Loslopende hond in de straat zonder baas

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
AnP
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door AnP »

Vangen en naar het asiel brengen zodat het asiel de kosten kan gaan verhalen. Duidelijk melden dat je om privacy redenen geen gegevens geeft en let op of ze je kenteken opschrijven 8) ze kunnen immers denken dat jij je hondje dumpt.

Wijkagent kiest gewoonweg voor de weg van de minste weerstand. Dit is helaas steeds vaker het geval. Door geen aangifte op te nemen "daalt" de overlast en stijgt het percentage "geslaagde" zaken. Ik heb dik 3 jaar samengewerkt met de politie en ben frequent op politiebureaus geweest.

Het is zelfs zo erg geweest met die prestatiecontracten (bonnetjes bonnetjes bonnetjes) dat ze evenementen afliepen om ff tegelijk een paar honderd bekeuringen kunnen uitschrijven. 8) voldaan aan de eisen in het prestatiecontract en de schatkist weer ietsjes meer gevuld.
Saskia
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Saskia »

Ik heb een bijtincident gemeld bij de politie.
Ik een getuige van vanmorgen,
en deze hond heeft ervoor gezorgd dat de kat van onze buuf werd aangereden en aan zijn verwondingen overleed (na 250 euro dierenartskosten)
De buuf wil met alle liefde dit feit nog melden bij de politie.
Degene die over de bijtincidenten gaat (??) zou contact met mij opnemen.
Ik ben heel benieuwd!!!
Ik zou de muziek willen kennen waarvoor de staart van mijn hond de maat slaat!
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Ik ben benieuwd! :)
Saskia
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Saskia »

Nou, het verhaal heeft van de week een vervolg gekregen.

Ik liep weer te wandelen met Benco, en die hond kwam er weer aan.
Hij kwam doelbewust op benco af.
Ik heb als een viswijf staan schreeuwen daar :oops:
maar toen kwamen er ook mensen uit de buurt bij.
En die- en-die had er last van,
want hij poepte in haar tuin.
En ja, hij liep altijd los, en hij was van die en die.

Ik was zo giftig dat ik de politie weer gebeld heb.
Een erg aardige agente hielp me, schreef alles op en zou het doorgeven.
Deze keer is er wel actie geweest, want even later werd ik door 2 agenten in een auto terug gebeld.
Ik nogmaals uitleggen wat er gebeurd was enzo. Ze zouden gaan kijken en ik zou er nog van horen.
Ik heb ook uitgelegd dat het de vorige keer een kat was (die is toen dus platgereden) nu is het een hond, en is het de volgende keer een kind?
Oei wat was ik boos :evil:
Ook gezegd dat ik als eens met benco bij de DA geweest was, maar dat je van een kale kip niet kan plukken.
Benco is nog een jonge hond, maar als hi groter is gat hij misschien wél uithalen naar de die andere hond.
En ik heb daarbij verteld dat ik NIET van plan was om dan hun dierenartsrekening te betalen.
En wat schets mijn verbazing...
..
vanmiddag kwam ik een meneer tegen die na mijn scene op straat ook buiten kwam en die zei:
'Hij liep nu aan de lijn he'

jeej!
Hopen dat het zo blijft!
Ik zou de muziek willen kennen waarvoor de staart van mijn hond de maat slaat!
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

nou mooi, als ie volgende x weer losloopt gelijk politie bellen, nu maken ze er wel gelijk werk van
al me kinders uitgevlogen
luckylabrador
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door luckylabrador »

Hier liep ook een oude labrador los met geen baas, was dan wel niet zo agressief tegen andere honden maar gromde wel, dat was genoeg om die twee mannen van mij steeds uit te dagen.
Nadat het met anderen is gebeurd is er aangifte gedaan en hebben ze hem meegenomen.
Verder nooit niets meer van gezien of gehoord.
Als deze hond die je tegen komt bijt, kan hij zelfs afgemaakt worden volgens de wet!!!
Wist je dat???
ALTIJD aangifte doen, liefst meteen daarna, als er meerdere zijn moet er volgens de wet actie ondernomen worden.
Hier in mijn woonplaats weet ik dat een aggresieve hond ondanks het tegenstribbelen van zijn (foute) baas is afgemaakt.
Succes :evil:
Michiel
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Michiel »

luckylabrador schreef:Hier liep ook een oude labrador los met geen baas, was dan wel niet zo agressief tegen andere honden maar gromde wel, dat was genoeg om die twee mannen van mij steeds uit te dagen.
Nadat het met anderen is gebeurd is er aangifte gedaan en hebben ze hem meegenomen.
Verder nooit niets meer van gezien of gehoord.
Als deze hond die je tegen komt bijt, kan hij zelfs afgemaakt worden volgens de wet!!!
Wist je dat???
ALTIJD aangifte doen, liefst meteen daarna, als er meerdere zijn moet er volgens de wet actie ondernomen worden.
Hier in mijn woonplaats weet ik dat een aggresieve hond ondanks het tegenstribbelen van zijn (foute) baas is afgemaakt.
Succes :evil:

Misschien vat ik je bericht verkeerd op, maar ik hoop dat het niet je bedoeling is dat iedere zonder toezicht los lopende hond die moeilijk doet tegen andere honden maar direct wordt afgemaakt...
Zou een omgekeerde wereld zijn, want het is niet de hond die de fout in gaat, maar het baasje....Beetje krom als de hond daar dan voor op mag draaien, toch? :wink:

Een passende straf zou een flinke geldboete per gebeurtenis zijn en na bijv. 3 herhalingen de hond in beslag nemen en een beter baasje voor hem zoeken.

@Saskia. Fijn dat de situatie nu verbeterd is! :smile:
Laten we inderdaad hopen dat het zo blijft...Hebben andere mensen en honden er geen last meer van en is de hond in kwestie ook gewoon in het gezelschap van zijn baasje, zoals het hoort :wink:

Michiel
luckylabrador
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door luckylabrador »

Ja ok je hebt gelijk, maar ik bedoel dat als dit zich voor blijft doen, het volgens de wet wel zo ligt.
Maar ok een spuitje geven is wel het laatste middel 8)
Michiel
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Michiel »

luckylabrador schreef:Ja ok je hebt gelijk, maar ik bedoel dat als dit zich voor blijft doen, het volgens de wet wel zo ligt.
Maar ok een spuitje geven is wel het laatste middel 8)
Helaas klopt het dat de wet volgens de wet zo ligt dat een hond ingeslapen kan worden indien er herhaaldelijk klachten over agressie tegen het beestje zijn. Erg jammer dat dat zo gaat, omdat het 9 van de 10 keer niet bij de hond ligt, maar bij zijn baasje die hem verkeerd opvoedt of zonder begeleiding over straat laat lopen. Dan moet het arme beest het ook maar zelf zien te rooien...

Michiel
Plaats reactie