Flopke en kinderen
Flopke en kinderen
Gisteren was mijn vriendin op bezoek met haar 2,5 jaar oude zoontje. Ze hebben Flopke gezien vanaf dat ze bij ons is, dus heel klein. Nu was haar zoontje de laatste tijd steeds banger aan het worden voor honden en eigenlijk dieren in het algemeen. Voorheen deden we Flopke in de bench als ze kwamen, gewoon om het kereltje langzaam te laten wennen aan haar als hij hier is en vroegen hem dan of ze eruit mocht, maar uiteindelijk zat ze dan toch soms erg lang in haar bench (1-2 uur) waar wij bij waren. Ik was hier niet blij mee, dus ging me afvragen hoe we dit anders konden doen. We hebben Flopke nu in de bench gedaan toen ze binnen kwamen en daarna haar eruit gehaald en gewoon rond laten lopen, nu zonder hem iets te vragen (leek me trouwens zowiezo beter). Natuurlijk let ik dan goed op haar en zijn moeder op hem. Gisteren ging het zo goed dat het kereltje opeens naar voren duikt (hij zat op de bank en Flopke zat ervoor) en zo zijn hoofdje tegen Flopke's kop aan legt. Ik schrok even door de plotselinge actie, maar weet je wat Flopke deed? Ze gaf hem een heel lief likje over zijn wangetje! Ik wist al dat ze stapel op het ventje is, maar dit was zo lief en vertederend! En het ventje schrok er even van, maar wist daarna te vertellen dat "Lopke lief" was! Toen ze weg gingen moest Flopke zelfs mee lopen van hem, want hij wilde nog niet van haar scheiden! En dat alles in twee bezoekjes tijd! Wat een kanjertje heb ik toch! Moest het ff kwijt! Groetjes, Marianna
-
- Speurneus
-
- Speurneus
-
- Speurneus

hier heeft roef ook 2 vriendinnetjes van mijn jongste over hun angst voor honden heen geholpen

Ja, mijn vriendin was ook heel blij dat hij dit nu durfde en dacht zelfs dat hij haar aan het uitdagen was op zijn manier. Maar ook daar reageert Flopke dus heel rustig op! Buiten is ze ook altijd heel lief tegen kleintjes, maar wil wel erg graag naar ze toe (hun buggies), alsof ze allemaal haar vriendje Renzo zijn, maar dat laat ik bij een vreemd kind niet toe, die zou daar juist bang door kunnen worden!
Eh, voor wie foto's van Flopke willen zien...ze heeft een eigen blogje en daar zet ik ook foto's en video's van haar vooral op. Dus ga lekker snuffelen...LOL toepasselijk he!
Groetjes, Marianna
Link verwijderd, zie regel 15
Eh, voor wie foto's van Flopke willen zien...ze heeft een eigen blogje en daar zet ik ook foto's en video's van haar vooral op. Dus ga lekker snuffelen...LOL toepasselijk he!
Groetjes, Marianna
Link verwijderd, zie regel 15