Dit lijkt toch niets eens op een labrador...
-
Mila01
Wat betreft [XXX].
Ik zat mezelf eens af te vragen of ik hier ook in zou trappen...
Ervan uitgaande dat ik op zoek zou zijn naar een leuke gezinshond en niet teveel van de rassen weet als ik nu weet.
De site ziet er mooi uit
Ze maken reclame met goed service
inentingen paspoort etc.
Ik denk dat ik er mischien ook wel in zou trappen, ervan uitgaande dat ik onwetend in de hondenbussiness ben.
De enige remedie daartegen is om mensen voor te lichten via de bekende kanalen.
Het idee werd geopperd dat we samen advertenties zouden plaatsen op marktplaats bv
mischien kunnen we een lijst met data aanmaken wie wanneer aan de beurt is.
Daarnaast kunnen we het ministerie schrijven of een handtekeningen actie houden?
Iemand handig met websites en dergelijke petities?
Mischien kunnen we instanties bewegen om campagne te voeren, zoals SIRE bv
Ik ben zomaar aan het brainstormen hoor....ik wil graag helpen!
Naam "kennel" verwijderd...
Ik zat mezelf eens af te vragen of ik hier ook in zou trappen...
Ervan uitgaande dat ik op zoek zou zijn naar een leuke gezinshond en niet teveel van de rassen weet als ik nu weet.
De site ziet er mooi uit
Ze maken reclame met goed service
inentingen paspoort etc.
Ik denk dat ik er mischien ook wel in zou trappen, ervan uitgaande dat ik onwetend in de hondenbussiness ben.
De enige remedie daartegen is om mensen voor te lichten via de bekende kanalen.
Het idee werd geopperd dat we samen advertenties zouden plaatsen op marktplaats bv
mischien kunnen we een lijst met data aanmaken wie wanneer aan de beurt is.
Daarnaast kunnen we het ministerie schrijven of een handtekeningen actie houden?
Iemand handig met websites en dergelijke petities?
Mischien kunnen we instanties bewegen om campagne te voeren, zoals SIRE bv
Ik ben zomaar aan het brainstormen hoor....ik wil graag helpen!
Naam "kennel" verwijderd...
-
Cor
- Speurneus

- Contacteer:
Ik denk dat je wel degelijk hier een min of meer representatief onderzoek kan doen. Er zitten hier labradors met en zonder stamboom, en lang niet iedereen meldt zich hier, omdat er medische problemen zijn. En als ze zich specifiek daarvoor aanmelden, mag je verwachten dat het percentage problemen bij stamboomhonden / niet-stamboomhonden ongeveer hetzelfde zal zijn als dit forum.Kay schreef:Ik denk ook niet dat een forum representatief is![]()
Toevallig heb ik het er van de week met iemand over gehad, op een forum zitten een hoop labjes maar dat is maar een deel van alle labjes die er in NL rondlopen.
Op een forum (en op heel het internet trouwens) lees je vaak alleen de "klachten" van een hond -> niemand opent een topic hoe gezond zijn beestje is![]()
Ik heb hier in 3 jaar ziektes gelezen waarvan ik dacht, heeft een hond dat ook ?? (bv cold water tail)
Dus in dat opzicht is een forum (en internet) en optelsom van alle honden die een medische achtergrond hebben (...)
Maar je zou je onderzoek wel moeten beperken tot erfelijke gebreken (HD/ED/Ogen), een cold water tail kunnen ze allemaal krijgen...
Ik zou er wel een apart topic voor openen, dat houdt het overzichtelijk
Labrador Startpagina, alles op een rijtje!
-
Lunatic
- Speurneus

