Ik wordt hier zo giftig van

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Saskia
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ik wordt hier zo giftig van

Ongelezen bericht door Saskia »

Vanmorgen liep ik met Benco te wandelen hier in het dorp.
Hij liep netjes naast aan de riem.

Komt er van 20m afstand een herder aanlopen, hij liep los.
Zijn vrouwtje liep er achteraan met een andere herder aan de lijn.

Die ene herder komt naar Benco,
blijft snuffelen,
probeert te rijden,
en ik probeer dus uit alle macht om door te lopen.
Wat niet lukt, want Benco laat zich op de grond vallen, draait half om enzo.

Ik snauw wat naar die hond van: klaar nu, naar je baas enzo.
Aan alles was iig te zien dat ik het niet prettig vond.

Die vrouw roept die hond een keer,
en nog eens.
en nog eens.

Uiteindelijk grom ik keihard tegen die hond:
nou is het klaar,
wegwezen,
terug naar je baas.

En hij blaast de aftocht.

Dus ik keihard DANKJEWEL.

tjonge wat kan ik daar altijd pissig om worden zeg.
Ik weet uit ervaring dat andere honden vaak grommen en grauwen als Benco op de grond gaat liggen,
dus had ik met de trainster afgesproken dat ik hem mee zo lokken,
door zou lopen zodat oogcontact maken met die andere hond niet mogelijk is.

En dan komt er zo'n mens die achter d'r hond aan komt sjokken
om hem op te halen.

Wat doen jullie in zo'n situatie?

Bij mij is het vaak:
stond erbij en keek er naar...

ben zo pissig zeg, houd je hond vast als 'ie niet luistert.
:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Ik zou de muziek willen kennen waarvoor de staart van mijn hond de maat slaat!
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

Grrr, ik kan me zo voorstellen dat je daar gewoon echt horendol van wordt!!! Zou ik ook zijn!!! En ik ben dan vaak met Olly @ work en dan komt daar ineens zo'n erfhond aangelopen, niemand thuis dan gewoonlijk. Echt om grijs haar van te krijgen! Volgens mij heb jij het goed opgelost!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
chantal-77

Ongelezen bericht door chantal-77 »

O, zo herkenbaar. Ik kan daar ook zo vreselijk kwaad om worden :evil: !!
Ik heb Dana wel zover dat zij gewoon doorloopt als ze aan de riem andere honden tegenkomt, maar als die hond dan naar haar toe komt, dan gaat ze inderdaad ook op de grond liggen en is ze niet meer mee te krijgen. Ook wel logisch, want hoe kan zij een hond negeren die aan haar kont en dergelijke loopt te snuffelen?
Ik vind het ook gewoon asociaal om je hond in het dorp los te laten lopen en zeker als deze ook niet eens luistert. Zelfs in losloopgebieden roep ik Dana bij me als ik zie dat een andere hond aan de riem loopt, maar helaas is niet iedere hondenbezitter zo sociaal aangelegd :( .
De ene keer zeg ik er iets van, maar ook dat is zonde van je energie, want vaak kun je alleen een grote bek terugkrijgen of een reactie van: nou en??
toscak
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door toscak »

Zo'n situatie eigenlijk nog nooit meegemaakt, want Bob komt heel goed voor zichzelf op. Gelukkig!

Hij zal niet de eerste stap zetten, maar als hij wordt bereden of een hond valt naar hem uit (zowel los als aan de riem) dan bijt hij van zich af. Heel fijn :)

Wel veel meegemaakt toen hij mank was dat we in niet losloopgebieden honden tegen kwamen die niet luisterde, maar wel los liepen. Gek werd ik ervan!! Van te voren riep ik al dat ze hun hond bij moesten houden, maar 9 van de 10 keer hielp het niets. Vaak kwam er wel meer actie als ik riep dat hij aan het revalideren was... :confused:
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

Ik ken het helemaal, hier nog zo een die zich op de grond laat vallen als er een dominante hond aan komt, ik krijg er dan op dat moment ook geen beweging in.
Komt ook wel eens voor dat een andere hond dan echt zijn pootje op Noah zijn buikje neerlegt en Noah dan voor dood speelt.
Bij andere hele onzekere honden probeert Noah nu ook wel eens te rijden zo van "he nu kan ik het eens proberen" maar dan gaat het ook heel klungelig en nog wel met een kwispelende staart ook :?
Ik haal hem er dan meteen vanaf :wink:
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
milo
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door milo »

Hoewel die vrouw wel probeerde haar hond terug te krijgen.

