De vuurdoop van Nino
-
- Speurneus
De vuurdoop van Nino
Vandaag naar Haarlem,snuffelcollege geven op buitenschoolse opvang. Adres en route bij mij , het is niet zo ver rijden , een klein half uurtje.
Ik zou er om 16 uur zijn, maar ging iets eerder weg, omdat ik eerst nog even met Nino een rondje wilde lopen.
Maar daarvan kwam niets. Bij de weg aangekomen die ik in moest waren er weg werkzaamheden en was de weg afgesloten.
Er was een omleiding, maar daarvoor moest je blijkbaar Haarlem kennen, want je werd zowat naar het centrum van de stad gestuurd.
Dus auto gekeerd en geprobeerd een andere route te krijgen.
Het was iets over half 4: 3 kwartier later , en nadat ik 6 verschillende mensen had gevraagd ( die mij allemaal een andere kant opstuurden) besloot ik dat het mooi was geweest. Het was warm in de auto en eerlijk gezegd was ik het ook zat.
Ik zat net 5 minuten op de hoofdweg toen mijn mobiel ging. De juf van de school. Ze vond het zo jammer en ook zo erg ( ze was vergeten het door te geven van de weg) , maar wilde zo graag dat ik alsnog ,dan maar te laat , zou komen.
Ze heeft mij naar school geloodst en het kon beginnen. Helaas was ik al ( en dan komt vrijwel nooit voor maar deze keer wel) een beetje op gefokt door de hitte en het kris kras rondrijden en daar bovenop kregen we net toen ik Nino uit de auto haalde een geweldige onweersklap.
Ik schrok mij echt te pletter. En dan moet je de klas in. Eigenlijk niet echt een goed idee. Maar ik heb Nino even op zijn flank geklopt, mezelf toe gesproken en we zijn gegaan. Bij binnenkomst was de vloer zo glad dat Nino bijna een spagaat maakte en hij vond het best wel indrukwekkend zoveel kinderen. Maar 5 minuten later, was hij zo braaf , dat het leek alsof hij een oude rot in het vak was. Er was een kindje in de klas, doodsbang van honden. Ze was recentelijk in de wang gebeten en moest daarvoor naar het ziekenhuis.
Aan het eind van de les heeft dit kindje Nino uitgebreid geaaid , en hij liet het gelaten over zich heen komen. Hij heeft nog even een Otterson spelletje gedemonstreerd en toen mochten alle kinderen het Snuffelboekje bij mij ophalen, één voor één. Ze stonden in een lange rij voor mij. Nino bleef keurig zitten, ging later zelfs liggen .
Alle kinderen hebben hem geaaid en ik ben heel trots op mijn bruine beer.
Het was voor mij ook echt even wennen, na jarenlang Toosje aan mijn zij, maar Nino heeft zich vandaag als een hele goede waarnemer laten zien.
Om half 6 was ik klaar op school, mocht nog even een half uurtje in de file staan, maar ik was te trots op Nino dat ik mij daar nog druk om kon maken.
Ik zou er om 16 uur zijn, maar ging iets eerder weg, omdat ik eerst nog even met Nino een rondje wilde lopen.
Maar daarvan kwam niets. Bij de weg aangekomen die ik in moest waren er weg werkzaamheden en was de weg afgesloten.
Er was een omleiding, maar daarvoor moest je blijkbaar Haarlem kennen, want je werd zowat naar het centrum van de stad gestuurd.
Dus auto gekeerd en geprobeerd een andere route te krijgen.
Het was iets over half 4: 3 kwartier later , en nadat ik 6 verschillende mensen had gevraagd ( die mij allemaal een andere kant opstuurden) besloot ik dat het mooi was geweest. Het was warm in de auto en eerlijk gezegd was ik het ook zat.
Ik zat net 5 minuten op de hoofdweg toen mijn mobiel ging. De juf van de school. Ze vond het zo jammer en ook zo erg ( ze was vergeten het door te geven van de weg) , maar wilde zo graag dat ik alsnog ,dan maar te laat , zou komen.
Ze heeft mij naar school geloodst en het kon beginnen. Helaas was ik al ( en dan komt vrijwel nooit voor maar deze keer wel) een beetje op gefokt door de hitte en het kris kras rondrijden en daar bovenop kregen we net toen ik Nino uit de auto haalde een geweldige onweersklap.
Ik schrok mij echt te pletter. En dan moet je de klas in. Eigenlijk niet echt een goed idee. Maar ik heb Nino even op zijn flank geklopt, mezelf toe gesproken en we zijn gegaan. Bij binnenkomst was de vloer zo glad dat Nino bijna een spagaat maakte en hij vond het best wel indrukwekkend zoveel kinderen. Maar 5 minuten later, was hij zo braaf , dat het leek alsof hij een oude rot in het vak was. Er was een kindje in de klas, doodsbang van honden. Ze was recentelijk in de wang gebeten en moest daarvoor naar het ziekenhuis.
Aan het eind van de les heeft dit kindje Nino uitgebreid geaaid , en hij liet het gelaten over zich heen komen. Hij heeft nog even een Otterson spelletje gedemonstreerd en toen mochten alle kinderen het Snuffelboekje bij mij ophalen, één voor één. Ze stonden in een lange rij voor mij. Nino bleef keurig zitten, ging later zelfs liggen .
Alle kinderen hebben hem geaaid en ik ben heel trots op mijn bruine beer.
Het was voor mij ook echt even wennen, na jarenlang Toosje aan mijn zij, maar Nino heeft zich vandaag als een hele goede waarnemer laten zien.
Om half 6 was ik klaar op school, mocht nog even een half uurtje in de file staan, maar ik was te trots op Nino dat ik mij daar nog druk om kon maken.
-
- Speurneus
- miranda
- Hele grote hondenneus
Suuuper Nino, je hebt echt laten zien dat je een snuffelhond bent.
Ik ben blij dat het uiteindelijk toch nog goed is gegaan,maar kan ook begrijpen hoe jij je gevoeld moet hebben.

