Een hele onderneming en je bent zo de hele ochtend kwijt, maar wat was het weer leuk!! De kinderen hadden alle lesstof goed onthouden, weten nu dat je nooit een hond zomaar mag aaien, dat je niet weg moet rennen als er een hond op je afkomt.
Dat de mand van de hond is en niet van kinderen, dat de hond rustig moet kunnen eten ect. Allemaal wisten ze alles nog prima en daarom deelden Toosje en ik na afloop voor alle kinderen het diploma uit. Toosje mocht nog 3 keer een Nina Otterson spelletje doen, tot grote hilariteit van de kids en de juf en 2 keer een verstop spelletje. Ze gaat dan netjes buiten de klas voor de deur wachten, een van de kinderen mag een speeltje van Toos verstoppen en ze roepen allemaal HOERA en klappen als ze het gevonden heeft en brengt.
En dan is er het afscheid. Soms moeten kinderen een beetje huilen, omdat ze Toosje nooit meer zien.
We gingen de klas weer uit met 2 dikke mappen met allerliefste tekeningen, speciaal voor Toosje gemaakt, foto's gemaakt door de juf en 2 pakken met hondenlekkers. Een pakje mocht Toosje in de klas al uitpakken en de kinderen vonden het geweldig dat ze dat ook keurig deed. Met de poot het pakje vasthouden en voorzichtig het papier eraf scheuren.
Ja, mijn barones kan dat heel goed, is tenslotte niet de eerste keer dat ze zoiets krijgt in de klas.
Soms denk ik dat ze na afloop al naar de juf kijkt , met een blik van:" Hey, waar blijft mijn pakje"
Op de terugweg in de tram was er een moeder en nog twee heren die haar herkenden van de tv en ze werd uitgebreid geaaid.
(Zonder te vragen
Thuisgekomen is ze snel de tuin in gegaan en heeft heerlijk in het zonnetje geslapen, want vermoeiend is het zeker als je 2 uur lang les moet geven als labrador.