Flat als onderdeel GH1
Flat als onderdeel GH1
Ik moet de flat vanuit af nog bij Flopke aanleren, maar ze durft niet goed zich over te geven in die houding en vanuit AF dus over te gaan in het op de rug rollen. Op de training heb ik geleerd om het aan te leren door het koekje naar haar zijkant te brengen en dan over haar rug te bewegen en dat ze dan mee draait. Nou, dat laatste vertikt ze dus en ze blijft in een AF met een sterke draai van haar nek, zover durft ze wel te gaan. Ze hoort dit te kunnen en zelfs haar te laten borstelen voor het GH1 examen dat we volgnede maand hebben, maar ik heb geen idee hoe ik haar dat zo snel aangeleerd krijg! Ik wil vooral niet forceren omdat het zo'n overgave houding is. Ze gaat wel rustig op haar ruggetje voor me liggen in volle overgave ed., dus het is geen roedelplaats issue, maar hoe ik haar op haar ug kan laten rollen?????? Geen idee! Wie heeft er nog tips?
-
- Speurneus
bij die draai van der nek al uitbundig belonen met wat lekkere dingen, dan stoppen wat anders doen en weer proberen tot het draaien van der nek en weer uitbundig belonen dit 10x herhalen over de gehele dag.
de volgende dag smorgens weer en smiddags kijken of je der iets verder kan krijgen, zo niet verder gaan tot waar je was gebleven. en dat nog paar dagen volhouden dan weer proberen verder te krijgen, bij weigering eerst weer doen wat ze wel doet, dan pas weer verder gaan, bij spanning of verzet niet doorgaan maar iets anders doen tot ze ontspant.
de volgende dag smorgens weer en smiddags kijken of je der iets verder kan krijgen, zo niet verder gaan tot waar je was gebleven. en dat nog paar dagen volhouden dan weer proberen verder te krijgen, bij weigering eerst weer doen wat ze wel doet, dan pas weer verder gaan, bij spanning of verzet niet doorgaan maar iets anders doen tot ze ontspant.
al me kinders uitgevlogen
Bedankt Carola! Ik ben ook bewust niet door gegaan omdat ik nooit tijdens het trainen druk op haar wil leggen. Het trainen zelf kan al wat stress geven (heel licht, moet vooral spel blijven) en ze moet dan ook altijd even een beetje gek doen erna. Ik ga ermee aan de gang! Gelukkig hoeft het niet gelukt te zijn voor het examen hoorde ik vanochtend. Misschien wil ze ook niet, omdat ze nog een gevoelige buik heeft van haar operatie. Gewoon langzaam opbouwen dus.
-
- Speurneus
dan zeker stoppen met trainen, zeker 10 dagen helemaal niets doen.
elke beweging die ze uit moet voeren op commando met pijn (en jij weet niet of ze pijn heeft) kunnen haar lol in trainen voorgoed verzieken. eerst wachten met ook maar iets te doen tot ze volledig is hersteld
elke beweging die ze uit moet voeren op commando met pijn (en jij weet niet of ze pijn heeft) kunnen haar lol in trainen voorgoed verzieken. eerst wachten met ook maar iets te doen tot ze volledig is hersteld
al me kinders uitgevlogen
Ik denk niet dat de maagoperatie nu nog een probleem is. Ze kan zelfs al weer grotere porties eten aan. Het was een opmerking van mijn trainster dat ik daar naar moest kijken of dat het geval zou kunnen zijn waarom ze aarzelde met draaien afgelopen zaterdag. Maar vanmiddag is ze heel rustig op haar zij gedraaid en uiteindelijk maakte ze er zelfs zelf een spelletje van en begon in die lig met haar pootjes een soort high five te doen naar mijn handen. We spelen soms ook in deze houding samen, van die knuffel spelletjes. Ook de keren erna gingen heel gemakkelijk en op het laatst, toen ze het trucje door had, ook eigenlijk heel snel. Ik kon zelfs één keer de beweging om die lig uit te lokken al verkorten. Het gaat dus erg goed voor zelfs maar een eerste dag! Ze had er veel lol in, dat kon ik echt aan haar merken! Toen ik stopte toen het erg goed ging kwam ze gelijk achter me aan om te proberen nog een spelletje uit te lokken! Ik doe dit niet als ze net gegeten heeft, maar minstens een uur erna. Moet wel opletten met de tijden, want ze moet 5x eten. Dus een beetje tussendoor plannen. Een vollere maag zal toch niet lekker aanvoelen in die beweging.