Zo trots op onze kleine boef Maico!

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Maico

Zo trots op onze kleine boef Maico!

Ongelezen bericht door Maico »

Hij zit sinds een paar weken op puppycursus en dat doet hij zoooo mega goed :braaf: Ben echt trots op hem!
Volgt elk commando perfect! zelfs zonder koekje, waar andere nog een koekje bij moeten gebruiken haha.
We zijn hem nu het commando voet aan het leren, vergt nog enige inspanning!
Deze week zien we ook ineens zn achterpoot omhoog gaan met plassen haha, onze kleine vent wordt groot!
Ook ligt hij de afgelopen 2 weken meer bij mij dan bij mn man.
Kunnen honden het voelen dat je zwanger bent?
Ben het nog niet zo lang, 8 weekjes nog maar, maar hij is ineens een stuk rustiger bij mij ipv altijd maar willen spelen en zachtjes te bijten.
Nu ligt hij gewoon rustig met zn kop op mn schoot en snurken dattie doet hahaha :shock:
Hij kan al zoveel op commando, wat dat betreft loopt hij ver voor op de 'puppyklas' waar hij in zit, komt ook omdat we hem al heel veel zelf hadden geleerd omdat er geen plaats was bij de vorige puppyklas.
Het plassen gaat ook een stuk beter alleen denken we toch dat het een stoornis is of dat hij niet weet hoe hij zn aandacht moet delen zodra er iemand bij komt.
Gisterenavond was ik alleen met Maico, niks aan de hand, lekker spelen, gaf het netjes aan als hij naar buiten moest en meneer komt terug van het sporten en Maico was helemaal de kluts kwijt..
Maar het is al minder dan voorheen dus we gaan vooruit! Het heeft alleen zooooveel geduld nodig haha.

http://naiad.nl/maico-zon.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Onze zonaanbidder! haha lekker in de keuken in het zonnetje

:braaf:
Zootje

Ongelezen bericht door Zootje »

Klinkt heel erg goed :D Knap dat Maico al zoveel commando's zelfs zonder koekje doet! En dat je zwanger bent hebben ze volgens mij wel door althans daar heb ik al meer over geleze op het forum :)

Lieve foto zeg van een prachtig mannetje! :verliefd1:
Maico

Ik spring ook altijd een gat in de lucht als hij een commando zonder koekje doet haha.
Ook als mensen binnenkomen weet hij dat als hij rustig gaat zitten dat hij dan wel aandacht krijgt.

Ja hij is gewoon een stuk rustiger geworden in zn omgang met mij, trekt ook niet aan de lijn met uitlaten, kijkt vaak omhoog van 'gaat alles wel goed?'
Echt een wereld hond.
En bij de baas hahaha ja daar moet hij nu alle energie bij uitgooien hahaha want hij is heel voorzichtig met het vrouwtje nu.
Dat is zo lief om te zien.
Ook als ik aan het koken ben weet hij dat hij in een hoek moet gaan zitten, omdat ik anders over hem heen val als hij ineens achter me staat.
Hjalmar

Ongelezen bericht door Hjalmar »

Noa doet het nu al met 8 weken, ze kan zitten op commando en pootje geven. Volgen kan ze alleen met een snoepje ;-).
Blij dat het allemaal zo goed gaat! :) Houden zo! :feest2:
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Ik denk dat vele het "recept" van Maico willen hebben :D Je bent lekker enthousiast.....Leuk om te lezen :wink:
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
Zootje

Ongelezen bericht door Zootje »

Ja ik wil heel graag dat recept.. Ziva begrijpt het nog niet helemaal namelijk :shock:
Maico

Hjalmar schreef:Noa doet het nu al met 8 weken, ze kan zitten op commando en pootje geven. Volgen kan ze alleen met een snoepje ;-).
Blij dat het allemaal zo goed gaat! :) Houden zo! :feest2:
Ja super is dat he!:D maico deed dat pas met 9 weken maar we kregen hem ook pas met 9 weken haha, denk dat dat het is :oops:

Het 'recept' van Maico? Veel :verliefd1:, heeeeeeeel veel geduld en lekker :wandelen: en vooral concequent blijven

Ben zo verliefd op die kleine dondersteen! :verliefd1:
Zeeuwse labjes
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Re: Zo trots op onze kleine boef Maico!

