Pups die in maart bij hun baasjes komen wonen topic

Plaats hier je foto's van Labradors. Maximale maat 800x640 pixels.
Jose

Ongelezen bericht door Jose »

Waterbak hangt constant in de bench en ze drinkt wanneer ze wil. Geen problemen met dat ze na de uitlaatbeurt na 20 minuten weer moet plassen. :)

Mooi dat het verder ook zo super goed gaat met Busa. Wat hebben wij een top-maart-puppies he!
Bøkko

Ongelezen bericht door Bøkko »

Het eten gaat met Bukko ook erg goed. Als ik alleen al het voer tevoorschijn haal wordt hij helemaal gek. Je zou haast zeggen dat hij helemaal niets te eten krijgt. buiten plassen is echt nog wel een ding bij ons. Dit gebeurd regelmatig binnen. We moeten hem constant in de gaten houden, want hij doet het zomaar en dan optillen en vlug naar buiten waar hij dan (soms) nog eens wat verder gaat, wat we dan natuurlijk van harte toejuichen (de buren zullen wel denken :? ) We weten nog niet zo goed hoe we dit kunnen voorkomen. gelukkig zijn we helemaal gek met hem en daarom nemen we de ongelukjes op de koop toe :wink:
Voor het voer gebruiken we trouwens de maatbeker waar de gram verdeling van het voer op staat. Beiden van Proplan. Zouden we beter een weegschaal kunnen gaan gebruiken? Woensdag voor het eerst naar de puppyinstuif met hem. Ben benieuwd hoe dat gaat. Hij zal wel bekaf zijn aan het eind.
chrissy
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door chrissy »

Ik heb geen beker van proplan ik was het puppypakket vergeten :( vind het ook erg lastig ik heb een gewoon keukenweegschaaltje maar ik heb het idee dat het niet helemaal klopt en ik wil hem niet te weinig geven maar ook zeker niet overvoeren,nu is er van de week ik geloof bij lidl een digitale weegsschaal in de aanbieding dus die ga ik dan halen,ik geef nu een vol senseokopje dat was volgens mijn weegschaal 90 gram !
Vrijdag ga ik naar de DA voor z´n inenting en kan ik hem gelijk goed na laten kijken of hij goed op gewicht is en of z,n balletjes goed ingedaald zijn ook niet onbelangrijk :)
Voor de rest doet Busa het hartstikke goed het is zo`n lekkere vrolijke en stabiele pup een verademing als ik vergelijk met Dempsey toen hij pup was .Nou maar hopen dat het zo blijft dan hoor je mij niet klagen :)
Wat ik me verbaasd eigenlijk ze zeggen dat een pup nog geen controle heeft op hun blaas maar waarom kunnen ze het s´nachts dan wel op houden ,zodra ik Busa s´ochtends uit z´n bench haalt en naar buiten gaat p&p hij gelijk :klasse:
Jose

Ja, daar verbaas ik me ook over. Want Maggie houdt het echt wel op! Zondagochtend moest ze heeeeel nodig. Het drupte er bij wijze van uit. Toch heeft ze niks in huis en niks in de achtertuin gedaan. Ze plaste pas toen we in de steeg waren!
Bøkko

hier al even grote verbazing! Gewoon ruim acht uur de plas ophouden. Als ik hem uit de bench haal 's morgens til ik hem wel even naar buiten, omdat hij volgens mij anders halverwege blijft staan en daar de hele bups laat lopen dan.
Vanmorgen zat de kerel me braaf op te wachten. Netjes stil en rechtop zittend en wachten tot de baas de deur open doet, om vervolgens me enorm enthousiast schoon te likken :D Wat is er nou leuker dan zo onthaalt te worden. Jep hier zijn we helemaal gek met hem en hij met ons, gezien zijn reacties
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Goedemiddag !!

Blijf het super vinden om al die verhalen en gebeurtenissen van iedereen te lezen, super ! (vooral doorgaan :wink: )

Hier ook een die zijn plas en poepje netjes s'nachts netjes ophoud en we zijn nu langzaam aan het uitbouwen om de uitlaatrondes overdag ook iets later na elkaar te doen overdag en dat werkt best goed :D
Eten gaat ook goed en hij drinkt sinds gister ook een stuk minder (denk ook oa door een deel KVV ipv brokken)

Gister had Daan ineens iets nieuws, als wij even de kamer (of keuken) inliepen en hij zag ons niet meer zette hij het op het schreeuwen :confused:
Dus vanaf vandaag lekker gaan oefenen, elke keer even weg en als die stil was dit benoemen en een brokje gegeven, nou dat had hij snel door :shock:
En nu is die heerlijk rustig als hij in de bench ligt en wij weglopen...
Ze snappen zo snel hoe ze je uit kunnen proberen, alleen wordt hij nu beloond voor het stil zijn en krijgt hij geen aandacht bij het piepen!
Heerlijk zo'n leergierig hondje !!

Ook aan de lijn lopen buiten gaat super en als hij iets in zijn bekkie neemt kunnen we hem snel afleiden met iets zodat hij het loslaat (en we het dus niet uit zijn bek hoeven halen!!)

Ben benieuwd hoe het bij jullie gaat, wij bedenken ons elke keer, wanneer komt er iets wat we minder vinden ? Want tot nu toe gaat alles zo makkelijk en alles wat we minder vinden (zoals het piepen als we de kamer uitlopen) is er zo uit.... sjucht, we zijn verliefd :oops:
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Heerlijk al die verhalen 8)
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
Jose

Hihi, toch goed he dat ze op zo'n jonge leeftijd hun plas al zo lang op kunnen houden.

