ojee, het wordt nu echt serieus...

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
esmoezie
Speurneus
Speurneus

ojee, het wordt nu echt serieus...

Ongelezen bericht door esmoezie »

Het is alsof Keo bedacht heeft, nu hij 1 jaar is geworden, dat het toch wel tijd is om zich als een volwassen hond te gaan gedragen...

Net met het wandelen, zomaar uit het niets, tilt hij zijn poot op en plast tegen een boom :shock:
Zonder omvallen, wankelen of wat dan ook.
Hij heeft nog nooit eerder een poging gedaan!
Dus ik heb een vreugdedansje voor hem gedaan, want ik was blij verrast :D

Maar tja... nu krijgen we natuurlijk die ellende van markeren en bij ieder boompje zijn poot op willen lichten :(
Tot nu toe was zijn record plassen tijdens een wandeling 3x, maar meestal maar 1x en dat was wel handig.
Ik hoop dat het mee gaat vallen.

Nu is hij dus echt een vent i.p.v. een ventje :wink:
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
michelle
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door michelle »

kleine mannen worden groot :D
Afbeelding
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Keo wordt een kerel :D
luckylabrador
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door luckylabrador »

heeee keo welkom bij de grote kerels club!! :lol: :lol: 8)
Lunaatje

Ongelezen bericht door Lunaatje »

:lol: :lol: :D nou is het dan een vent. Toch ook wel een beetje jammer. Dat andere heeft toch ook wel iets vertederends. :oops:
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

Zooo, wat een groooote jongen ondertussen!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
toscak
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door toscak »

:lol: :lol:

Nu pas? Jeetje, volgens mij was Bob een maand of 6.

Gefeliciteerd hoor Keo, je moet nu op zoek naar alle bomen en palen in de straat :D . Zal het vrouwtje leuk vinden :oops:
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013
EricaM
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door EricaM »

Een echte vent hoor! :D

Bram doet het ook nog steeds op z'n puppies. Wat mij betreft zou hij dat altijd mogen blijven doen. Scheelt een hoop tijd. :wink: Is ook al zo'n laatbloeier. :)
Groetjes Erica, en een knuffel van Bram
Nienke & Foofer

Ongelezen bericht door Nienke & Foofer »

Welkom bij de grote mannen :D
esmoezie
Speurneus
Speurneus

hmm... hij heeft het overigens niet meer herhaald
plast nu weer gewoon op zijn puppy's
misschien is het toch niet zo goed bevallen die poot optillen :D
groetjes Juliette

molletje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door molletje »

esmoezie schreef:hmm... hij heeft het overigens niet meer herhaald
dat deed Koda ook, 1 keer poot optillen en toen weer weken niet :D
Maarre... gaat goed komen hoor! Alhoewel ik de puppy-plas eigenlijk ook veel aandoenlijker vind...
En niet van iedere boom naar de volgende paal gesleurd worden heb je zelf in de hand hè :wink: . Als Koda aan het touwtje loopt mag hij niet plassen, tenzij aan de lange lijn. En dat weet hij donders goed hoor!
esmoezie
Speurneus
Speurneus

molletje schreef:
Maarre... gaat goed komen hoor! Alhoewel ik de puppy-plas eigenlijk ook veel aandoenlijker vind...
En niet van iedere boom naar de volgende paal gesleurd worden heb je zelf in de hand hè :wink: . Als Koda aan het touwtje loopt mag hij niet plassen, tenzij aan de lange lijn. En dat weet hij donders goed hoor!
Ik hoop dat het gaat lukken, want ik ben met het wandelen niet van het stilstaan. Als hij plast stop ik even, maar stop niet bij ieder grassprietje waar hij aan wil snuffelen.
Zijn er nog tips voor om te voorkomen dat hij overal zijn pootje op gaat lichten?
groetjes Juliette

molletje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

esmoezie schreef:
molletje schreef:
Ik hoop dat het gaat lukken, want ik ben met het wandelen niet van het stilstaan. Als hij plast stop ik even, maar stop niet bij ieder grassprietje waar hij aan wil snuffelen.
Zijn er nog tips voor om te voorkomen dat hij overal zijn pootje op gaat lichten?
Als Koda aan de lijn loopt stop ik niet omdat hij wil plassen, tenzij hij het commando vrij heeft gekregen. Maar "vrij" is hij ook pas als hij aan de lange lijn loopt.
In praktijk loop ik dus met hem aan de gewone lijn naar het park en wordt er onderweg niet geplast. (park is 5 minuutjes lopen). Vaak mag hij in het park los, tenzij hij weer eens "dolle dagen" :twisted: heeft, dan loopt hij aan de lange lijn in het park. Dan moet hij bij het hek eerst netjes zitten, net zoals wanneer ik hem los zou klikken, maar dan klik ik de lange lijn er aan en krijgt hij het commando vrij!
Bij mijn schoonouders hebben we niet zo'n mooi parkje vlakbij en moet hij op een strookje zijn behoefte doen. Daar lopen we dus ook aan de gewone lijn naartoe en dan maak ik daar de riem langer en is hij "vrij".
Snappie :wink:
esmoezie
Speurneus
Speurneus

molletje schreef:
esmoezie schreef:
molletje schreef: dat deed Koda ook, 1 keer poot optillen en toen weer weken niet :D
Als Koda aan de lijn loopt stop ik niet omdat hij wil plassen, tenzij hij het commando vrij heeft gekregen. Maar "vrij" is hij ook pas als hij aan de lange lijn loopt.
In praktijk loop ik dus met hem aan de gewone lijn naar het park en wordt er onderweg niet geplast. (park is 5 minuutjes lopen). Vaak mag hij in het park los, tenzij hij weer eens "dolle dagen" :twisted: heeft, dan loopt hij aan de lange lijn in het park. Dan moet hij bij het hek eerst netjes zitten, net zoals wanneer ik hem los zou klikken, maar dan klik ik de lange lijn er aan en krijgt hij het commando vrij!
Bij mijn schoonouders hebben we niet zo'n mooi parkje vlakbij en moet hij op een strookje zijn behoefte doen. Daar lopen we dus ook aan de gewone lijn naartoe en dan maak ik daar de riem langer en is hij "vrij".
Snappie :wink:
jep, ik snapput :wink:
Bedankt voor de tip! :klasse:
Zo ben ik eigenlijk met Keo al bezig, volgen totdat ik zeg "toe maar" en dan krijgt hij "vrijheid" om op het gras te gaan snuffelen enzo
De meeste wandelingen loopt hij aan de lijn (kort of lang), maar als hij toestemming krijgt dan geef ik hem de ruimte van zijn hele lijn
Daar gaan we dus maar mee door dan!
groetjes Juliette

molletje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

:klasse: gaat goed komen! :D
Plaats reactie