Het gaat dan eindelijk gebeuren!

Plaats hier alles over jachttraining en de jacht.
pelia33

Het gaat dan eindelijk gebeuren!

Ongelezen bericht door pelia33 »

Het duurt nog even, maar Noppes en ik hebben iets om naar uit te kijken.
Vrijdagavond heeft ze haar eerste jachttraining!
We hebben er nu al zin in!
miranda
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door miranda »

Veel succes en ook veel plezier bij de jachttraining! :klasse:
:blondpootje:Desie (Mayority's irristible desires)16-10-1997 r.ip. 28-02-2009
:blondpootje:July (joking jewel out of mids)13-07-2001 r.i.p.13-10-2010
:blondpootje:Iris ( be my irrisstible Iris out of mids) 11-01-2003 r.i.p 25-05-2016
:blondpootje:Robin (nickel and dimes girl power) 07-09-2007 rip 10-04-2018
:bruinpootje: Bowie 16-04-2017
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Leuk zeg! :klasse: Ik zou het ook graag doen als ik hier iets in de buurt kon vinden.
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

Veel succes en plezier!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
pelia33

Dank jullie wel!

Ben zo benieuwd hoe het zal gaan, weet wel dat Noppes het erg leuk vind. Ik ben nu met haar bezig om zo'n drijvende kong te laten apporteren uit het water. Ze springt met veel enthousiasme in het water en weet niet hoe snel ze er op af moet zwemmen! :D
Alleen het afgeven gaat nog niet zo lekker. Ze laat hem steeds al los voor ze bij me is Pffff maar....alle begin is moeilijk! Vind het al heel wat dat ze hem haalt!!
esmoezie
Speurneus
Speurneus

pelia33 schreef:Dank jullie wel!

Ben zo benieuwd hoe het zal gaan, weet wel dat Noppes het erg leuk vind. Ik ben nu met haar bezig om zo'n drijvende kong te laten apporteren uit het water. Ze springt met veel enthousiasme in het water en weet niet hoe snel ze er op af moet zwemmen! :D
Alleen het afgeven gaat nog niet zo lekker. Ze laat hem steeds al los voor ze bij me is Pffff maar....alle begin is moeilijk! Vind het al heel wat dat ze hem haalt!!
hihi dat doet Keo precies hetzelfde, hetgeen hij me terug moet brengen een meter voor me al neergooien en dan netjes voor me komen zitten voor zijn koekje. Ik probeer het op te lossen door "vast" te zeggen en zelf een stukje achteruit te lopen terwijl hij er aan komt. Soms helpt het :)
groetjes Juliette

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Veel plezier vrijdag! En wel een uitgebreid verslag posten hoor. :D :wink:
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
pelia33

Ik zal jullie laten weten hoe het gegaan is.
Lindsay88
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lindsay88 »

Leuk hoor!! Heel veel plezier gewenst!! :D
Liefs, Lindsay & Tessa
pelia33

Noppes heeft het super goed gedaan op haar eerste jachttraining.
Ze had er heel veel plezier in en ik natuurlijk ook!

wat heeft ze allemaal gedaan:
- iemand had dummies verstopt in de bosjes/struiken en de honden werden er 1 voor 1 ingestuurd om ze te zoeken en terug te brengen. Ik stond met Noppes bij het baasje die zijn hond gestuurd had zodat Noppes kon zien wat de bedoeling was. Na een paar keer mocht ze het zelf proberen. Ik moest wel met haar meelopen en haar vooruit sturen anders deed ze het niet hihi. De tweede keer ging ze helemaal zelf!

- Tijdens het koffiedrinken werden de honden afgelegd en deze moesten op afstand blijven liggen. Noppes vond dit maar niets en wilde bij mij in de buurt blijven. Heb haar op een klein stukje afstand van mij laten liggen en toen bleef ze wel liggen.

- Daarna werd het tijd om Dummies uit het water te gaan halen. Dit was feest voor Noppes want dit vind ze erg leuk om te doen! De dummie werd op grote afstand in het water gegooid, de hond moet blijven zitten en wachten op het commando om hem te gaan halen. Noppes deed dit goed. toen ze eenmaal in het water was, was ze de dummie kwijt. De gene die les gaf blies op een fluitje en toen Noppes keek wees hij in de richting van de dummie....en ja hoor! ze zag hem gelijk en ging er op af!. Super!

- De laatste oefening was dummie halen op afstand. De gene die les gaf lag de dummies in het gras en de baasjes met honden stonden op grote afstand en stuurde de hond vooruit om het ding op te halen. Noppes snapte er maar niets van en bleef bij mij in de buurt. Ik heb een stuk met haar meegelopen en haar vooruit gestuurd tot de gene die les gaf haar riep en wees naar de dummies. Ik zei ZOEK en jaaaaa hoor, daar ging ze weer! Ze kwam hem netjes bij mij brengen.

De komende week moet ik veel gaan oefenen om te zorgen dat Noppes de dummie vast blijft houden en voor mij gaat zitten tot ik los zeg. Ze laat hem steeds al los voor ze bij mij is.
Ook moet ik oefenen om haar vooruit te sturen om de dummie te zoeken en halen.

Om een lang verhaal kort te maken haha vond ik dat ze het echt super deed zo voor de eerste keer!
De les duurde 2 uur en van haar had het nog langer mogen duren. hahahaha :D
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Wat een leuke ervaring! Goed zo Noppes :)
groetjes Juliette

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Noppes gaat het vast gauw genoeg doorkrijgen allemaal. :D En het belangrijkste is toch dat jullie er alletwee veel plezier aan beleven. 8)
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
pelia33

Als ze het niet perfect doet is het geen ramp, we doen het voor onze plezier en zolang ze het leuk vind gaan we er lekker mee door. :D :wink:
Tilly
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tilly »

hi... ook wij doen het niet perfect maar hebben er wel veel plezier in.
Groetjes Tilly
Pootje van Gina & Akka

*Er is op de wereld geen betere psychiatrie, dan een hond die je gezicht aflikt*
Plaats reactie