Indy niet in orde..

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Eindelijk komt er duidelijkheid. Gelukkig zijn er geen ernstige dingen gevonden. Dat is echt een hele opluchting!

Hopelijk knapt Indy gauw op :groteknuffel:
mullermariska
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door mullermariska »

Gelukkig dat er geen ernstige dingen zijn gevonden! Vanaf nu moet het dan toch eens de betere kant op gaan en vooral over gaan!! Heel veel sterkte en hoop dat er na deze kuren toch eindelijk weer rustige en leuke dagen aan gaan komen!! :groteknuffel:
Groetjes Mariska en een lebber van Izzie en Shiva

:zwartkopje: Lola ( Kink's Lola van de witte hoeve's hof ) 7-3-1998 - 14-7-2008
:blondkopje: Izzie ( Mayberry's Dream Curious Isabel) 4-2-2009
Bull terriër : Shiva 3-8-2010
Jess&Max

Ongelezen bericht door Jess&Max »

O wat fijn zeg.
Nu kunnen ze eindelijk wat doen.
Hopelijk gaat ze nu snel opknappen.
Anca
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Anca »

Ze weten niet wat het is, maar kunnen dat wel behandelen??? Raar...

Ik wil eigenlijk weten hoe het nu met Indy is en hoe ze zich voelt.
Groetjes Anca

Afbeelding
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Met Indy zelf lijkt het de goede kant op te gaan. Ze heeft van de da groen licht gekregen om weer wat meer te gaan doen. Er mag alleen absoluut nog niet gezwommen worden, maar wel weer wat langere stukjes en evt zelfs al eventjes los.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Anca
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Anca »

okay, dank je voor je antwoord Els.

Indy en Maaike, sterkte en beterschap!
Groetjes Anca

Afbeelding
mullermariska
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door mullermariska »

Els schreef:Met Indy zelf lijkt het de goede kant op te gaan. Ze heeft van de da groen licht gekregen om weer wat meer te gaan doen. Er mag alleen absoluut nog niet gezwommen worden, maar wel weer wat langere stukjes en evt zelfs al eventjes los.

Heerlijk idee! Eindelijk weer een beetje genieten voor Indy en Maaike :)
Groetjes Mariska en een lebber van Izzie en Shiva

:zwartkopje: Lola ( Kink's Lola van de witte hoeve's hof ) 7-3-1998 - 14-7-2008
:blondkopje: Izzie ( Mayberry's Dream Curious Isabel) 4-2-2009
Bull terriër : Shiva 3-8-2010
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

En nou hopen dat ze heel snel weer beter zal worden en dat vrouwtje en Indy weer volop kunnen genieten van elkaar en van het leven.
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Fijn dat het de goede kant op gaat! lekker weer wat vrijheid ook voor Indy :)
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
Zootje

Ongelezen bericht door Zootje »

Oh wat een fijn nieuws om te horen! Hopelijk blijft het in een stijgende lijn gaan en gaat ze zich stukje bij beetje weer beter voelen!
Geniet er maar lekker van nu dat ze weer meer mag..
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Laat het nu a.j.b. de goede kant opgaan met je grietje........Het voorjaar komt er aan en dan moet er gezwommen worden :)
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

nou ik ga hard duimen dat de prednisonkuur aanslaat en dat indy weer helemaal de oude gaat worden :) zodat je eindelijk van je meiden kunt gaan genieten zoals je je het had voorgesteld denk ik :(
zet hem op indy :groteknuffel:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Yara

Ongelezen bericht door Yara »

