Epileptische aanval

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Eddie

Epileptische aanval

Ongelezen bericht door Eddie »

Ben me vannacht kapot geschrokken, we werden wakker van vreemde geluiden beneden, ligt Bowy daar helemaal stijf te schuimbekken en met z'n kop te trekken, ben bij 'm gaan zitten en op 'm ingepraat en geaaid, hij had het gelukkig in de gaten en kwam langzaam bij waarna hij nog wel een tijdje moest bijkomen, hij durfde daarna niet meer te gaan slapen en lijkt ook pijn te hebben (zal wel spierpijn zijn van het spannen tijdens de aanval) Omdat Bowy antibiotica slikt voor z'n gewonde poot vragen we ons af of de aanval getriggerd kan zijn door die antibiotica?

HIj heeft overigens vorig jaar september (waarschijnlijk) ook een aanval gehad maar daar waren we niet bij.
Jamiedepemie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Jamiedepemie »

Jamie heeft ook soms een aanval en deze wordt getriggerd door schrikken als hij vast ligt te slapen. Hij heeft dan erge speirpijn en krijgt dan Rimadyl tegen de pijn.
Afbeelding
de banner is fantastisch mooi gemaakt door Monika :)
chantal-77

Ongelezen bericht door chantal-77 »

Bah, ik kan me voorstellen dat je je rot geschrokken bent!
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Pff wat naar als je je kanjer zo aantrefd :( Ik zou denk ik even contact opnemen met de DA :)
Eddie

Charella schreef:Pff wat naar als je je kanjer zo aantrefd :( Ik zou denk ik even contact opnemen met de DA :)
Uiteraard! we hoefden niet langs te komen omdat ze er in principe niks aan kunnen doen, pas als het in minder dan 6 weken weer gebeurt gaan ze wat doen.

Om z'n spierpijn tegen te gaan mag ik evt. een pijnstiller geven.

't gaat gelukkig alweer een stuk beter met 'm :)
molletje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door molletje »

oh, da's inderdaad schrikken zeg...
en wat sneu ook voor hem, ik hoop dat hij niet teveel "napijn" heeft :(
duimen maar dat het niet weer terug komt
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Nou dat is even schrikkken dan. Epileptie is zo naar om aan te zien. :? Dacht de DA dat het van de AB kon komen? :confused:
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
Julia R

Ongelezen bericht door Julia R »

Onze hugo heeft ook epilepsie en is ook allergies voor bepaalde antibiotica, hij lag toen op de operatietafel toen dit gebeurde, gelukkig konden ze direct ingrijpen.

Dikke knuffel voor Bowy!

Groetjes julia
Laatst gewijzigd door Julia R op 25 apr 2010, 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.
marjolein

Ongelezen bericht door marjolein »

Kan me voorstellen dat jullie je rot zijn geschrokken..:( je kan dan zo weinig doen! gelukkig werd hij snel rustiger! Hopelijk blijft het een tijdje weg..
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

Jah bah, echt schrikken moet dat geweest zijn! Knuffies aan jullie kanjer hoor!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
Lunaatje

Ongelezen bericht door Lunaatje »

Wat schrikken als je je hondje zo ziet. :(
Hoop dat ie weer snel bijtrekt.
Dikke :groteknuffel: voor hem.
Eddie

Nou, gisterenavond had hij het weer. Hij lag lekker op de bank te slapen toen het opeens weer begon, nu zijn we wel meteen naar de DA gereden en we moeten het nu 24uur aanzien.
Ik ben alleen zelf gewond geraakt, toen hij dreigde te stikken in z'n tong heb ik die uit z'n keelgat getrokken en terwijl ik dacht dat dat niet slim was verkrampte z'n kaak met m'n hand er nog tussen! Ik zat dus nadat we bij de DA waren geweest zelf ook bij de huisartsenpost met een hele zere, dikke en stevig bloedende hand, moet zo nog even naar m'n eigen huisarts voor tetanus en een pijnstiller, verder ivm infectiegevaar hand in mitella en goed hoog houden en antibiotica slikken.
marions
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door marions »

Eddie schreef:Nou, gisterenavond had hij het weer. Hij lag lekker op de bank te slapen toen het opeens weer begon, nu zijn we wel meteen naar de DA gereden en we moeten het nu 24uur aanzien.
Ik ben alleen zelf gewond geraakt, toen hij dreigde te stikken in z'n tong heb ik die uit z'n keelgat getrokken en terwijl ik dacht dat dat niet slim was verkrampte z'n kaak met m'n hand er nog tussen! Ik zat dus nadat we bij de DA waren geweest zelf ook bij de huisartsenpost met een hele zere, dikke en stevig bloedende hand, moet zo nog even naar m'n eigen huisarts voor tetanus en een pijnstiller, verder ivm infectiegevaar hand in mitella en goed hoog houden en antibiotica slikken.
Jeetje, wat een ellende :(
Sterkte met je hand!

Nick had ook epileptische aanvallen wanneer hij wakker schrok..
Korte, lichte aanvallen maar wél heel vaak.
Hij krijgt nu medicatie, een lage dosering.
De aanvallen komen zelden meer voor.
Sterkte!
Dazzling Diamonds Kiepers Nickname
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Nog 24 uur aanzien? Gaat de DA niet nadenken over medicatie dan? Vind het toch wel heel kort op elkaar hoor....... :(

Sterkte met je hand, volgende keer eerst een pollepel of zoiets achter tussen de kaken voor je probeert de tong eruit te halen. :wink:
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
Eddie

Saskia.Bernadette schreef:Nog 24 uur aanzien? Gaat de DA niet nadenken over medicatie dan? Vind het toch wel heel kort op elkaar hoor....... :(

Sterkte met je hand, volgende keer eerst een pollepel of zoiets achter tussen de kaken voor je probeert de tong eruit te halen. :wink:
Natuurlijk is er over medicatie gesproken, de DA raadde aan om het nog 24 uur aan te zien, mocht het weer gebeuren in die tijd dan medicatie. Het gaat er voornamelijk om dat eenmaal begonnen met medicatie je dit moet blijven geven zolang hij leeft en daar dan ook weer bijwerkingen aan zitten. Terwijl twee maal epilepsie op één dag nog als incidenteel wordt gezien.
Plaats reactie