Mij overkomt het ook wel eens dat King op een andere hond afstormt en ik heb roep maar niet terugkomt.
Daar zijn we welliswaar hard mee aan het werk, maar het gebeurt wel eens..
:zwartpootje:Afbeelding:zwartpootje:
yari
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door yari »

Pffff....om schijtziek van te worden idd!! :evil: :twisted:
Ik vraag altijd eerst netjes of ze hun hond bij zich willen houden.
Wordt er dan vervolgens vervelend of bijdehand op gereageerd dan is mijn lontje gauw op hoor en krijgen ze de wind van voren... :evil:
Groetjes: Mariëlle & Yari

~ Wie achter de kudde aanloopt loopt altijd door de stront ~
Bommel Achter 't Dijkje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bommel Achter 't Dijkje »

Erg he! Ik krijg de neiging om te gaan slaan (niet de hond maar de baas dan :wink: )
Bommel had laatst ook zo'n meerijder op zijn rug
en die baas 50m verder op schreeuwen :kom hier... :evil:
Nooit komen, ik liep door, hond achter ons aan
roept die vent he wacht even anders komt mijn hond niet terug,
jammer dan...leer hem maar luisteren :twisted:
Ik erger mij er ook dood aan :mad:
Een dag zonder hond, is een gemis.
Bommel r.i.p. miss you :blondpootje:
02-06-2007 :blondpootje: 27-11-2014
samantha705

Ongelezen bericht door samantha705 »

chantal-77 schreef:O, zo herkenbaar. Ik kan daar ook zo vreselijk kwaad om worden :evil: !!
Ik heb Dana wel zover dat zij gewoon doorloopt als ze aan de riem andere honden tegenkomt, maar als die hond dan naar haar toe komt, dan gaat ze inderdaad ook op de grond liggen en is ze niet meer mee te krijgen. Ook wel logisch, want hoe kan zij een hond negeren die aan haar kont en dergelijke loopt te snuffelen?
Ik vind het ook gewoon asociaal om je hond in het dorp los te laten lopen en zeker als deze ook niet eens luistert. Zelfs in losloopgebieden roep ik Dana bij me als ik zie dat een andere hond aan de riem loopt, maar helaas is niet iedere hondenbezitter zo sociaal aangelegd :( .
De ene keer zeg ik er iets van, maar ook dat is zonde van je energie, want vaak kun je alleen een grote bek terugkrijgen of een reactie van: nou en??
Kaya loopt ook altijd netjes mee, en als ze al eens probeert naar de andere hond te gaan (terwijl ze aangelijnd is) dan loop ik gewoon door. Vervelend vind ik ook die mensen die (volgens mij) nooit naar het bos o.i.d. met hun hond gaan en dan hun hond met die van mij willen laten spelen terwijl ze aangelijnd zijn :mad: en dat wil ik nou juist net niet. Heb een tijd gehad toen dat heel erg was, ik gewoon van te voren riep...ze heeft kennelhoest...moet je kijken hoe snel ze weg zijn :twisted:
Bommel Achter 't Dijkje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bommel Achter 't Dijkje »

@ Samantha :lol: die gaan we gebruiken :lol:
Een dag zonder hond, is een gemis.
Bommel r.i.p. miss you :blondpootje:
02-06-2007 :blondpootje: 27-11-2014
Mandy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Mandy »

hahahaha samantha, bedankt dat ga ik ook gebruiken!! Ik heb er ook een vreselijke hekel aan als honden los lopen, en dan op ons afkomen helemaal omdat don zich nu een beetje probeert te verdedigen en van zich afsnauwt als een hond haar lastig valt en die mensen mij er dan van beschuldigen dat ik een rot hond heb :evil:
Saskia
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Saskia »

milo schreef:Hoewel die vrouw wel probeerde haar hond terug te krijgen.
Echt overtuigd klonk het niet,
het was zachtjes de naam van de hond en dan: kom hier.

En ze kwam rustig aansjokken,
als Benco een hond lastig valt of de benen neemt
sjees ik er zo snel als mijn beentjes me kunnen dragen heen...

Die arme Benco werd gewoon meegesleurd door mij :cry:
Ik zou de muziek willen kennen waarvoor de staart van mijn hond de maat slaat!
Rocco

Ongelezen bericht door Rocco »

Ik moet zeggen dat ik hier een OostIndisch Dove in huis heb (dat is een hele erge ziekte :wink: )....en dat als hij losloopt en hij krijgt het in zijn bol hij ook wel eens als een randdebiel ergens op af stormt om te spelen.. (en helaas heeft hij een voorliefde om dat bij pitbulls te doen :roll: en snapt hij ook nog niet helemaal dat de lip optrekken niet betekent dat ze naar hem glimlachen)
Maar aan komen sjokken doe ik dan zeker niet... schaam me dood als zoiets gebeurt!
Nou is Rocco in de praktijk degene die meestal overvallen wordt...dus ik herken die ergenis helemaal!!
Ik lijn m altijd aan als er aangelijnde honden in de buurt lopen..dat is goed fatsoen..maar er zijn mensen die dat niet hebben helaas :(
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Zulke mensen begrijp ik gewoon echt niet :mad:
Plaats reactie