Er is weer veel gebeurd afgelopen anderhalve week. Vorige week dinsdag heeft Indy een maag- en darmendoscopie gehad. Ze hebben toen biopten genomen uit de maag en darmen. Op het zicht zag dat er allemaal rustig uit. Tevens hebben ze weer haar nierwaarden opnieuw gecontroleerd omdat deze eerder aan de wat hogere kant waren, maar dat was nu helemaal goed. Indy had na de endoscopie veel last van de narcose, maar was de volgende dag al weer aardig opgeknapt. Op advies van de gastro-enteroloog zijn we pijnmedicatie gaan afbouwen. Helaas ging dit eind vorige week dus niet goed. Indy kon zo goed als niet meer plassen. Veel persen, een paar drupjes en dat was het. Het weekend alsnog bij mijn eigen da haar urine laten testen uit voorzorg of het geen blaasontsteking betrof. Dit was het niet, dus weer een pijnreactie. Gelijk weer de pijnmedicatie opgevoerd en de klachten verdwenen weer. Afgelopen maandag gelijk maar weer contact opgenomen met Utrecht dat dit toch niet de manier is en dat ik overleg wilde, van hoe of wat. Maar geheel tot mijn verbazing, kreeg ik te horen dat de uitslagen van de biopten al binnen waren. Hier had ik nog niet op gerekend, aangezien mij verteld was dat dit 10 dagen zou duren. Ik kreeg te horen dat er gelukkig geen tumoren of andere gekke dingen gevonden waren. Wat een opluchting was dat!! Wel zijn er overal, in maag en darmen, ontstekingen gevonden. Dit zou volgens Utrecht te maken kunnen hebben met een voedselintolerantie. Het advies was om over te stappen op nog lichter hypo-allergeen voer, het weer ruim een maand aankijken en weer stoppen met de pijnmedicatie. En als ze een 'pijnaanval' zou krijgen een paar dagen pijnstillers geven en daarna weer afbouwen. Als het dan nog niet beter zou gaan zouden we gaan starten met een prednison kuur. En daar kon ik het mee doen. Ik werd op dat moment op een voor mij wat lastig moment gebeld en heb het even gelaten voor wat het was, maar ik was het hier natuurlijk helemaal niet mee eens. Ik heb met deze informatie contact opgenomen met mijn eigen da en de info uit Utrecht daar naar toe laten faxen. Daaruit bleek ook nog dat er zweren zijn gevonden. Mij da deelde mijn mening dat we niet nog langer moeten wachten, maar nu een behandeling moeten gaan starten. Indy is al veels te lang ziek en heeft als veels te lang pijn. En beide zijn we van mening dat het hoogst waarschijnlijk niet gaat om een voedselintolerantie. We hebben allebei sterk het vermoeden dat Indy mogelijk iets van gif heeft binnen gekregen gezien de acute en heftige reactie. Of Indy volledig zal herstellen en hoe snel Indy hiervan zal herstellen is de vraag, dat zal moeten blijken, dat weten we niet. We zijn nu gestart met een prednison kuur met daarbij antibiotica, pijnstilling en maagzuurremmers. Over 2 weken hebben we weer controle. Zo gaan we stap voor stap kijken hoe het gaat.

Helaas ging het vanavond toch weer mis. Bij thuiskomst bleek ze overgegeven te hebben en ze heeft ook in huis geplast. Dat plassen is te verklaren dat ze zeer waarschijnlijk heel veel heeft gedronken, dus ze gaat er nu nog wat vaker uit. Maar het overgeven gaan we nu even heel erg goed in de gaten houden. In overleg met mijn da kijken we het nu even aan. Ik heb een antibraakmiddel in huis. Als ze vannacht alsnog een keer braakt kan ik haar dat geven. Maar ik moet dan sowieso morgen contact met ze opnemen. We willen haar nu zo min mogelijk extra medicatie geven. Dus hopelijk blijft het bij deze ene keer en is het niet nodig.

Dank jullie wel voor jullie reacties en medeleven!! dat doet me ontzettend goed!
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Pffff heftig allemaal. Nu maar hopen dat ze niet meer braakt. Zo min mogelijk medicatie betekend meer rust voor maag en darmen.

Van prednison krijgt ze ook dorst he, en honger ook.

Trek je het zelf nog wel een beetje? :allright: Sterkte nog, want jullie zijn er zo te lezen nog niet. Maar prednison is echt een paardenmiddel, dus daar zal ze vast en zeker wel van opknappen hoor. :duimen: Daar blijf ik hier voor duimen!
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
jessica
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door jessica »

Wat een indrukwekkend verhaal Maaike. Ik wens je heel veel sterkte toe!
Afbeelding
©Monika
Plaats reactie