Dagopvang

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Dagopvang

Ongelezen bericht door sharon66057 »

Ik weet niet of ik het op de juiste plek neerzet, maar anders moet het topic maar verplaatst worden :oops:
Ik ben bijna klaar met mijn opleiding en heb nu op mijn stage plek een baan aangeboden gekregen.
Daar kan ik in 3 dagen 28 uur werken, op de maandag en dinsdag van 8.00 tot 18.30 (maar dat maakt voor Noah niet uit want dan is hij alleen maandag 5 uur alleen, dinsdag is mijn vriend thuis) maar de woensdag willen ze me hebben van 8.30 tot 17.00, dan werkt mijn vriend ook en die vertrekt om 9.00 van huis, dat betekend dat Noah dan 8 en half uur alleen zou zijn.
Nou kan Noah goed alleen zijn maar 8 en half uur vind ik te lang...
Ik ben van plan om hiervoor de baan te weigeren en iets passendst te zoeken, maar de banen liggen helaas niet voor het oprapen :?
Nu ben ik aan het kijken voor een dagopvang voor Noah, uitlaatservice hebben ze er hier maar 1 van en daarvoor moet hij gecastreerd zijn, bovendien durf ik dat met zijn pootjes niet aan.
Ik zou dan in Almere gaan werken en heb daar een dagopvang gevonden, maar ook dat vind ik weer eng (ben een mietje wat betreft Noah)
Weet iemand nog een goede plek in Lelystad of Almere buiten?
Of heeft iemand anders een ander idee?
Zoals ik al zei, anders weiger ik de baan want ik vind 8 en half uur wel lang (maar wil eerst alle opties bekeken hebben :) )
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
saskia burghout
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door saskia burghout »

ik werkt zelf 20 uur in de week.
en daarvan zitten zeker 2 dagen in de week 8 en half uur binnen op een dag.dat kunnen ze prima.voordat ik naar me werk gaat zorg ik dat ze gepoept en geplast hebben (half uur wandelen).
zodra ik thuis ben zet ik mijn tas neer en ga gelijk met de honden een uur wandelen.en na de wandel eten ze wat en de rest van de avond liggen ze weer te slapen.
dus na mij idee kan je je hond best 1 lange dag thuis laten.
wat ik wel doe ze krijgen alleen maar voer de dag ervoor geen botje of iets anders (ivb kans op diaree enz)

dus denk er nog even over na je zeg zelf de banen liggen niet voor het oprapen.
kirsten&cacao

Ongelezen bericht door kirsten&cacao »

Sporadisch is Cacao ook wel eens zo'n dag alleen, en wat Saskia zegt, ik zorg dat er 's ochtends geplast en gepoept is, dan wordt er gegeten.

Daarna gaan wij beiden de deur uit.

Cacao is dieeeeeepe slaap.

Al ik dan na mijn werk thuis kom, tas neerzetten, en naar het bos. Lekker rennen. Nog nooit klachten gehad 8)

En als jouw vriend op dinsdag lekker met Noah aan de haal gaat, lekker wandelen, spelen, zwemmen noem het op, is zo'n dagje rust alleen maar lekker :)

Hup, aannemen die baan. Ik weet hoe lastig het is om een leuke baan te vinden!
toscak
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door toscak »

Jammer dat je niet in de buurt woont anders had Noah zo hier heen kunnen komen 8) .

Ik zou de baan aannemen. Bob vindt het heerlijk als we een dag niets doen als we de dag ervoor veel hebben gedaan. Woensdagavond heb ik gehoorzaamheid én ringtraining en donderdag doen we dus niet zo heel veel met hem, maar toch ligt hij de hele dag te slapen.

Ach er zijn hondjes met baasjes die de hele dag thuis zijn, maar waar niets meegedaan wordt. Als s'ochtends en s'avonds iets leuks wordt gedaan, vind ik dat niets uitmaken voor 1 dagje.
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013
Lunaatje

Ongelezen bericht door Lunaatje »

Ook hier kan Luna heel goed zo lange tijd alleen blijven mits ze goed uitgelaten is van tevoren. Maar misschien is een goede hondenuitlaatservice bij jou in de buurt wat? Zo wordt Noah tussendoor goed uitgelaten en blijft hij toch de rest van de tijd in zijn eigen vertrouwde omgeving. :wink:
ester01

Ongelezen bericht door ester01 »

Cooper zou dat helemaal niet kunnen, die wordt echt onrustig na 5 uur alleen thuis. De ene hond kan er nou eenmaal beter tegen dan de andere dus wellicht wel goed eerst uit te zoeken hoe jouw hond reageer 8)
AnP
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door AnP »

Je zou ook kunnen kijken of er iemand in de buurt noah wil uitlaten.
Ik zou er wel voorzichtig mee zijn, noah is nog jong, niet dat hij die dag dan ineens gaat slopen oid
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Allereerst iedereen bedankt voor zijn/haar mening, ik blijf het heel moeilijk vinden :?
Op zich kan Noah heel goed alleen zijn, zelfs nu we hem steeds meer uit de bench laten gaat het heel erg goed.
Zaterdag hadden we bv een feestje en ik ben van tevoren lekker met hem naar het bos geweest, hij is toen savonds 7 uurtjes alleen gebleven uit de bench en hij heeft zich keurig gedragen.
Maar normaal gesproken vind ik 7 uur toch wel het maximale :)
Afbeelding

sharon66057
Speurneus
Speurneus

toscak schreef:Jammer dat je niet in de buurt woont anders had Noah zo hier heen kunnen komen 8) .