Zonder hier welke fokker dan ook aan te vallen!!ed_anja_wesley schreef:Misschien welDe mama van Boris is Trisca van Janslust (met stamboom), de vader is een voor mij onbekende Lab (in ieder geval geen stamboom) En Boris.. die is gewoon lief en dat vinden wij gewoon prima
Helaas wel net geopereerd aan LPC.
Ik vraag me dan af waarom je een reu zonder stamboom (en waarschijnlijk niet getest) op een teef met stamboom zet? Zat de teef volgens de NLV aan haar maximale aantal nestjes?
Je weet natuurlijk nooit voor 100% zeker of Boris geen LPC gehad zou hebben als de vader wel getest was, maar toch is dit een extra risico die je neemt.
Mijn Luna komt ook uit een gelegenheids nestje en die heeft 2 nieuwe heupen, tja toeval?
Groetjes Lin en een
van Max en een
van Luna, Doran en Zinzi
-
sharon66057
- Speurneus

Hier ben ik het toch niet helemaal mee eens, Noah is natuurlijk net geopereerd aan ED en de orthopeed heeft duidelijk gezegd dat snel groeien en overbelasting zeker (soms) wel een rol speelt maar dat er altijd iets erfelijks in de genen moet zitten anders kan je een hond nog zo veel voeren maar dan krijgt hij geen ED, en dan is het ook nog de combinatie van vader en moeder, het kan bv zijn dat een andere combinatie wel gezonde pups heeft maar dat het wel in de genen zit en het zich niet uit! Zo is het mij uitgelegdsoraya schreef:Ik begreep van de week van de DA dat toch nog 19% van de hondjes (verschillende rassen) (wel of geen stamboom) HD of ED krijgt dorodat hij/zij te snel groeien.
Dus in zo'n geval heeft het niks met erfelijkheid te maken dus ook niet met wel of geen stamboom!

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...
R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
-
luckylabrador
- Hele grote hondenneus

Hier word je echt kotsmisselijk van, maar ze worden aangepakt, wacht maar, is in de planning!!
En als je dit ziet.. terecht, men kan voor dit dadelijk als het er door komt DRIE jaar gevangenisstraf krijgen!!!
Geweldig!!!

En als je dit ziet.. terecht, men kan voor dit dadelijk als het er door komt DRIE jaar gevangenisstraf krijgen!!!
:zwartpootje:Finn 29-11-2014
:blondpootje:Floyd 6-05-2011
:zwartpootje:Bolton 23-3-2006 (overleden 16-9-2013)
:bruinpootje:Chester 22-12-2002 (overleden 3-3-2011)
:blondpootje:Floyd 6-05-2011
:zwartpootje:Bolton 23-3-2006 (overleden 16-9-2013)
:bruinpootje:Chester 22-12-2002 (overleden 3-3-2011)
-
chrissy
- Hele grote hondenneus

Cor schreef:Ik denk dat je wel degelijk hier een min of meer representatief onderzoek kan doen. Er zitten hier labradors met en zonder stamboom, en lang niet iedereen meldt zich hier, omdat er medische problemen zijn. En als ze zich specifiek daarvoor aanmelden, mag je verwachten dat het percentage problemen bij stamboomhonden / niet-stamboomhonden ongeveer hetzelfde zal zijn als dit forum.Kay schreef:Ik denk ook niet dat een forum representatief is![]()
Toevallig heb ik het er van de week met iemand over gehad, op een forum zitten een hoop labjes maar dat is maar een deel van alle labjes die er in NL rondlopen.
Op een forum (en op heel het internet trouwens) lees je vaak alleen de "klachten" van een hond -> niemand opent een topic hoe gezond zijn beestje is![]()
Ik heb hier in 3 jaar ziektes gelezen waarvan ik dacht, heeft een hond dat ook ?? (bv cold water tail)
Dus in dat opzicht is een forum (en internet) en optelsom van alle honden die een medische achtergrond hebben (...)
Maar je zou je onderzoek wel moeten beperken tot erfelijke gebreken (HD/ED/Ogen), een cold water tail kunnen ze allemaal krijgen...
Ik zou er wel een apart topic voor openen, dat houdt het overzichtelijk
Zelfs dan is het moeilijk te onderzoeken omdat de meeste labjes niet op HD/ED getest zijn en ook de labjes die nergens last van hebben kunnen ED hebben zoals Dempsey geen last maar wel LPC als ik geen foto's had laten maken zou ik denken dat ik een gezonde hond heb
-
Cor
- Speurneus

