en rekt een beetje... tafel naar beneden nou Cay loop maar een stukje... weer op de tafel... weer voelen.... Tja zegt hij ik voel een verdikking bij zijn knie en hij geeft pijn aan als ik eraan zit :cry:

HIj zei nu is Cay nog heel jong en kan hij hem een beetje verrekt hebben of te maken hebben met de groei.. hij zegt we gaan hem even rust geven en wil hem volgende week terug zien... Wel ontstekingsremmers mee... hij gaf aan als het volgende week niet beter is.... of maar een klein beetje dan maak ik toch voor de zekerheid foto's.... Dus ik housd mijn hart vast en hoop dat het beter gaat!! NU mag hij alleen maar p&p rondjes maken... En hij is zo speels... kan al zo slecht zijn energie kwijt... Dus voorlopig geen GH....

Toen zijn oren... ik had bij de vorige DA aangegeven dat ik me zorgen maakte over de status van zijn oren... Die waren steeds vies en wekelijks kwam er zooi uit... Zij heeft ons toen een oorcleaner meegegeven en dat moesten we dan maar een poosje proberen... maar ik bleef erbij dat ik ze warm en rood vond en dat hij er steeds mee langs de bank schuurde dus dat ik vond dat er wat gedaan moest worden... zij zei probeer eerst dit maar eens..... Vandaar een andere DA... Kwamen we daar gisteravond.. zei die DA verdomme welke DA laat een hond nou zo lopen.... dit had echt een fikse beschadiging kunnen worden... ze zijn echt enorm ontstoken... hij was er gewoon kwaad om.... Dus nu een goede oorcelaner... dat 's ochtends eerst doen... dan in beide oren 10 druppels antibiotica... En dan 's avonds hetzelfde verhaal 8 dagen lang.... Daarna moet hij terugkomen voor zijn knie en zijn oren... ik hoop dat alles dan goed is.... Verder moet hij van de DA 5 kilo afvallen... hij vond CAy te dik en dat was nu met zijn knie zeker niet goed....

Onderweg naar huis zeiden mijn partner en ik tegen elkaar maar goed dat Kyra wel helemaal gezond is....

Nou te vroeg gejuicht....

Vanmorgen gingen we koffie drinken bij mijn ouders... Ik met de hondjes in de auto naar mijn ouders.... Gingen de hondjes zoals wel vaker lekker in de tuin spelen... lopen ze tegelijk door de deur naar buiten... Zie en hoor ik dat Kyra piept...(waarschijnlijk gestoten tegen de deurdrempel zei de DA zoals het eruit zag) Nu is ze door haar verleden best wel kleinzerig en ik dacht heel even van nou Cay stond zeker op haar poot... maar ik bleef toch even kijken.... Zie ik dat ze mank loopt.... Dus ik til haar op om haar mee naar binnen te nemen.... Want lopen wou ze niet... Zit ik helemaal onder het bloed... haar op de bank gelegd en gekeken waar het vandaan kwam... Bleek haar teennageltje gespleten te zijn.... Ik gelijk de DA gebeld... ik was in Ede en mijn DA zit in Arnhem... Ze zei is de nagel eraf want dan hoef en kan ik niks meer mee doen.. dan geneest het verder van zelf dan hoef je het alleen schoon te houden.... ik zei dat hij gespleten was en dat ze behoorlijk bloedde... Ze zei kom maar gelijk dan.. ik een washandje eromheen zodat ze niet kon bijten en met mijn zusje (met Kyra op schoot) naar de DA.... mijn hondjes had ik nog noooit zien bloeden dus was best wel een beetje in paniek...

Eenmaal daar aangekomen piepte Kyra behoorlijk zoveel pijn had ze... zo zielig ging me zo aan het hart...
De Da bekeek het en zei het is gescheurd tot aan het leven... gelukkig niet tot aan de nagelriem... Ze gingen het verdoven... En ze hebben de losse delen eraf geknipt... Goed ontsmet... Nu 2x daags in het soda weken... en dan even to zondag kijken hoe het geneest en of het niet dik of warm wordt.. is dat wel zo dan kan ik gelijk contact opnemen.... Anders moet ik maandag even langs komen om te kijken of het mooi hersteld... Nu heeft ze een gaasje met een roze verbandje om haar pootje... Dus de aankomende dagen voor onze schatjes even geen bos of strand bezoekjes.... En dat terwijl het net weer mocht!! Ik hoop dat maandag voor Kyra meevalt... En dat vrijdag de 22e voor Cay meevalt....

Ik vind het zo zielig... Ik hoop dat ze gauw herstellen en dat Cay zijn knie achteraf allemaal meevalt!!

Ik moest het even van me afschrijven....
Boukje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Boukje »

Dat zijn vervelende dingen inderdaad.
Beterschap voor Cay, ik hoop dat het meevalt met zijn knie en ook sterkte voor Kyra.
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Pff dat is inderdaad een hoop tegenslagen. Hopelijk gaat het goed met je kanjers.

Ik vind het wel heel erg goed van je dat je bent overgestapt naar een andere DA. Zo zie je maar weer dat er dingen aan de hand zijn. Gelukkig bevalt deze DA je wel :)

Sterkte met je kanjers!
yosca
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door yosca »

Nou.. goede keus om over te stappen zeg!! Sterkte met Cay en zijn knie en Kyra en haar nagel!! ...en bovenal succes met het rustig houden van je honden :wink: .
Groetjes van Anneke en een Pootje van Yosca & Zyva.
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Het zit jullie niet mee Soraya :( Nu ga ik maar duimen dat het helemaal goed komt met Cay en het vanzelf weer overgaat hoor. :D :duimen:
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
Nienke & Foofer

Ongelezen bericht door Nienke & Foofer »

:groteknuffel: voor jullie allemaal!! Wel fijn dat je nu een DA hebt die alles voor je doet! Ik duim voor jullie dat alles goed geneest.
toscak
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door toscak »

Jeetje, wat een tegenslagen!

Beterschap met de patientjes!
chantal-77

Ongelezen bericht door chantal-77 »

Nou zeg, vervelend allemaal!!! De wandeling moeten we dus maar even uitstellen :( . Veel beterschap met de hondjes!!!
Berdien
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Berdien »

Soraya wat lees ik nou toch allemaal.... :cry: :cry: Die lieve Cay rustig houden zal niet mee vallen denk ik. Ik snap dat je voorlopig niet naar GH komt met hem, maar gelukkig dat je er snel bij bent en wie weet komt het goed met rust. Geef Cay en Kyra maar een hele dikke knuffel van mij en Brent zal zijn maatje wel missen zaterdag...... Succes met je mannetje en vrouwtje.
Mijn labje is meer dan een hond alleen..... ook mijn beste maatje
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

Oei oei toch; beterschap aan je kroost!!!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
Dinie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Dinie »

Wat een ziekenboeg bij jullie!! :(
Beterschap Cay en Kyra!! :knuffel:
:zwartkopje: Ciba (Ciba van Budiliumhof) 22-10-2005 ~ 25-4-2008
:zwartkopje: Yara (Raspberrycream van Budiliumhof) 7-3-2008
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

Poeh, dat is wel heel erg veel in een paar dagen.
Beterschap met je lieve duo.
marron
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door marron »

zo zeg, heel veel beterschap met je labberdjes!
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)
molletje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door molletje »

ach, wat een gedoe allemaal!
Sterkte en beterschap voor allebei de hondjes en voor jou!
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

Heel veel beterschap voor Cay en Kyra!
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
Plaats reactie