Een hele dubbele training

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Een hele dubbele training

Ongelezen bericht door Kay »

Oh ik heb me net zo in moeten houden....
Ik was naar het veld hierachter gelopen met Daan om even lekker te trainen, de weg is daar afgesloten ivm werkzaamheden, dus geen verkeer :klasse:

Ik was lekker bezig met voorkomen op de fluit en zag in mijn ooghoek 2 meisjes (leeftijd tussen de 8 en 10??) aankomen met een forse lab aan de lijn.
Ik ging helemaal aan de kant staan zodat zij ruim om mij heen konden lopen (grasveld is ruim zat daarvoor) en liet Daan zich concentreren op mij... dacht nog, dit is een goede oefening !!
Daan keek ontzettend goed naar mij dus was flink bezig met hem te belonen maar zie ineens die zwarte lab op 2 meter afstand aan komen denderen
Optillen/ontwijken was ik te laat voor, en voordat ik bedacht had wat ik kon doen sprong die lab grommend/blaffend op Daan :evil:

Ik wordt niet zo snel boos op kinderen, maar ben nu even uit mijn slof geschoten waarom ze in godsnaam die hond los hadden gelaten
"we hielden hem niet meer mevrouw"
Nee, GEK he, als je met een puberreu op 5 meter afstand langs een pup wil lopen :roll:
Ik heb de hond een bler gegeven en toen droop die af en de meisjes liepen snel verder met een rood hoofd

Ik baal hiervan, ik ga bewust helemaal aan de zijkant staan en NOG weten mensen je training te verzieken

Gelukkig daarna nog heerlijk kunnen trainen met los wandelen, zoekspelletjes en als toetje heeft Daan even mogen spelen met een andere hond (geen idee, leek op een groot uitgeslagen beagle :oops: )
Het baasje van die hond vroeg netjes of ze haar hond aan moest lijnen omdat ze zag dat ik aan het trainen was :klasse:
Na mijn ja"" vroeg ze of ze hem wel even mocht aaien want ze was zelf gek op labjes (had er vroeger zelf 2 en staat nu op de lijst)
Voor wat hoort wat dacht ik, dus Daan in de zit, en die mevrouw even aaien
Toen vroeg ze of de honden even kennis mochten maken, dus in overleg hebben we de honden losgelaten en even een paar minuutjes laten spelen

Gelukkig dus leuk af kunnen sluiten, maar toch baal ik er flink van dat ouders 2 kinderen een losgeslagen puber meegeven... stel hij ziet wat aan de overkant en schiet los de weg over ergens, moet er niet aan denken :(
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Tanja
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Tanja »

Ik kan me goed voorstellen dat je daar van baalt! Doe je zelf zo je best, en komt zo'n wilde puber je training verstoren.

Laatst had ik ook iets soortgelijks. Mensen met een loslopend loops teefje (dat ook nog niet eens van hen zelf was), en een park waar rond die tijd allemaal honden loslopen en spelen.
Gelukkig had ik Banjer nog aan de lijn. Ik moet er niet aan denken wat er anders had kunnen gebeuren ... :?
Groetjes, Tanja

Laughter is timeless, imagination has no age and dreams are forever ...
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

als moeder snap ik dit ook niet dat je dat doet :confused: levensgevaarlijk.
pas toen mijn oudste sterker als zijn moeder was mocht hij alleen met roef de deur uit en dan nog alleen de kleine rondjes :roll:
tja en je training verstoren? breek me de b*k niet open helaas :mad:
alle hondjes moeten spelen he 8)
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
FunnyNina
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door FunnyNina »

Onverantwoord dat ouders hun kinderen met een puperende hond laten lopen die ook nog bere sterk is.
Het is behoorlijk vervelend als je lekker aan het trainen bent zo gestoord word,maar ja eind goed al goed toch?
ElisabethErnstDave
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door ElisabethErnstDave »

Gelukkig is het goed afgelopen stel je voor dat er wat met Daantje was gebeurt moet er niet aan denken :shock: kan me voorstellen dat je boos was :evil: je schrikt je toch te pletter. Als Kay er wel bij was geweest zou hij dan voor Daan zijn gaan staan denk je?
Afbeelding
Anca bedankt voor de super mooie banner en avatar Afbeelding
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Pff dat is balen zeg! Ik snap niet dat ouders hun kinderen alleen de hond laten uitlaten... Wel fijn dat het nog een leuk einde had :)
Plaats reactie