- Contacteer:
Ben ik op zich wel met je eens, maar het gaat mij meer om hoeveel gevallen van geconstateerde HD/ED gevallen er zijn. Het aantal honden zonder gebreken is inderdaad niet vast te stellen, omdat niet iedereen zijn hond laat testen. Maar het aantal wel geconstateerde gevallen kun je wel degelijk afzetten tegen het totaal aantal honden op het forum met cq. zonder stamboom...chrissy schreef:Zelfs dan is het moeilijk te onderzoeken omdat de meeste labjes niet op HD/ED getest zijn en ook de labjes die nergens last van hebben kunnen ED hebben zoals Dempsey geen last maar wel LPC als ik geen foto's had laten maken zou ik denken dat ik een gezonde hond heb
Labrador Startpagina, alles op een rijtje!
-
HappyTail
Wil het niet goed praten van het willekeurig fokken van honden, of het fokken van honden puur voor de verdiensten (broodfok). Maar bekijk eens de volgende website, waarvan je een beetje een idee krijgt, van wat ze tegenwoordig als Labrador fokken ...
http://www.woodhavenlabs.com/english-american.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.woodhavenlabs.com/english-american.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Lunatic
- Speurneus

Ik neem aan dat je doelt op het stukje over pet bred?HappyTail schreef:Wil het niet goed praten van het willekeurig fokken van honden, of het fokken van honden puur voor de verdiensten (broodfok). Maar bekijk eens de volgende website, waarvan je een beetje een idee krijgt, van wat ze tegenwoordig als Labrador fokken ...
Dat zal vroeger misschien gedaan zijn om bepaalde types terug te krijgen, geen idee...
Maar wat dat te maken heeft met een ongeteste reu zetten op een teefje die 'officieel volgens de regels van de NLV' uitgefokt is, dat snap ik niet zo goed
Groetjes Lin en een
van Max en een
van Luna, Doran en Zinzi
-
HappyTail
Zoals je dat laatste steld, een ongeteste reu een teef laten dekken die eigenlijk al geen nesten meer mag krijgen .. Dan ben je naar mijn idee gewoon aan het vermeerderen voor het geld ...Lunatic schreef:Ik neem aan dat je doelt op het stukje over pet bred?HappyTail schreef:Wil het niet goed praten van het willekeurig fokken van honden, of het fokken van honden puur voor de verdiensten (broodfok). Maar bekijk eens de volgende website, waarvan je een beetje een idee krijgt, van wat ze tegenwoordig als Labrador fokken ...
Dat zal vroeger misschien gedaan zijn om bepaalde types terug te krijgen, geen idee...
Maar wat dat te maken heeft met een ongeteste reu zetten op een teefje die 'officieel volgens de regels van de NLV' uitgefokt is, dat snap ik niet zo goed
Maar ik doelde meer erop, van hoe er wordt gefokt .. En de verschillen qua Labradors die er tegenwoordig voorhanden zijn ..
-
Lunatic
- Speurneus

Klopt helemaal, je hebt "bullebakken" en "muisjes"HappyTail schreef:Zoals je dat laatste steld, een ongeteste reu een teef laten dekken die eigenlijk al geen nesten meer mag krijgen .. Dan ben je naar mijn idee gewoon aan het vermeerderen voor het geld ...Lunatic schreef:Ik neem aan dat je doelt op het stukje over pet bred?HappyTail schreef:Wil het niet goed praten van het willekeurig fokken van honden, of het fokken van honden puur voor de verdiensten (broodfok). Maar bekijk eens de volgende website, waarvan je een beetje een idee krijgt, van wat ze tegenwoordig als Labrador fokken ...
Maar ik doelde meer erop, van hoe er wordt gefokt .. En de verschillen qua Labradors die er tegenwoordig voorhanden zijn ..
Ik heb één bullebak (Max) een grote grove reu, een grote maar slanke teef (Luna) en krijg binnenkort een muisje erbij
Groetjes Lin en een
van Max en een
van Luna, Doran en Zinzi
-
ed_anja_wesley
-
Lupos
- Speurneus

