informatie labrador
-
- Speurneus
Hoi Cedric,
Kun je s'ochtends vroeger opstaan om dan wat langer met de hond te lopen? Dat scheelt al veel in de dagplanning.
S'ochtends 30 minuten
S'middags 15 minuten
S'avonds 60 minuten.
Kun je s'ochtends vroeger opstaan om dan wat langer met de hond te lopen? Dat scheelt al veel in de dagplanning.
S'ochtends 30 minuten
S'middags 15 minuten
S'avonds 60 minuten.

-
- Speurneus
- Contacteer:
Zoiets wilde ik dus ook tikken maar jij had het al gezegd !Jitske-Esther schreef:over het 4 uur alleen zitten dan. het kan mijn inziens wel, maar leer het langzaamaan aan en begin er op tijd mee.
Een herplaatser ipv een pup vind ik geen goed idee, je moet er evenveel tijd en geld insteken.
Verbaas me de laatste tijd nogal over mensen die zeggen dat een hond niet langer dan 4 uur alleen kan zijn...
Kay zat vanaf 14 weken (8 weken in het nest en 6 weken bij ons) ook 5 uurtjes per dag alleen
Als je dat rustig opbouwd en verder de hond veel beweging/aandacht geeft kan dat prima !
Nu ik op dit thuis zit ga ik toch ook aan de slag met Daan dat hij tzt 5 uurtjes alleen kan zijn!
Bedoel, niet iedereen zit hele dagen thuis

De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!
Kay 22-10-2006
Daan 16-1-2010
Sjors 10-2-2015

Hey,
Om iemand zijn vraag te beantwoorden: Dit is mijn eerste hond. Thuis heb ik een kat, en vroeger een cavia (hehe).
Ik ben blij dat ik mij hier op dit forum heb geplaatst want jullie geven mij allemaal goede ideeen. Ik ga naar een asiel gaan en zal mij daar met een hond bezig houden. Als ik dan later door veel te wandelen met de hond, een goede band heb kan ik die eventueel in huis nemen. Maar als de hond vol trauma's zit dan neem ik liever een pup, dan heb ik ook al wat meer ervaring en zal mijn moeder ook echt weten dat ik er volledig voor ga, door altijd naar het asiel te gaan. Dan zal ze het voor mij zeker over hebben om een hond in huis te nemen en samen verantwoordelijk te zijn. Dan kunnen we samen de pup opvoeden, maar eerst wil ik zelf wat ervaring op doen met honden door naar het asiel te gaan en daar een band te creëren met een leuke hond.
Jullie hebben mij doen inzien dat het redelijk onrealistisch is om alleen een hond op te voeden en een hond in huis te nemen zonder steun van anderen. Thanks
Groetjes Cédric
Om iemand zijn vraag te beantwoorden: Dit is mijn eerste hond. Thuis heb ik een kat, en vroeger een cavia (hehe).
Ik ben blij dat ik mij hier op dit forum heb geplaatst want jullie geven mij allemaal goede ideeen. Ik ga naar een asiel gaan en zal mij daar met een hond bezig houden. Als ik dan later door veel te wandelen met de hond, een goede band heb kan ik die eventueel in huis nemen. Maar als de hond vol trauma's zit dan neem ik liever een pup, dan heb ik ook al wat meer ervaring en zal mijn moeder ook echt weten dat ik er volledig voor ga, door altijd naar het asiel te gaan. Dan zal ze het voor mij zeker over hebben om een hond in huis te nemen en samen verantwoordelijk te zijn. Dan kunnen we samen de pup opvoeden, maar eerst wil ik zelf wat ervaring op doen met honden door naar het asiel te gaan en daar een band te creëren met een leuke hond.
Jullie hebben mij doen inzien dat het redelijk onrealistisch is om alleen een hond op te voeden en een hond in huis te nemen zonder steun van anderen. Thanks
Groetjes Cédric

-
- Speurneus
Jeetje, waren alle 15 jarigen maar zo wijs zegCetjeee schreef:Hey,
Groetjes Cédric

