Ben me rot geschrokken met Noppes

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
pelia33

Ben me rot geschrokken met Noppes

Ongelezen bericht door pelia33 »

Noppes lag lekker op dr gemak te kluiven aan een Farm Food Rawhide bot.
Tot ik ineens merkte dat ze aan het kokhalzen was en hevig hijgen.
Ben gelijk in actie gekomen en heb een behoorlijk stuk bot uit haar keel gevist!! :shock: :eeeks:
Daarna was alles weer goed met haar gelukkig maar wat ben ik me rot geschrokken zeg pffffff

Sinds dien zit ze echt aan me vastgekleefd, overal waar ik ga gaat zij en waar ik zit ligt ze aan mijn voeten.
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Zo zie je maar weer dat je ze goed in de gaten moet houden en erbij moet blijven :) Gelukkig heb je het eruit gekregen :)
michelle
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door michelle »

jeetje wat een mazzel dat je het zag gebeuren.
nu is het gelukkig goed afgelopen :) .
kan me voorstellen dat je geschrokken bent.
Afbeelding
ElisabethErnstDave
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door ElisabethErnstDave »

Dat is schrikken :shock: maar je hebt goed gehandeld 8)
Afbeelding
Anca bedankt voor de super mooie banner en avatar Afbeelding
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

Wow dat is schrikken; je mag idd blij zijn dat je in de buurt was!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
marit

Ongelezen bericht door marit »

pfffff daar ben ik nou ook altijd zo bang voor dat dat gebeurd :shock:
gelukkig was je erbij ene kon je snel ingrijpen!
pelia33

die kluiven zijn erg hard en ze kunnen er moeilijk een stukje afkrijgen. Wist niet dat ze zo'n groot stuk eraf kon krijgen.
Maar aan de andere kant.....Noppes lukt alles hihi
Ben idd erg blij dat ik erbij was. Als ze aan het kluiven is laat ik haar eigenlijk nooit alleen.
pelia33

Vergeet nog iets....
Ik weet dat er op dit forum veel mensen zijn die hun hond vers geven of barfen. Zijn jullie nooit bang dat dit gebeurt???
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Akelig hoor, gelukkig is het goed afgelopen!
Ik heb bij Keo, toen hij 4 of 5 maanden was, een keer een pensstaafje uit zijn keel moeten trekken. Schrok me ook rot. Achteraf lag het aan zijn tanden die aan het wisselen waren waardoor hij niet goed kon bijten.

Maar hij is nog steeds veel te gulzig, dus ik hou hem ook altijd strikt in de gaten!
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

pelia33 schreef:Vergeet nog iets....
Ik weet dat er op dit forum veel mensen zijn die hun hond vers geven of barfen. Zijn jullie nooit bang dat dit gebeurt???
Nee :) Maar ook hier kluiven ze nooit zonder toezicht. Hier krijgen ze zo nu en dan een Rawhide o.i.d......Doordat het wat plakkerig wordt en kan gaan kleven aan gehemelte of keel, ben ik bij deze kluiven alerter dan bij een natuurlijk bot :wink:

Goeie reactie overigens :klasse:
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
ester01

Ongelezen bericht door ester01 »

pelia33 schreef:Vergeet nog iets....
dat was ik nooit, ben bij Max zo overgestapt en toen Cooper kwam hoppa: cold turkey over op NRV. Dat ging altijd goed, tot een jaar geleden, toen stikte hij bijna in een visgraat. Zijn bek werd al helemaal blauw maar het er goed uit kunnen krijgen. Een week later gebeurde het met een haaskarkas dus ik ben toen bij hem overgegaan op KVV. Al moet ik zeggen dat ik nu ook al weer kippennekken geef en het langzaam weer wil gaan proberen met andere dingen. Nou heeft hij wel een andere bouw dan een labrador (strottenhoofd) dus met Max ben ik nooit bang geweest maar met Cooper dus een stuk voorzichtiger nu :wink:
pelia33

Alleen al om deze reden barf ik niet met Noppes. Moet er toch niet aan denken dat dit vaker zou gebeuren!
Ze staat nu op Proplan brokken en doet het hier goed op.
ester01

Ongelezen bericht door ester01 »

pelia33 schreef:Alleen al om deze reden barf ik niet met Noppes. Moet er toch niet aan denken dat dit vaker zou gebeuren!
Ze staat nu op Proplan brokken en doet het hier goed op.
maar ook in brokken kunnen ze zich verslikken hoor :wink: . Ik ga het nu langzaam weer proberen en ik ben er altijd bij dus niet zo bang meer. Maar je moet voeren waar je je goed bij voelt dat is het belangrijkste :klasse:
Zootje

Ongelezen bericht door Zootje »

Bah kan me voorstellen dat je geschrokken bent!
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Hier krijgen ze ook rawhide kluiven, soms plakken die inderdaad in de bek, maar ik wacht altijd even af :) meestal kunnen ze zich prima redden hoor en komt het stuk er vanzelf weer uit. 8)
Heb in al die jaren dat ik honden heb slechts 1 keer in hoeven grijpen. Dat was bij een pupsel die te gulzig was. Dat was een hard stuk huid, zo'n bruine opgerolde kluif. Met de witte soort heb ik nog nooit iets akeligs gehad.
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
Plaats reactie