Ooh Monique, wat doet jouw Daantje het toch goed!

Maggie drinkt wel veel, maar we ervaren het niet als een probleem. Met brokken zal ze toch altijd meer blijven drinken dan met vlees en overstappen op vlees gaan we niet doen. We merken wel dat Maggie ook voor de deur begint te zitten als ze gewoon naar buiten wil. Vanmiddag met haar uit geweest, maar ze had niks gedaan! Was me nog niet overkomen, hihi. Dus misschien moeten we dat uitproberen maar eens negeren als ze net geweest is en alles al gedaan heeft.

Ik heb haar vanmorgen ff getraind om te gaan liggen op commando. Als ik een brokje onder mijn handen leg wanneer ze voor me zit snapt ze nog niet echt hoe ze er nu aan moet komen, maar wanneer ze ging liggen werd ze natuurlijk uitbundig beloond! Zitten doet ze eigenlijk feilloos (als er niet al te veel afleiding is: vanmiddag heeft mijn zus het voor elkaar gekregen dat ze ging zitten op commando toen er een jack russel voor haar neus stond. Onze buurhond, waar ze nu al graag mee speelt) Wat leren die pupsels toch snel he?

Aan de lijn lopen gaat ook heel goed. Ze begint al wat te trekken :? Dus wanneer ze trekt blijven we consequent stil staan. Dan gaat ze zitten en dan gaat het weer even goed. De aandacht moet nog wat meer op ons gericht zijn.

*zucht*, ook wij zijn verliefd :verliefd1:
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Klinkt goed Jose !!
En wat knap dat je zus haar kan laten zitten met een JR vor haar neus :applaus:

Wij zijn voornamenlijk bezig met het aandacht vragen dmv een speciaal geluidje (hij weet al dat dat geluidje een snoepje betekend hihi) en het voorkomen....
Vind dat de 2 belangrijkste commando's dus daar wordt vanaf dag 1 eigenlijk aan gewerkt

Vind het zo cool dat al die maart puppies het allemaal zo goed doen :verliefd1:
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Bøkko

Jose, wat leuk dat het zitten zo goed gaat en trekken aan de riem... laat ik zeggen dat een rondje lopen bij ons normaal gesproken iets van 5 minuten zou kunnen duren, maar omdat Bukko nogal enthousiast door wil lopen staan we erg vaak stil, totdat hij denkt: owkee dan ga ik wel zitten.

Vanmorgen heeft Bukko me les gegeven hoe je de Bench veel leuker kunt maken. Toen ik de voerbak in de bench had gezet, moest hij even laten zien dat hij een rasechte labrador is :D Wham zo boven op de rand van de voerbak gedoken waardoor een berg brokken dwars door de bench vlogen. :lol: Hij heeft er een mooie tijd van genoten, want nadat de voerbak leeg was is hij nog wel een paar keer terug geweest in de bench om die eens goed te onderzoeken op verborgen schatten :banaan: . Ook erg lollig als hij van buiten de bench merkt dat er binnen een brokje ligt om vervolgens door de tralies door het brokje te likken, want opeten lukt niet. Dat puzzeltje was niet direct opgelost, maar uiteindelijk toch geslaagd. en daarna ruim 2 uur slapen van al dat harde werken. kon ik ook even aan het werk :oops: Zit gaat bij ons uitstekend, maar dat doet hij ook te pas en te onpas. Ben vandaag bezig geweest met liggen, maar volgens mij was hij iets te hyper en heeft ie nog niet helemaal goed door wat de bedoeling is. Geeft niets, morgen weer een poging. Het belangrijkste vind ik nu, dat we een band opbouwen. Trainen komt later wel.

Erg leuk om allemaal van die positieve berichten te lezen bij de maartpups. maar euh, we staan hier wel in de fotohoek, dus waar blijven de plaatjes....
Bøkko

zeg hier nou maar eens 'nee' tegen:
Afbeelding
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Bøkko schreef:zeg hier nou maar eens 'nee' tegen:
Afbeelding
daar moet je toch ook geen nee tegen zeggen, is hartstikke zielig :wink: :D
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Laura

Ongelezen bericht door Laura »

Hey allemaal!

Wat goed om te horen dat het overal zo goed gaat :D!!

Met Guus gaat het ook goed :) ! Poepen doet ie eigenlijk altijd buiten, alleen toen ie net hier was deed ie het binnen, daarna dus niet meer :applaus:. Plassen gebeurt nog wel eens binnen, maar dat is vaak onze eigen schuld.
Slapen in z'n bench is nog een dramaaaa,hij wil niet alleen zijn! Zolang ie iemand hoort gaat het goed, is er niemand meer bij dan gaat ie piepen. Vanmorgen ook toen mn moeder naar d'r werk ging, gaat ie kei hard blaffen :roll: .. Hopelijk gaat dat nog over! Doen jullie pupjes dat ook zo? Of zijn die gewoon zalig stil?

Eten gaat hier trouwens vanaf dag 1 al helemaal perfect, hij schrokt bijna z'n eten naar binnen! Moeten echt opletten dat ie niet teveel in 1x krijgt en daar misselijk van wordt..
Zootje

Ongelezen bericht door Zootje »

Wat een geweldige foto's en verhalen!!
Bøkko

wat een schatje zeg. erg leuke foto's ook van Guus
Plaats reactie