Max is zo enorm aan het verharen ! Ik heb hem net geborsteld met de furminator en er kwam een berg haar vanaf, zo erg is het nog niet eerder geweest.
Op bepaalde plekken is zn vacht ook heel dun nu. Ik moet er wel bij vermelden dat de vacht die eronder zit glanst en er goed uitziet.
Is het normaal dat een hond die overstapt van brok naar volledig vers zo ontzetttend gaat verharen? Heeft dit te maken met ontgiften? Kan ik hem behalve met zalmolie nog ergens anders mee ondersteunen om hem hier sneller doorheen te krijgen?
Kay schreef:Huh, jij geeft toch al een hele tijd KVV en soms volledig vers ?
Bedoel, het is toch niet dat je van brok naar volledig vers gaat nu ?
Volgens mij is het er gewoon de tijd voor, kijk maar in het furminatortopic hoeveel haar er van honden afkomt (die niet van voer zijn veranderd)
Ik heb hem weer een tijdje op brok (FF) doordeweeks/ kvv in het weekend gehad. Was volgens mn da beter voor zn oorproblemen. , die nu overgens op barf helemaal verdwenen zijn.
Ik ben nu wel overgestapt naar een da die pro-vers voeren is. Max gaat niet meer terug op brok.
Jep, da's ontgiften! Duurt bij het éne hondje langer dan bij het andere! Olly stonk over 't algemeen en traande ook fel; dat heeft bij haar een paar weken aangehouden.
Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
Yep,ontgiften...Kiaora heeft geen haarverlies gehad maar stonk ook een paar weken als een tierelier,net als Olly . Jesse heeft er (gelukkig) heel weinig last van gehad,maar naar wat ik heb begrepen kunnen ontgiftings verschijnselen in het eertse half jaar voor komen.
ja dat zal idd ontgiften zijn,en dat zal je moeten uitzitten
roef meurde de tent uit en verhaarde vreselijk,ook steeds vieze ogen en 3 dagen diaree. roef was 6 maanden toen hij over ging op alleen kvv en af en toe barf.
nu krijgt hij alweer een jaar 100% barf en ook daar reageerde hij op,hij viel behoorlijk af en heb hem toen een tijd vettere vleessoorten moeten geven.ook krijgt hij nu 1 kilo vlees per dag ipv 600 gram kvv eerst.
Roef (Matcho) 18-04-2008 James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012