Rocco zijn vliegen fetish neemt steeds extremere vormen aan. Een paar jaar terug als er toevallig een bromvlieg in zijn gezichtsveld kwam at ie hem op. Maar tegenwoordig is het een ware bromvliegenjacht. Hij kan heel lang in de tuin staan springen naar alles wat zoemt en vliegt..Hij mag van mij met zijn poot nu niet springen maar ik sta net te douchen en hoor me toch een herrie... Hij had de tuindeur opengeduwd en een bromvlieg achtena! De vlieg over de heg van de buren. Nou voorbij met de pret zou je denken.. neeeeeee hoor..rocco nam een aanloop en ging dwars DOOR de heg heen.... das niet de eerste keer maar voor een VLIEG...ik sta in mn evakostuum met een handoekje bij de tuindeur te roepen..(hoop dat de buren me niet gezien hebben ) door de heg terug.. het huis in en ja hoor de bromvlieg zit in het raamkozijn. Die klote vlieg deed het erom.. een razendsnelle hap..veel gesmak en Rocco lag weer tevreden knorrend in zijn mand...
Serieus...dat is toch niet normaal?!!
Heb de tuindeur maar even op slot gedraaid en ik ga maar een stuk gaas in de heg doen...het is blijkbaar nog niet helemaal Rocco proof..
Els schreef:Ik!!! Max heeft van mn katten geleerd hoe je vliegen vangt en barft graag een bromvliegje weg Wespen en bijen laat ie gelukkig wel met rust.
Helaas zijn wespen bijen voor Rocco ook niet veilig ...Hij is er wel voorzichtiger mee , heeft een keer wesp doodgeslagen en er flink op gemept voor die m op at, maar ik moet m daarmee echt in de gaten houden!! voor je weet heeft ie een prik te pakken.. Hij spoort gewoon niet..joh.. maar hij is gelukkig niet de enige vliegetende hond dus..
Basco vind vliegen leuk om na te kijken maar gaat er niet achterna, Ghost daarin tegen wel. Gisteren zat er 1 in de keuken en wij hoorde Ghost allemaal blaffen en springen tegen de deuren, dus wij kijken, was meneer op vliegen jacht. Wespen en bijen pakt hij ook maar die bijt hij en tuft hem dan uit en zo doet hij dat een aantal keer tot het beest dood is en dan eet hij hem op. We krijgen het niet afgeleerd en als je de wesp of bij weg wil halen dan pakt hij hem snel weer in zijn bek
Ziva gaat er ook achteraan maar puur omdat het vliegt en beweegt en dat is natuurlijk geweldig... (alle blaadjes die wegwaaien momenteel vliegt ze ook bovenop... )
Luna ving ook de vliegen uit de lucht maar sinds zij twee jaar geleden gestoken is door een bij (vlak onder haar oog)is de liefde over en gaat zij nu echt voor alles wat vliegt en zoemt op de loop.
Dus we gaan weer een lekkere zomer tegemoet( ) maar dan contra als van Rocco.
ik heb het roef met veel pijn en moeite afgeleerd,de hond van een kennis van me is bijna gestikt toen ze naar een wesp hapte,en de wesp haar achter in de keel stak
best een link spelletje dus,hoewel het er heel grappig uitziet.
maar roef ziet het verschil niet tussen bijen,wespen en een onschuldige bromvlieg.
dus hier hoort hij een streng NEE!! en hij moet de zoemers om zijn kop laten dulden,en ook dat is een komisch gezicht
Roef (Matcho) 18-04-2008 James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Dit is inderdaad wel heel extreem .
Je hebt het echter wel heel grappig geschreven
dus een beetje leedvermaak was hier wel .
Beau kijkt wel naar vliegen en wil er wel naar
toe maar reageert wel goed als ik 'nee'
zeg, hopelijk krijgt hij die 'tik' ook niet.