de grappigste gewoonte van jullie hond?
-
luckylabrador
- Hele grote hondenneus

Chester laat zich op rug vallen en begint wild met zijn poten in de lucht te slaan daarbij tevreden kermgeluiden producerend, echt lachen

:zwartpootje:Finn 29-11-2014
:blondpootje:Floyd 6-05-2011
:zwartpootje:Bolton 23-3-2006 (overleden 16-9-2013)
:bruinpootje:Chester 22-12-2002 (overleden 3-3-2011)
:blondpootje:Floyd 6-05-2011
:zwartpootje:Bolton 23-3-2006 (overleden 16-9-2013)
:bruinpootje:Chester 22-12-2002 (overleden 3-3-2011)
-
Mousy
- Kleine hondenneus

gekke gewoonte
En Floyd heeft de gewoonte om telkens de knop in te drukken met zijn poot op de stofzuiger zodat hij uit gaat.Hij drukt nooit op de knop om het snoer terug te doen in de stofzuiger.Alsof hij wil zeggen,stop er maar mee
Mousy 
-
samantha705
Als ik het bed verschoond heb dan springt Kaya er altijd op en gaat dan als een wezenloze staan graven
, dit doet ze ook wanneer ze eigenlijk niet op bed mag en dan na lang zeuren haar zin krijgt en bij ons mag komen liggen. Nu kwam mijn vriend vorige week bij zijn ouders en stond de slaapkamerdeur open want het bed was net schoon...ja je raadt het al, madam nam een flinke aanloop om een ererondje op bed te lopen (ze zat alleen onder de blubber want ze had al een flinke wandeling achter de rug
, gelukkig zijn mijn schoonouders helemaal gek op haar en konden ze zelfs dit nog wel waarderen)
- zodra de dop van de slagroombus afgaat staat ze naast je (zelfs als ze heel diep lag te slapen)
- bij thuiskomst je altijd met een speeltje begroeten
- als we 's ochtends nog in bed liggen en zij vindt dat het tijd is, dan wringt ze d'r koppie onder je arm door en gaat dan met haar kopje naast jouw hoofd of op je borst liggen en dan heel zachtjes een piepje..zo van kom op nou...de dag is al begonnen.
- Bij me komen zitten om echt even te kroelen, hier had ze eerst nooit zoveel geduld voor, maar tegenwoordig doet ze dat steeds vaker
O ja en ook heel schattig (of ook weer niet) is als wij iets eten en zij wil eigenlijk ook wel (of wanneer ze gewoon aandacht wil) dan gaat ze je eerst met d'r ene pootje aantikken en wanneer dat niet tot het gewenste resultaat leidt, dan komt het andere pootje er ook bij, met als resultaat dat zij op haar kont zit met twee voorpoten op mijn schoot
Wat zijn het toch ook heerlijke honden
- zodra de dop van de slagroombus afgaat staat ze naast je (zelfs als ze heel diep lag te slapen)
- bij thuiskomst je altijd met een speeltje begroeten
- als we 's ochtends nog in bed liggen en zij vindt dat het tijd is, dan wringt ze d'r koppie onder je arm door en gaat dan met haar kopje naast jouw hoofd of op je borst liggen en dan heel zachtjes een piepje..zo van kom op nou...de dag is al begonnen.
- Bij me komen zitten om echt even te kroelen, hier had ze eerst nooit zoveel geduld voor, maar tegenwoordig doet ze dat steeds vaker
O ja en ook heel schattig (of ook weer niet) is als wij iets eten en zij wil eigenlijk ook wel (of wanneer ze gewoon aandacht wil) dan gaat ze je eerst met d'r ene pootje aantikken en wanneer dat niet tot het gewenste resultaat leidt, dan komt het andere pootje er ook bij, met als resultaat dat zij op haar kont zit met twee voorpoten op mijn schoot
Wat zijn het toch ook heerlijke honden
-
Saskia
- Hele grote hondenneus

