Dit lijkt toch niets eens op een labrador...

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
Jess&Max

Ongelezen bericht door Jess&Max »

Ja in Nederland :mad:
Zootje

Ongelezen bericht door Zootje »

En het ergste is dat we er volgens mij weinig aan kunnen doen, als het melden wanneer we de kennels en de honden in het echt zien lijkt mij??

Dan studeer je veiligheid en krijg je niets te horen over veiligheid van dieren alleen van mensen :( Zou zo graag de dierenrichting ingaan, aangezien zij niet voor zichzelf op kunnen komen :(
soraya

Ongelezen bericht door soraya »

Wat verschrikkelijk... Ik kan hier heel boos om worden.... Waar wij Kyra vandaan hebben liepen er ook hondjes rond die je het liefst naar de Da zou sturen... Gelukkig kon ik daar stiekem foto's maken en heeft de DA een verklaring ingevuld waardoor er nu iets aan gedaan wordt... Maar deze hondjes lijken niet eens op het ras waar ze op zouden moeten lijken... te triest gewoon... en een hondje op afbetaling.. begin dan niet aan een hondje... want de DA en vlooien en ontwormen kost ook veel geld.. neem alleen een hond als je ervoor kan zorgen...

In en in triest.... :cry: :cry:
tara300409

Ongelezen bericht door tara300409 »

Afschuwelijk
GizmoGer

Ongelezen bericht door GizmoGer »

Inderdaad,Zon broodfokkers zouden ze moeten......
Zielig man die koppies,snap niet dat mensen altijd maar aan geld denken :mad:
ed_anja_wesley

Ongelezen bericht door ed_anja_wesley »

Ja weet je, helaas is het zo dat geld altijd belangrijker is in het leven dan een (huis)dier. Waarom zijn er zoveel van die instanties die dieren helpen in nood en bedreigde diersoorten beschermen en noem het maar op? Als de mens geld niet bovenaan zijn lijstje had staan, maar daarvoor inde plaats respect voor het dier, dan waren de dieren waarschijnlijk allemaal beter af (en waren er wellicht weinig of geen broodfokkers meer).

Ik zie die discussie over het broodfokken al heel lang zo vaak verschijnen op het Internet. Maar er verandert nog steeds niks. In mijn ogen zal er ook niks veranderen omdat de prioriteit van deze wantoestanden gewoon niet hoog is. Hoe overtuig je overheden? Ik weet het niet... :(
Gerritte
Erelid
Erelid

Ongelezen bericht door Gerritte »

ed_anja_wesley schreef:Ja weet je, helaas is het zo dat geld altijd belangrijker is in het leven dan een (huis)dier. Waarom zijn er zoveel van die instanties die dieren helpen in nood en bedreigde diersoorten beschermen en noem het maar op? Als de mens geld niet bovenaan zijn lijstje had staan, maar daarvoor inde plaats respect voor het dier, dan waren de dieren waarschijnlijk allemaal beter af (en waren er wellicht weinig of geen broodfokkers meer).

Ik zie die discussie over het broodfokken al heel lang zo vaak verschijnen op het Internet. Maar er verandert nog steeds niks. In mijn ogen zal er ook niks veranderen omdat de prioriteit van deze wantoestanden gewoon niet hoog is. Hoe overtuig je overheden? Ik weet het niet... :(
Het probleem zal helaas blijven bestaan zolang mensen daar puppies kopen! En dat gebeurt nog iedere dag. Dus helaas er is vraag naar dus zolang er vraag naar is, kunnen dit soort praktijken blijven bestaan.
groetjes gerritte
Afbeelding
bedankt monika!

:zwartpootje:Sting 21-10-2000 overleden 15-02-2013
:blondpootje:Simba 30-11-2002
:zwartpootje:Murphy (Country Companions Murphy's Law) (nog even wachten totdat hij thuiskomt)
luckylabrador
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door luckylabrador »

:evil: :evil: :evil:
:zwartpootje:Finn 29-11-2014
:blondpootje:Floyd 6-05-2011
:zwartpootje:Bolton 23-3-2006 (overleden 16-9-2013)
:bruinpootje:Chester 22-12-2002 (overleden 3-3-2011)
ed_anja_wesley

Tja, veel mensen zijn niet bereid om 1000 Euro of meer neer te tellen voor een Labrapup. Uiteindelijk komen we dan toch weer terug op dat geld he ;) Onze Boris komt ook niet bij een professionele fokker vandaan.
Jo-Ann

Ongelezen bericht door Jo-Ann »

ed_anja_wesley schreef:Tja, veel mensen zijn niet bereid om 1000 Euro of meer neer te tellen voor een Labrapup. Uiteindelijk komen we dan toch weer terug op dat geld he ;) Onze Boris komt ook niet bij een professionele fokker vandaan.
1000 is wel een beetje overdreven hoor
Een pup van een goede fokker, met stamboom kost rond de 800
ed_anja_wesley

Ja, ik weet niet exact wat een pup zou kosten, 1000 zal wellicht wat aan de hoge kant zijn, maar ver boven de 800 worden de pups ook nog wel aangeboden, zeker geen uitzondering. Het was om maar even een verschil in aanschafsprijs te illustreren. Voor zo'n 300 a 350 Euro heb je een pup uit een gelegenheidsnestje of broodfokker. Scheelt toch nog een 500 Euro en naar mijn mening, voor aankomende hondeneigenaren zeker een reden om te overwegen.
-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

@ Ed_anja_wesley: Daarom moet er juist meer voorlichting komen. Je wilt toch een zo gezond mogelijk pup, waarbij de ouders ook gewoon lekker hond zijn??
En als er iets blijkt te zijn, kan je sneller terecht bij een goede fokker dan bij een broodfokker, die geeft dan meestal niet thuis.
En die 500euro betaal je meestal dik terug ! 8)

En buiten dat als je voor een ras kiest, wil je toch een labrador. En niet iets wat erop lijkt :wink:
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
Jo-Ann

Ongelezen bericht door Jo-Ann »

-kim- schreef:@ Ed_anja_wesley: Daarom moet er juist meer voorlichting komen. Je wilt toch een zo gezond mogelijk pup, waarbij de ouders ook gewoon lekker hond zijn??
En als er iets blijkt te zijn, kan je sneller terecht bij een goede fokker dan bij een broodfokker, die geeft dan meestal niet thuis.
En die 500euro betaal je meestal dik terug ! 8)

En buiten dat als je voor een ras kiest, wil je toch een labrador. En niet iets wat erop lijkt :wink:
Amen
ed_anja_wesley

Die 500 Euro kosten die kun je sowieso krijgen, ongeacht waar de pup vandaan komt ;). Overigens, of je een Labrador wilt of gewoon een lieve leuke hond voor gezelschap, dat scheelt natuurlijk per persoon.

Wat misschien interessant zou zijn, is om alle stamboomhonden en niet-stamboomhonden op dit forum op te tellen en te vergelijken wat betreft medische gebreken/kosten en dergelijken. Ik denk dat je dan best een beeld krijgt. Wat natuurlijk niet wegneemt dat je ook een dosis geluk moet hebben met de pup die je hebt aangeschaft...
Laatst gewijzigd door ed_anja_wesley op 02 feb 2010, 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

ed_anja_wesley schreef:Tja, veel mensen zijn niet bereid om 1000 Euro of meer neer te tellen voor een Labrapup. Uiteindelijk komen we dan toch weer terug op dat geld he ;) Onze Boris komt ook niet bij een professionele fokker vandaan.
En daarom blijven dit soort praktijken in stand, hoe triest ook voor de honden :cry:
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Plaats reactie