Ongelezen bericht door Zeeuwse labjes »

Maico schreef:Het plassen gaat ook een stuk beter alleen denken we toch dat het een stoornis is of dat hij niet weet hoe hij zn aandacht moet delen zodra er iemand bij komt.
Gisterenavond was ik alleen met Maico, niks aan de hand, lekker spelen, gaf het netjes aan als hij naar buiten moest en meneer komt terug van het sporten en Maico was helemaal de kluts kwijt..
Maar het is al minder dan voorheen dus we gaan vooruit! Het heeft alleen zooooveel geduld nodig haha.

http://naiad.nl/maico-zon.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Onze zonaanbidder! haha lekker in de keuken in het zonnetje

Dat plassen wat je beschrijft is denk ik een zgn deemoedsplasje. Dat heeft niks te maken met onzindelijkheid en alles met onderdanigheid. Als het baasje weg is geweest en weer thuiskomt kan dat voor de pup net iets te veel opwinding geven, zeker als het baasje Maico ook gelijk volop aandacht geeft. Dan laat hij een beetje urine lopen om maar aan te geven dat hij de ondergeschikte is, dus een soort extra bevestiging van de rangorde. Het feit dat de baas nl gelijk de volle aandacht geeft aan een ondergeschikte bij thuiskomst is voor de hond moeilijk te begrijpen.

Probeer op dat soort momenten maar eens om Maico even helemaal geen aandacht te geven totdat de eerste blijheid en gekte over de thuiskomst van de baas over is en dan pas Maico rustig begroeten en wat aandacht geven.
Maico

Re: Zo trots op onze kleine boef Maico!

Zeeuwse labjes schreef: Dat plassen wat je beschrijft is denk ik een zgn deemoedsplasje. Dat heeft niks te maken met onzindelijkheid en alles met onderdanigheid. Als het baasje weg is geweest en weer thuiskomt kan dat voor de pup net iets te veel opwinding geven, zeker als het baasje Maico ook gelijk volop aandacht geeft. Dan laat hij een beetje urine lopen om maar aan te geven dat hij de ondergeschikte is, dus een soort extra bevestiging van de rangorde. Het feit dat de baas nl gelijk de volle aandacht geeft aan een ondergeschikte bij thuiskomst is voor de hond moeilijk te begrijpen.

Probeer op dat soort momenten maar eens om Maico even helemaal geen aandacht te geven totdat de eerste blijheid en gekte over de thuiskomst van de baas over is en dan pas Maico rustig begroeten en wat aandacht geven.
Dat zou kunnen.. als dat ook zoals jij zegt zou gebeuren..
Als mn man of ik thuis komen, lopen we altijd eerst door, laten we Maico even links liggen, geven elkaar een zoen en pas daarna als Maico rustig is en netjes is gaan zitten krijgt hij aandacht.
Hij plast niet direct als iemand erbij komt, vaak half uur of 3 kwartier daarna, soms langer.
Het is dus niet van blijheid dat er iemand bij is.
Als het een blijheidsplasje is vindt ik het niet eens erg, maar dat is dit niet...
Blijheidsplasje heeft hij wel gedaan, tenminste paar druppels.
Dus sja wat het is, ik weet het soms echt even niet meer.
Hij is zindelijk, dat weten we 100% zeker.
Als we een paar uur weg zijn en hij in de gang zit met de bench open dan is alles daarna nog netjes droog.
Ook de nachten waren al vanaf moment 1 dat hij bij ons was super, heel af en toe nog een klein plasje in zn bench maar waren meer druppels dan een volle blaas die geleegd werd.

Dus ehm sja :confused:
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Wat geweldig dat het zo goed gaat! :D
Het plassen kan inderdaad komen van opwinding. Maico is dan zo blij dat zijn baas thuis komt dat hij per ongeluk plast. Dit moet overgaan als hij wat ouders wordt. Goed in de gaten houden :)
AnP
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door AnP »

Fijn dat het zo goed gaat :klasse:

De fokker waar Asta vandaan komt zei dat sommige labjes tot een jaar nog wel eens een paar druppeltjes konden verliezen uit enthousiasme.

Asta heeft het bij een vriend (die ook altijd echt debiel met haar doet) tot ongeveer 10 maandjes gehad, dan hoorde ze zijn stem, kwispelen zodat haar hele lichaam schudde en af en toe liet ze dan wat urine lopen.
Maico

We blijven, ondanks het plassen dan, genieten van onze kleine boef hoor:)
En waren het maar een paar druppels.. vaak is het gewoon een volwaardige plas.
Toch istie wel lief hoor :verliefd1:
kris

Ongelezen bericht door kris »

Wij hebben het op hondencursus laats ook over binnen plassen gehad, daar werd toen aangegeven dat een pup in principe pas na een maand of 7 echt controle heeft over zijn blaas, dus tot die tijd kunnen er nog zeker ongelukjes gebeuren, ook al geeft hij de rest van de tijd aan als het moet.
Maico

Dank je wel Kris!
Kan ook zijn dat als we alleen met hem zijn hij wel eraan denkt om het aan te geven dat hij moet en als we met zn 2en zijn dat hij er dan te laat aan denkt.

Dank jullie wel voor de tips :braaf:
Plaats reactie