-
- Hele grote hondenneus
Sluit ik mij helemaal mee aan. Weet wat je doet, een labrador kan heel erg in zichzelf gaan keren, als hij niet de juiste behandeling heeft die hij nodig heeft, je wilt toch een superbeest, helemaal in zijn element toch??Tiene schreef:Niet aan beginnen, heb je zo graag een hond, wel ga dan als vrijwilliger werken in een dierenasiel, genoeg hondjes die wachten op wat aandacht en liefde, doe dit gedurende een zeer lange periode, zo leer je de verantwoording en het omgaan, opvoeden van een viervoeter, ook als je je een dag minder goed voelt, toch ervoor gaan, de dageijkse zorgen op je nemen en dit kan onder begeleiding van een volwassen iemand. Ik raad je aan een alternatief te zoeken door bij mensen te rade te gaan in je omgeving, familie en vrienden.
Dus even nadenken nog...
hallo,
Is er niemand in de buurt waar je zou kunnen helpen met het uitlaten van een hondje...(bijbaantje om ooit alles zelf te kunnen betalen). En een hond met stamboom kost inderdaar zo'n 800 euro zonder stamboom is het goedkoper....maar!! Ze willen ook graag iedere dag eten en wat cor zegt speeltjes, riem, mand/bench enz.
Ook kun je na school niet meer zo snel met vriendjes/vriendinnetjes afspreken omdat je vriendje thuis dan op je wacht...het kost veeeeeeeeeeeeeeeel meer tijd dan je jezelf voor kunt stellen. En opvoeden is veeeeeeeeeeeeel moeilijker dan je zelf denkt.
Ik ben ook begonnen met andere mensen z'n honden uitlaten en mee ravotten...ook daar kun je een band mee opbouwen en vrienden mee worden. Maar dan kun je vast oefenen met de dagelijkse dingen zonder de echte opvoeding...ben bang dat je school er onder gaat leiden en dat zou jammer zijn.
groetjes annemieke
heeel veel succes met nadenken
Is er niemand in de buurt waar je zou kunnen helpen met het uitlaten van een hondje...(bijbaantje om ooit alles zelf te kunnen betalen). En een hond met stamboom kost inderdaar zo'n 800 euro zonder stamboom is het goedkoper....maar!! Ze willen ook graag iedere dag eten en wat cor zegt speeltjes, riem, mand/bench enz.
Ook kun je na school niet meer zo snel met vriendjes/vriendinnetjes afspreken omdat je vriendje thuis dan op je wacht...het kost veeeeeeeeeeeeeeeel meer tijd dan je jezelf voor kunt stellen. En opvoeden is veeeeeeeeeeeeel moeilijker dan je zelf denkt.
Ik ben ook begonnen met andere mensen z'n honden uitlaten en mee ravotten...ook daar kun je een band mee opbouwen en vrienden mee worden. Maar dan kun je vast oefenen met de dagelijkse dingen zonder de echte opvoeding...ben bang dat je school er onder gaat leiden en dat zou jammer zijn.
groetjes annemieke
sorry zie nu pas dat we al een pagina verder zijn...'t is ook al laat he!!thijs en annemieke schreef:hallo,
groetjes annemieke
Dit is wel een rare reactie van mij na jou vorige reactie had ik nog niet gelezen.
Maar wat ben jij ontzettend verstandig zeg...je hebt er prima over nagedacht!!
En in een assiel kun je nog heeeeeeeeeeeel veel leren ook!!
(kun je ons nog eens iets bijleren als je daar bent geweest

-
- Speurneus
- Contacteer:
Hoi Cédric,Cetjeee schreef:Hey,
Groetjes Cédric
Ik denk dat je zo de beste oplossing hebt voor jezelf, je moeder en een hondje!

Je kunt voor jezelf ontdekken of een hondje inderdaad zo leuk is, als je denkt, je kunt aan jezelf én aan je moeder bewijzen, dat je die verantwoordelijkheid aan kunt, en je doet een hond (en het asiel) er een plezier mee. Hou het minimaal een halfjaar vol, en dan ook echt volhouden. Niet zomaar een paar weken, en ook bij regen, harde wind of drukke (school)werkzaamheden. Als je dat lukt, en je vindt het nog steeds leuk, is je experiment geslaagd!
Heel veel succes, want nogmaals: een hondje is je van harte gegund. Maar het is wel een levend wezen, en dat vraagt echt wel wat. Maar als ik je hierboven zo lees, ben je een verstandige knul!
Blijf je hier mee lezen / posten, want er is zoveel te leren bij je eerste hond! En hou je ons op de hoogte?
Groeten & Suc6,
Cor

Labrador Startpagina, alles op een rijtje!
-
- Speurneus
- Contacteer:
-
- Grote hondenneus