- Contacteer:
Benco heeft ook wel van die gekkigheidjes. Leuk om er steeds meer te herkennen, en steeds meer van zijn karaktertje te leren.
* Als hij iets heeft wat hij niet mag hebben (gejat van tafel ofzo) dan kan je dat aan zijn lopen horen. Je weet dat meteen dat er iets niet goed is. Soms moet je hem dan vangen, want met een GSM mag hij niet spelen. Hij doet het ook wel eens bij iets wat hij wél mag hebben. Hij gedraagt zich dan hetzelfde en rent kwispelstaartend door de kamer.
* Soms komt 'ie ineens tot de conclusie 'dat er ook een staart aanzit' en rent dan rondjes achter zijn staart aan.
* Als mijn vader komt dan 'praat' hij altijd terug tegen hem.
* Als hij ergens aan knaagt wat niet mag (schoen, vloerkleed, kast, tafel) en je zegt FOEI dan legt hij zijn kop erop of gaat eraan likken zo van: ik deed niiiks.
* Als hij iets heeft wat hij niet mag hebben (gejat van tafel ofzo) dan kan je dat aan zijn lopen horen. Je weet dat meteen dat er iets niet goed is. Soms moet je hem dan vangen, want met een GSM mag hij niet spelen. Hij doet het ook wel eens bij iets wat hij wél mag hebben. Hij gedraagt zich dan hetzelfde en rent kwispelstaartend door de kamer.
* Soms komt 'ie ineens tot de conclusie 'dat er ook een staart aanzit' en rent dan rondjes achter zijn staart aan.
* Als mijn vader komt dan 'praat' hij altijd terug tegen hem.
* Als hij ergens aan knaagt wat niet mag (schoen, vloerkleed, kast, tafel) en je zegt FOEI dan legt hij zijn kop erop of gaat eraan likken zo van: ik deed niiiks.
Ik zou de muziek willen kennen waarvoor de staart van mijn hond de maat slaat!
-
esmoezie
- Speurneus

Keo heeft sinds een week weer iets nieuws...
Hij gaat namelijk met zijn kont op de rand van de bank zitten, zijn voorpoten nog op de grond.
Dit doet hij op tijdstippen dat hij moet wachten totdat we gaan wandelen. Soms zucht hij er eens bij.
Dit gaan we wel snel de kop in drukken, want hij laat vaak vegen van zijn puspiemeltje achter
Hij gaat namelijk met zijn kont op de rand van de bank zitten, zijn voorpoten nog op de grond.
Dit gaan we wel snel de kop in drukken, want hij laat vaak vegen van zijn puspiemeltje achter
groetjes Juliette
Keo 26-03-2009
Harvey 30-07-2015
-
Maico
-
Hjalmar
Luna sliep altijd op me kamer, en als ze wakker werd begon ze bij de deur te piepen in de hoop dat ik wakker zou worden, vaak keek ze dan achter zich of ik al wakker was, en begon ze te kwispelen als ze me zag bewegen.
Als het te lang duurde kwam ze op me bed en begon me wakker te likken vol in me gezicht... Tja, dan moet ik wel opstaan want ze houd pas op als ik wakker ben en opsta
Als het te lang duurde kwam ze op me bed en begon me wakker te likken vol in me gezicht... Tja, dan moet ik wel opstaan want ze houd pas op als ik wakker ben en opsta
-
esmoezie
- Speurneus

