Kammen

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
Coen

Kammen

Ongelezen bericht door Coen »

ik heb baloe nu net sins afgelopen zondag.
ik ben gister geprobeert de hond te gaan kammen maar ze vind het echt niet fijn. mischien ligt het wel aan de kam zal is naar een andere kam kijken.

maar goed als ik ga beginnen laat ik hem zitten tussen mijn benen en ga heel zachtjes over de vacht van de hond natuurlijk van kop naar staart maar zo ver kom ik niet want dat springt ze echt weg.
of ze gaat heel druk doen dat ze weg wil.

is het verstandig om dit gewoon elke dag even te proberen dat ze er aan kan gaan wennen? of heeft iemand nog een gouden tip
marions
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door marions »

Is Baloe een pup?
Ik zou het rustig aan aanleren...met een zachte rubberen borstel.
Verzorging is geen natuurlijke handeling voor een hond, hij zal moeten wennen aan 'gefrunnik' aan zijn lijf.
Bouw het rustig op, beloon hem tussendoor eens als ie blijft zitten!
Ook al wordt het dan geen functionele borstelbeurt, maakt niet uit!
Gewoon elke dag eventjes oefenen mét een brokje. Dit geldt ook voor afdrogen, gebit bekijken etc..
Komt best goed dan hoor, voor je het weet vindt ie het heerlijk!
:)
Dazzling Diamonds Kiepers Nickname
samantha705

Ongelezen bericht door samantha705 »

Je zegt dat Baloe pas sinds zondag bij je is. Misschien is het verstandiger om eerst rustig aan elkaar te wennen, zodat Baloe vertrouwen in je krijgt.

Na een tijdje kun je dan proberen te beginnen met kammen, maar probeer dit dan (als ze het niet leuk vindt zoals bij Baloe het geval is) dit rustig aan op te bouwen. Bijvoorbeeld een paar minuten alleen haar rug en dan even spelen en goed belonen. Probeer ook niet zodanig te gaan staan dat je bedreigend overkomt.

Succes en veel plezier met Baloe
Coen

ik heb wel het gevoel dat baloe al gewent aan mij is.
als ik op de grond ga zitten en ze is moe dan gaat ze op me schoot liggen slapen meestal laat ik haar dan even 5 tot 10 minuten liggen en dan breng ik haar naar de bench want daar moet ze echt aan wennen.

maar even verder over het kammen het probleem is teminste gister zodra de kam haar aan raakt wil ze al weer gelijk weg dus dan kan ik haar toch niet belonen. want straks denkt ze van als ik weg loop krijg ik een snoepje. ze zal toch eerst even lekker moeten blijven zitten.

naja ik hoop dat ze er aan gaat wennen neem het toch wel aan :)
Lankmark
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Lankmark »

Ze gaat er wel aan wennen hoor. Gijs vond er in het begin ook niets aan en nu vind hij het heerlijk. Vooral op bepaalde plekjes....
Buddy007
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Buddy007 »

Ik zou gewoon even wachten met het kammen, misschien is het allemaal even te veel. Wat voor kam/borstel heb je?
Groetjes Lisanne
Coen

ik heb een borsteltje van rubber maar naar mijn idee is die nog wel aan de harde kant
Zootje

Ongelezen bericht door Zootje »

Rubberen borsteltje zou goed moeten zijn om te wennen.. Ziva vond het ook niets en nu nog steeds niet zo geweldig maar voor een koekje doet ze alles :)
Ik zo Balou echt eerst de tijd geven om aan je te wennen en idd goed belonen tijdens borstelen :)
Coen

dan zal ik nog wel even wachten met borstelen ik ga dinsdag met de puppy cursus beginnen teminste dat hoop ik.
dat schijnt ook goed te zijn om een goeie band met de hond te krijgen toch.
FunnyNina
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door FunnyNina »

IK zou elke dag heel even proberen al is het maar 1 minuutje.
En voor een beloning doen ze werkelijk bijna alles. :)
Coen

okey maar ik kan baloe toch alleen maar belonen als ze blijft zitten en dat doet ze dus niet.
of moet ik haar elke keer een klein stukje geven als ik haar met de kam aan raak?
Zootje

Ongelezen bericht door Zootje »

Als je haar beloont tijdens het zitten dan denkt zij dat het voor het zitten is.. Ik zou tijdens het aanraken af en toe een stukje geven inderdaad als ze rustig is... Gewoon bij aanraking.. Maar dat is mijn idee misschien zijn er betere ideeën :)
liesjeb
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door liesjeb »

Heb je Baloe de borstel al laten onderzoeken? Ik zou haar eerst eens laten snuffelen aan de borstel...
Afbeelding
Met dank aan Monika :)
Buddy007
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Buddy007 »

Het is inderdaad beter om baloe even te laten ruiken aan de borstel.
Je kunt haar ook gewoon rustig aaien lijkt mij, wissel dat af en toe af met de borstel. Als je haar koekjes gaat geven beloon je haar inderdaad voor het zitten en dat is op dat moment niet de bedoeling.
Je kan haar natuurlijk wel belonen voor het zitten, maar gebruik dan ook het commando.
Groetjes Lisanne
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

beginnen met een washandje aan je hand en je pup daarmee aaien, gewoon zonder druk alsof er nix anders is, miss zo wanneer ze langskomt er mee over rug aaien 1x meer niet en dan 5 min later weer tot ze geen reactie er meer op geeft, dan stapje verder.
al me kinders uitgevlogen
Plaats reactie