Wolfsklauw

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
Bobo

Wolfsklauw

Ongelezen bericht door Bobo »

Hoi hondenliefhebbers!

Wij hebben sinds eind feb Bobo in huis. Nu heeft hij een vijfde teen, ook wel een wolfsklauw, aan beide voorpoten. De dierenarts geeft aan dat het nu geen kwaad kan, misschien over 10 jaar.. of dat Bobo ze zelf eraf bijt. Nu horen we verschillende verhalen van andere hondenbezitters. Het schijnt een erfelijke afwijking te zijn en je kunt daardoor terecht bij je fokker om je geld terug te vragen?! Je mag er ook geen shows mee lopen, want dan worden ze hierop afgekeurd?! Niet dat ik er shows mee ga lopen, maar weet nou niet of de 2 vijfde tenen beschadigingen kunnen opleveren?

Groetjes Nhu en een poot van Bobo
Labje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Labje »

Alle honden hebben toch een vijfde teentje aan de voorpoten ?
Groetjes Lidy en een pootje van Yentl en Bieke
Afbeelding
-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

Volgens mij is dat heel normaal aan de voorpoten, hier in ieder geval bij al onze labjes. Aan de achterpoten is het niet gewenst.
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
beau
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door beau »

Ik weet niet anders dan dat alle honden een zogenaamde wolfsklauwtje hebben.Kan dus geen kwaad. De nagel aan deze teentjes zal misschien af en toe even geknipt moeten worden omdat deze natuurlijk niet slijt.
groetjes janneke, pootje van Beau en Olan

:bruinpootje: Beau (Quinten Beau van het Oosterhuis 24-12-2001-15-09-2015)
:zwartpootje: Jip (Prosciutto Fan't Detica 20-9-2015)
yari
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door yari »

Het is heel normaal dat honden 5 tenen aan hun voorpoten hebben. 4 waarop ze lopen en eentje aan de zijkant. Alleen achter hebben de meeste rassen doorgaans maar 4 tenen, als ze daar 1 of 2 extra tenen aan de zijkant hebben zitten, worden deze wolfs- of hubertusklauwtjes genoemd.
Groetjes: Mariëlle & Yari

~ Wie achter de kudde aanloopt loopt altijd door de stront ~
toos

Ongelezen bericht door toos »

Ik ga met mijn voorgangers mee en dan geld terug vragen voor een 5de teen :confused:
Yoran99
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yoran99 »

dat is toch heel normaal die 5 de teen aan de voorpoten, begrijp niet dat een DA dat niet weet :confused:
Yoran 24/10/1999~26/07/2011
Bruce 04/04/2002
Denzell 14/04/2004
Figaro 31/03/2006
Tyson (Precious For Eternity Vast Pretender 15/07/2009
Djedda (Smallville's Empress Just Say Yes) 24/04/2010
Haylee (Smallville's Empress Love Affair) 14/05/2011
Dawn (Of Emperor's Pride Legacy) 04/09/2012
Dusty (Black Sea Sykstus) 13/03/2013
Ocean (Flanders Pride Ocean Diva) 19/01/2015
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

erg raar verhaal. Misschien heeft ie een extra teen voor, dat had de hond van mijn oma ook, die had zeg maar de nagel die alle honden hebben maar dan nog een teen, en dat stak ook uit.. waren eigenlijk 2 extra nagels.. ziet er wel apart uit..
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Dan geef ik mijn pups voortaan maar weg, want ze hebben het allemaal. Tis toch geen erfelijke afwijking waardoor ze niet als huishond kunnen functioneren???? En niet naar een show kunnen???? :shock: Dan zou ik allemaal afgekeurde honden hebben :applaus: :D :applaus:

Nee hoor, dit verhaal kan het beste naar het land der fabelen verwezen worden, absolute kolder! :eusashhh:
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
toos

Ongelezen bericht door toos »

Lien schreef:Dan geef ik mijn pups voortaan maar weg, want ze hebben het allemaal. Tis toch geen erfelijke afwijking waardoor ze niet als huishond kunnen functioneren???? En niet naar een show kunnen???? :shock: Dan zou ik allemaal afgekeurde honden hebben :applaus: :D :applaus:

Nee hoor, dit verhaal kan het beste naar het land der fabelen verwezen worden, absolute kolder! :eusashhh:
Die van mij is er zelfs NL en DUits kampioen mee geworden :applaus:
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

toos schreef:
Lien schreef:Dan geef ik mijn pups voortaan maar weg, want ze hebben het allemaal. Tis toch geen erfelijke afwijking waardoor ze niet als huishond kunnen functioneren???? En niet naar een show kunnen???? :shock: Dan zou ik allemaal afgekeurde honden hebben :applaus: :D :applaus:

Ik bedoel maar! :klasse:
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
yari
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door yari »

toos schreef:

Pfff...die keurmeesters ook tegenwoordig..... :roll: :applaus: :wink:
Groetjes: Mariëlle & Yari

~ Wie achter de kudde aanloopt loopt altijd door de stront ~
Plaats reactie