nou ik ben net terug van een bezoekje aan de buurvrouw,ik dacht vliegen vang je beter met stroop dan azijn en ik had nog een boekje van de vogelbescherming liggen en een grote voordeelemmer met vetbollen.
dus een leuk mandje gemaakt met boekje en vetbollen een zakje havermout en strooivoer
het is een pittige dame van 83 die nog auto rijdt en haar mening absoluut niet onder stoelen of banken steekt dus BELEEFD met hoofdletters is bij haar geboden
dochterlief ook mee gesleurd want ze vindt Nynke helemaal het einde en die gaf haar het mandje.nou ja dan blijft het niet bij een babbeltje aan de deur,dus de woonkamer binnen getroond en mijn zwakjes nee doe geen moeite was tegen dovemans oren dus koffie en een dikke gevulde koek van de bakker werd voor me gezet

Nynke kreeg ranja met een rietje en een sprits.
na een dikke 30 minuten over koetjes en kalfjes

kwam het mandje weer te sprake,ik vertelde haar dat het me opviel dat ze rond twee uur in de middag zoveel kraaien en meeuwen in de tuin had(had natuurlijk allang door dat de restjes van de warme maaltijd de tuin in gegooid werden door haar) en ja dat zei ze ook,want het was zonde om goed eten weg te gooien(had de oorlog nog mee gemaakt) en ze genoot zo van het vertier in de tuin.
toen ik vertelde van roef en de ratten schrok ze heel erg en zei dat dat de bedoeling niet was.
ik zei vandaar dit mandje zo dat u de leuke vogeltjes weer in de tuin krijgt en geen kraaien ,meeuwen en ratten.
ach en toen begon ze te huilen

ze kookt nog steeds voor twee personen omdat het haar niet goed lukt om voor 1 persoon te koken,haar man is nu bijna 2 jaar overleden

en ze bewaard dan vaak wat ze teveel heeft,maar soms heeft ze te veel in de koelkast en dat kiept ze in de tuin
ze heeft me beloofd om het eten niet meer in de tuin te gooien en waardeerde het heel erg dat ik het haar zo vertelde met dat mandje er bij,ze vond het heel erg gezellig.en ik heb me nu voorgenomen om eens wat vaker langs te gaan,niet om te klagen maar voor een kop koffie en een kletspraatje.