Wie heeft bij jullie de naam verzonnen?

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

Wij hebben de namen samen bedacht.
Ghost heeft zijn naam aan zijn verleden te danken, we vonden het beide een leuke naam en ook ook heel toepasselijk.
En Basco is vernoemd naar de hond die mijn vriend zijn ouders hadden
Colmenarena
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Colmenarena »

Ik heb eerst een lange lijst (veelal Engelse) namen opgesteld die me aan spraken en daarna met mijn vader steeds meer weggestreept. Quinn vonden we uiteindelijk de leukste en het best passen bij ons zwarte monster.

Quinn komt uit het Oud-Iers en betekent 'kleine wolf'.
Groetjes, Petra en Quinn
Jess&Max

Ongelezen bericht door Jess&Max »

Ja leuke naam hoor. :braaf:
toos

Ongelezen bericht door toos »

De eerste naam Michel, het werd dus ene naam uit Star Trek, de tweede werd onze Neelix, ook een naam uit Star Trek verzonnen door jawel mijn man. De derde werd onze Koda, die hebben marijke en ik samen verzonnen en onze Bonus heet Bonus omdat het echt een Bonus is. Hij is aan komen waaien. De fokster van Bonus heeft mij benaderd in mei of ik een pup wilde uit deze combi. Na overleg en gekeken te hebben werd dit onze Bonus en nu hopen dat het ook echt een Bonus is :D
luckylabrador
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door luckylabrador »

Wij hebben alle namen van de engelse competitie op een rij gezet:
Chester komt van Manchester United
Bolton van Bolton Wanderes 8)
:zwartpootje:Finn 29-11-2014
:blondpootje:Floyd 6-05-2011
:zwartpootje:Bolton 23-3-2006 (overleden 16-9-2013)
:bruinpootje:Chester 22-12-2002 (overleden 3-3-2011)
Zipya

Ongelezen bericht door Zipya »

Zippo heeft zijn naam te danken aan onze verzameling zippo-aanstekers.
We stonden voor de vitrine met aanstekers toen we het erover hadden hoe we ons aankomend hondje zouden gaan noemen en bijna tegelijk zeiden we Zippo.

Kaya hebben we geadopteerd en zij heette eerst Katja, maar dat vonden we veel te tuttig voor zo'n pittig hondje. Dus werd het Kaya, speciaal met y omdat ze uit Griekenland komt.
Joni

Ongelezen bericht door Joni »

Wij hebben eigenlijk al heel lang met de naam Sem rondgelopen.
Al ver voor we Sem kregen.
Wij zijn lang bezig geweest met het krijgen van kinderen, wat uiteindelijk niet gelukt is, en zijn toen het adoptie proces ingerold.
We grapten vaak over een bruin jongentje genaamd Sem.
Oo kadoptie is voor ons geen optie gebleken, maar Sem is er gekomen.
Ons eigen bruine jongentje!
Miep
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Miep »

Ik heb de namen verzonnen want ik was toen nog alleen. Toen Miep bij mij kwam heette ze Bernice nou dat vind ik dus echt geen naam die bij mij past. Ik had al twee katten die heten Gossie en Meine hoor je mij al roepen: Gossieeieiei Meineeeee dus moest zij gewoon Miep heten en dat is een naam die ook prima bij haar past. Ja en toen kwam er een lab bij en de eerste naam die bij me opkwam was Janus en dat past toch prima bij Miep en bij mij
Groetjes van Erna
marjolein

Ongelezen bericht door marjolein »

Beide, we hebben ook gedacht aan Kim, Pemmy.
Mijn vriend wilde graag een teefje ik wilde een gele labrador..
Samen vonden we de naam luna heel leuk, deze hebben we ook een hoop keer geroepen en genoemd voor luna hier thuis kwam :D de naam was al goed ingeburgerd :D
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Ik heb altijd de namen verzonnen, Martin was het er wel altijd meteen mee eens :D
Namen voor de puppert heb ik ook al :wink:
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
monique1977

Ongelezen bericht door monique1977 »

ik heb de naam lany gekozen me man kwam met de naam clara aan dat vond ik een koeien naam. dus het is lany gewoorden en dat betekent meisje in het hongaars.
ed_anja_wesley

Ongelezen bericht door ed_anja_wesley »

Ons zoontje had hem verzonnen. Hoe hij er op kwam, weet ik niet. Het is niet de meest unieke naam, maar mijn vrouw en ik vonden hem leuk. Overigens noem ik hem meestal niet Boris, maar Bori-bori :)
bubbles
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door bubbles »

We kregen Bubbles toen ze vier jaar was, de naam hebben we maar zo gelaten... Ik noem haar ook vaak Poppie, omdat ze zo vreselijk lief is. :verliefd1:
Elz

Ongelezen bericht door Elz »

Noa is door de fokker verzonnen. Niet dat ze er al naar luisterde toen we d'r gingen ophalen, maar we vonden het wel prima. Het roept zo lekker: Nooooooooooaaaaaaaa! Hier in de buurt moeten we alleen niet te hard roepen. Met een beetje pech komen er dan ineens drie Noa's aangerend + een flink aantal kleine meisjes.
Netty
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Netty »

Ik had voor Boyka de naam "verzonnen" en bij Barry heb ik de kinderen een naam laten verzinnen. Er zijn heel wat namen over de tafel gegaan en uiteindelijk kwam mijn zoon met de naam Barry.
:blondpootje: Boyka ( 29-01-2008 - † 12-05-2018 )
:bruinpootje: Barry ( 15-02-2009 - † 09-05-2018 )
:zwartpootje: Bliss
:zwartpootje: Biezjoe
Plaats reactie