De man bukt, tilt zijn hond op en heft een stok
Ik fluit de 2 mannen en die komen ( hoe bestaat het) meteen naar mij toe. ( ach af en toe kan ik ze wel doodknuffelen
Bij mij gekomen, doe ik mijn honden alledrie aan de lijn en rustig lopen wij richting de man, die ook weer aan komt lopen met een venijnig, kleffende schnautzer aan de riem.
En nou komt het:" Hij was zijn territorium aan het bewaken en het was een reu, ja, dan wist ik het wel hé".
"Nou, nee, " zei ik, ik weet het eigenlijk helemaal niet.
Want dit is een openbare weg, hoezo territorium. "Ja" zegt de man, maar ik woon hier dicht in de buurt en ik wandel hier iedere dag , dus het is wel zijn territorium.
Ik vertelde hem dat ik ook bijna iedere dag daar wandelde, maar dat mijn honden het zeker niet als hun territorium zagen.
" U moet maar eens honden boeken lezen" zegt de man tegen mij, " dan snapt u er ook meer van.
Toen zei ik tegen hem:" Dus , als ik het goed heb, en u zou op 10 km afstand wandelen, dan heeft u een heel gezagelijk braaf hondje bij u , dat u ook rustig los kunt laten lopen".
"Uhhhhh, uhhhhhh"
Nee dus ::roll:
Ik vertelde hem terloops, dat mijn honden, ook al zijn ze op eigen terrein , nooit een hond zouden pakken, tenminste niet zolang ik erbij ben. Want ja, zei ik , ik ben toevallig de baas.
En toen zei ik:" als ik de hondenboeken erop nakijk, dan staat er een beschrijving voor het soort hond dat u nu bij u heeft : vals kreng, niet meer en niet minder" .
Goedemiddag.