Keo heeft weer een nieuwe grappige gewoonte... de slimmerik.
Hij heeft 2 bakken, 1 met eten en 1 met water natuurlijk.
Als hij zijn eten op heeft, drinkt hij een paar slokken en gaat dan met zijn natte tong zijn bak waar het eten in zat schoonlikken. Dit herhaalt hij 3x ofzo.
Handig zo'n hond die zelf zijn voerbak afwast
Hij heeft 2 bakken, 1 met eten en 1 met water natuurlijk.
Als hij zijn eten op heeft, drinkt hij een paar slokken en gaat dan met zijn natte tong zijn bak waar het eten in zat schoonlikken. Dit herhaalt hij 3x ofzo.
Handig zo'n hond die zelf zijn voerbak afwast
groetjes Juliette
Keo 26-03-2009
Harvey 30-07-2015
-
kirsten&cacao
Wat leuk om te lezen dat onze Cacao zo gek nog niet is 
Die van het springen bij het eten,
Het rondjes achter de eigen staart,
Uitrekken tot de pootjes wegglijden,
Kwispelen tot een hernia,
Ik ken ze allemaal
Maar wat ze ook altijd doet, als ze een andere hond ziet aankomen:
Plat op de grond liggen. En als ik dan zeg 'kom' dan gaat ze tijgerend naast me verder.
Verder als ze bij mijn ouders is geweest, bij vertrek altijd 'opa en oma' een kusje geven.
Ach ja, en wat allemaal niet meer !! Heeeeerlijk!
Die van het springen bij het eten,
Het rondjes achter de eigen staart,
Uitrekken tot de pootjes wegglijden,
Kwispelen tot een hernia,
Ik ken ze allemaal
Maar wat ze ook altijd doet, als ze een andere hond ziet aankomen:
Plat op de grond liggen. En als ik dan zeg 'kom' dan gaat ze tijgerend naast me verder.
Verder als ze bij mijn ouders is geweest, bij vertrek altijd 'opa en oma' een kusje geven.
Ach ja, en wat allemaal niet meer !! Heeeeerlijk!
-
milo
- Grote hondenneus

-
Foahriya
Wij hebben zo'n hondenmand op pootjes, waar Sienna wel eens uit wil rollen of heel stiekem uit glijdt wanneer we aan het eten zijn.
(Ze moet in haar mand gaan liggen als we gaan eten).
Ook vindt ze het helemaal geweldig om haar kong de kamer rond te slingeren en er dan achteraan te rennen, en dat maakt een lawaai
Haar staart vindt ze ook nog steeds enorm leuk, ze kan soms wel 5 minuten achter haar staart aan gaan
(Ze moet in haar mand gaan liggen als we gaan eten).
Ook vindt ze het helemaal geweldig om haar kong de kamer rond te slingeren en er dan achteraan te rennen, en dat maakt een lawaai
Haar staart vindt ze ook nog steeds enorm leuk, ze kan soms wel 5 minuten achter haar staart aan gaan
-
Lapje
-
wobbetje
de grappigste gewoonte van jullie hond ?
tafelvoetbal spelen met een tennisbal ..... hoe ?
Gewoon, Wobbe neemt een tennisbal , legt die op de salontafel en duwt er zachtjes met zijn neus tegen en ik moet hem dan zachtjes terugduwen, zo gaat het een tijdje over en weer. En ik heb hem dat echt niet aangeleerd hoor. Vervolgens heeft hij ook nog minder plezierige gewoontes zoals sokken , zakdoeken en strings
opeten. Hij bijt ze niet stuk, maar slikt ge gewoon door en dan na een dag of drie komt het vooraan of achteraan terug te voorschijn.
Ben daar helemaal niet zo blij mee want is wel gevaarlijk voor obstructies en zo..... Daarom heb ik nu paranoïa en kijk ik altijd achterom en overal of er niet één bovengenoemde atributen ergens rondslingert. En vooraleer jullie moesten denken dat hier thuis alles zomaar rondslingert
, dit gebeurt alleen wanneer ik met de was bezig ben hoor en meneer zit dan altijd op vinkenslag om iets te kunnen pikken.
Tsja, als je hem niet hoort of ziet, ga vlug kijken want hij is zeker iets aan het uitsteken !
Oh, ja papier versnipperen kan hij ook als de beste !
Groetjes
Gewoon, Wobbe neemt een tennisbal , legt die op de salontafel en duwt er zachtjes met zijn neus tegen en ik moet hem dan zachtjes terugduwen, zo gaat het een tijdje over en weer. En ik heb hem dat echt niet aangeleerd hoor. Vervolgens heeft hij ook nog minder plezierige gewoontes zoals sokken , zakdoeken en strings
Tsja, als je hem niet hoort of ziet, ga vlug kijken want hij is zeker iets aan het uitsteken !
Oh, ja papier versnipperen kan hij ook als de beste !
Groetjes