Ik zou de baan aannemen. Bob vindt het heerlijk als we een dag niets doen als we de dag ervoor veel hebben gedaan. Woensdagavond heb ik gehoorzaamheid én ringtraining en donderdag doen we dus niet zo heel veel met hem, maar toch ligt hij de hele dag te slapen.

Ach er zijn hondjes met baasjes die de hele dag thuis zijn, maar waar niets meegedaan wordt. Als s'ochtends en s'avonds iets leuks wordt gedaan, vind ik dat niets uitmaken voor 1 dagje.
Heel lief aanbod, maar Den haag is idd wel wat ver :wink:
Ik ben het met je eens dat er genoeg mensen zijn die altijd thuis zijn en niks met hun hondje ondernemen.
Dan zou je idd denken dat het voor 1 dagje wel kan, maar ik voel me dan meteen zo schuldig tegenover Noah :oops:
Al zou ik bij thuiskomst wel meteen met hem het bos in gaan.
Afbeelding

Annette
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Annette »

Met het ED probleem in mijn achterhoofd zou ik Noah absoluut niet met een uitlaatservice mee laten gaan.
Een dagopvang zou mogelijk zijn maar dan wel met goede afspraken over het enigszins beperken van het stoeien met andere honden, tenslotte zijn zijn ellebogen niet echt helemaal 100 % in orde en dan vraag je weer om problemen.
En 1 dagje in de week 8 uur alleen zijn is niet ideaal maar als je iemand kunt vinden die hem uit kan laten lijkt me dat nu de beste oplossing!
Afbeelding Esra (Avalon Hope of Eastside Forest)24-10-2005
Afbeelding Holly (Holly Holy of Eastside Forest)10-11-2007
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Lunaatje schreef:Ook hier kan Luna heel goed zo lange tijd alleen blijven mits ze goed uitgelaten is van tevoren. Maar misschien is een goede hondenuitlaatservice bij jou in de buurt wat? Zo wordt Noah tussendoor goed uitgelaten en blijft hij toch de rest van de tijd in zijn eigen vertrouwde omgeving. :wink:
Normaal gesproken zou dat inderdaad een optie kunnen zijn, maar in Lelystad hebben we er maar 1 (kon er maar 1 vinden in ieder geval) en ze willen daar dat reutjes gecastreerd zijn.
Bovendien durf ik het niet aan met Noah, hij is met 6 maanden geopereerd aan zware ED aan beide pootjes, het blijft altijd een zwakke plek en ik durf hem dus niet zo maar met vreemden mee te sturen (en hem twee uur lang met andere honden te laten ravotten)
Afbeelding

sharon66057
Speurneus
Speurneus

Annette schreef:Met het ED probleem in mijn achterhoofd zou ik Noah absoluut niet met een uitlaatservice mee laten gaan.
Een dagopvang zou mogelijk zijn maar dan wel met goede afspraken over het enigszins beperken van het stoeien met andere honden, tenslotte zijn zijn ellebogen niet echt helemaal 100 % in orde en dan vraag je weer om problemen.
En 1 dagje in de week 8 uur alleen zijn is niet ideaal maar als je iemand kunt vinden die hem uit kan laten lijkt me dat nu de beste oplossing!
Had idd net zo'n reactie geplaatst en ben het dus ook helemaal met je eens, dat is ook de reden dat ik hem niet zomaar mee wil geven :)
Afbeelding

sharon66057
Speurneus
Speurneus

AnP schreef:Je zou ook kunnen kijken of er iemand in de buurt noah wil uitlaten.
Ik zou er wel voorzichtig mee zijn, noah is nog jong, niet dat hij die dag dan ineens gaat slopen oid
Dat is idd een optie, ik ben dat nu ook aan het proberen.
Mijn schoonmoeder is altijd bereid om Noah uit te laten, maar soms werkt ze zelf ook en dan word het moeilijk.
Ik ga het in ieder geval even met haar bespreken :)
Afbeelding

Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Noah mag van mij hier komen hoor, als jij dat aandurft met mijn honden :wink:
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
kirsten&cacao

Ongelezen bericht door kirsten&cacao »

Misschien zou je met je schoonmoeder kunnen afspreken dat zij Noah zo vaak mogelijk op die lange dagen uitlaat tussen de middag.

Als zij dan echt een keer niet kan, beperk je de lange dagen alleen tot een minimum.

En kun je eventueel iemand anders lief aan kijken. Bijvoorbeeld Lunatic ;) :roll:
Plaats reactie