- Contacteer:
Als je Jack van Chris hebt gezien... dat is een half broertje van mijn Juuntjeed_anja_wesley schreef:Dat dacht ik ook, toen ik laatst de honden zag van Cris Kamps van SDU: wat een ranke hondjes! Komen wij aan met met onze lompe stormram van een Labrador
en muisjes, Lunatic, dat valt wel mee hoor... Juna zit prima in de rasstandaard kwa hoogte en uiterlijke kenmerken en zo'n dunne is het ook weer niet

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
-
ed_anja_wesley
Waarschijnlijk zullen we er nooit achter komen of het toeval is 
Risico, ja met alle besluiten die je neemt loop je een bepaald risico. Dat risico namen we. Maar ja, of Boris nu bij ons terecht komt of bij een ander, geboren is ie al en als ie LPC (ervanuitgaande dat het enigszins erfelijk is) zou hebben, dan is het altijd nog onze verantwoordelijkheid ervoor te zorgen dat hij de beste hulp krijgt. We hadden van tevoren al rekening gehouden met dat soort enge dingen. Wij hebben gelukkig de financiele ruimte mocht het onverhoopt misgaan met Boris.
Fokken gaan we met hem sowieso niet doen. We geven hem liefde, een goed leven en de alle medische zorg die hij nodig heeft.
Ik zie het ergens toch als een auto kopen. Soms heb je geluk en mankeert er niks aan en soms heb je echt een pechauto, hoe nieuw hij ook is.
Wat betreft de moeder, dat gedeelte weet ik niet. Een echte fokker zou er niet mee verder fokken neem ik aan, zeker niet als je weet dat haar vader een erfelijke oogafwijking heeft.. dus wat betreft de moeder van Boris, haar stamboom eindigt gewoon daar. Ik denk dat daar de clue zit en omwille van financiele redenen toch doorgefokt met een in dit geval Lab zonder stamboom.
Risico, ja met alle besluiten die je neemt loop je een bepaald risico. Dat risico namen we. Maar ja, of Boris nu bij ons terecht komt of bij een ander, geboren is ie al en als ie LPC (ervanuitgaande dat het enigszins erfelijk is) zou hebben, dan is het altijd nog onze verantwoordelijkheid ervoor te zorgen dat hij de beste hulp krijgt. We hadden van tevoren al rekening gehouden met dat soort enge dingen. Wij hebben gelukkig de financiele ruimte mocht het onverhoopt misgaan met Boris.
Fokken gaan we met hem sowieso niet doen. We geven hem liefde, een goed leven en de alle medische zorg die hij nodig heeft.
Wat betreft de moeder, dat gedeelte weet ik niet. Een echte fokker zou er niet mee verder fokken neem ik aan, zeker niet als je weet dat haar vader een erfelijke oogafwijking heeft.. dus wat betreft de moeder van Boris, haar stamboom eindigt gewoon daar. Ik denk dat daar de clue zit en omwille van financiele redenen toch doorgefokt met een in dit geval Lab zonder stamboom.
Lunatic schreef:Zonder hier welke fokker dan ook aan te vallen!!ed_anja_wesley schreef:Misschien welDe mama van Boris is Trisca van Janslust (met stamboom), de vader is een voor mij onbekende Lab (in ieder geval geen stamboom) En Boris.. die is gewoon lief en dat vinden wij gewoon prima
Helaas wel net geopereerd aan LPC.
Ik vraag me dan af waarom je een reu zonder stamboom (en waarschijnlijk niet getest) op een teef met stamboom zet? Zat de teef volgens de NLV aan haar maximale aantal nestjes?
Je weet natuurlijk nooit voor 100% zeker of Boris geen LPC gehad zou hebben als de vader wel getest was, maar toch is dit een extra risico die je neemt.
Mijn Luna komt ook uit een gelegenheids nestje en die heeft 2 nieuwe heupen, tja toeval?