Ik ben blij dat het uiteindelijk toch nog goed is gegaan,maar kan ook begrijpen hoe jij je gevoeld moet hebben.
:blondpootje:Desie (Mayority's irristible desires)16-10-1997 r.ip. 28-02-2009
:blondpootje:July (joking jewel out of mids)13-07-2001 r.i.p.13-10-2010
:blondpootje:Iris ( be my irrisstible Iris out of mids) 11-01-2003 r.i.p 25-05-2016
:blondpootje:Robin (nickel and dimes girl power) 07-09-2007 rip 10-04-2018
Bowie 16-04-2017
:blondpootje:July (joking jewel out of mids)13-07-2001 r.i.p.13-10-2010
:blondpootje:Iris ( be my irrisstible Iris out of mids) 11-01-2003 r.i.p 25-05-2016
:blondpootje:Robin (nickel and dimes girl power) 07-09-2007 rip 10-04-2018

-
- Speurneus
- Contacteer:
Heel goed gedaan bruine beer
vrouwtje mag heel erg trots op jou zijn 

Lovely Marcail van 't Chielewout ( 29-01-2008 )
Nixies Canberra van 't Chielewout ( 04-06-2008)
Moonlight Fia of Marcail Highlands ( 22-05-2011)
Moonlight May of Marcail Highlands ( 22-05-2011)
Mignon Bonnie of Marcail Highlands ( 11-02-2011)
Glorious Adin of Marcail Highlands (04-06-2012)
Kayby, Max, Beau. ( de bejaardenclub)
Floor 15-10-2002 / 04-01-2012
Enjoy 16-09-2000 / 27-04-2012
Nixies Canberra van 't Chielewout ( 04-06-2008)
Moonlight Fia of Marcail Highlands ( 22-05-2011)
Moonlight May of Marcail Highlands ( 22-05-2011)
Mignon Bonnie of Marcail Highlands ( 11-02-2011)
Glorious Adin of Marcail Highlands (04-06-2012)
Kayby, Max, Beau. ( de bejaardenclub)
Floor 15-10-2002 / 04-01-2012
Enjoy 16-09-2000 / 27-04-2012
-
- Speurneus
-
- Hele grote hondenneus
- Contacteer:
- Berdien
- Middelgrote hondenneus
Hoi Dorette, knap hoor van Nino. Maar ook van jou zelf! Oververhit en waarschijnlijk flink uit je hum... En toch heb je het geflikt met je bruine mannetje. Klasse
Heb je ook foto's van zo'n bijeenkomst? Ben best nieuwsgierig hoe dat gaat en zou het zelf ook wel eens willen meemaken maar je woont helaas te ver weg voor mij 

Mijn labje is meer dan een hond alleen..... ook mijn beste maatje
-
- Speurneus
Ik zoek even iets op en stuur het je per pb.Berdien schreef:Hoi Dorette, knap hoor van Nino. Maar ook van jou zelf! Oververhit en waarschijnlijk flink uit je hum... En toch heb je het geflikt met je bruine mannetje. KlasseHeb je ook foto's van zo'n bijeenkomst? Ben best nieuwsgierig hoe dat gaat en zou het zelf ook wel eens willen meemaken maar je woont helaas te ver weg voor mij

-
- Speurneus
http://www.youtube.com/watch?v=JegCIunzIro" onclick="window.open(this.href);return false;Berdien schreef:Hoi Dorette, knap hoor van Nino. Maar ook van jou zelf! Oververhit en waarschijnlijk flink uit je hum... En toch heb je het geflikt met je bruine mannetje. KlasseHeb je ook foto's van zo'n bijeenkomst? Ben best nieuwsgierig hoe dat gaat en zou het zelf ook wel eens willen meemaken maar je woont helaas te ver weg voor mij
http://www.labradorforum.nl/viewtopic.p ... ng&t=31344" onclick="window.open(this.href);return false;
Als je mij even verteld waar je woont, kan ik bij de Sophia navragen wie daar in de buurt het snuffelcollege geeft, dan kun je misschien een keertje meekijken.

- Berdien
- Middelgrote hondenneus
Als je mij even verteld waar je woont, kan ik bij de Sophia navragen wie daar in de buurt het snuffelcollege geeft, dan kun je misschien een keertje meekijken.
[/quote]
Hoi Dorette, ik woon in Gelderland in Heteren. Dat ligt tussen Arnhem en Nijmegen in zeg maar ruim gezien..... Ben benieuwd.

Hoi Dorette, ik woon in Gelderland in Heteren. Dat ligt tussen Arnhem en Nijmegen in zeg maar ruim gezien..... Ben benieuwd.

Mijn labje is meer dan een hond alleen..... ook mijn beste maatje