Deze week met Max naar het bos geweest. Ik wilde gaan oefenen met los lopen. Dit ging best wel goed. Een stukje verder in het bos besloot Max het stuwmeer in te lopen... Helaas begon het stuwmeer op die plek met modder en Max kwam al snel terug. Uiteraard met modderige poten. Toen begonnen plotseling zijn 5 dolle minuten en binnen in een mum van tijd zaten mijn kleding en armen/benen onder de modder

Gelukkig was het niet druk in het bos, zodat ik ongezien naar de auto kon sluipen
Eenmaal thuisgekomen kwam ik erachter dat de modder niet zo goed te verwijderen was en enorm stonk. Daarom besloot ik om Max in de douchecabine te zetten om hem af te spoelen. Omdat Max water zo leuk vindt, heb ik er niet aan gedacht om de badkamerdeur te sluiten.

En dit had ik beter wel kunnen doen, want Max schrok van het water. Worstelde in mijn armen om eraan te kunnen ontsnappen en schudde vervolgens in de keuken het water/modder van zijn vacht. Daarna vluchtte hij naar de woonkamer waar hij zich verstopte onder een stoel.
De keuken en de badkamer zaten onder de modder. De muren, de kastjes, de prullenbak, het fornuis...gewoon alles. De vloer was een groot modderbad en ik besloot te dweilen. Dat vond Max zeer interessant en steeds als ik een stuk dweilde, liep mijnheer er weer doorheen

Toen mijn vriend een kwartier later thuiskwam trof hij grote smeerboel, een hondje dat niet uit de bench mocht voordat hij was opgedroogd en zijn modderige vriendin aan...
De wandeling was wel leuk....