nu een positief berichtje
ik liep zo net met roef buiten en had roef net los op het veld,er kwam een bruine labrador reu aan en ik kende baas en hond.bikkel is iets groter dan roef en ook niet gecastreerd en heeft ook een betrouwbaar karakter. dus na wat duw werk beloten de heren dat ze even stoer waren
terwijl de heren aan het keten waren kwam er een man met zijn bordercollie teefje het veld op,dus ik roep roef en laat hem de tennisbal zien die ik voor dit soort situaties bij me heb.
roef kwam keurig naast en ik gaf de bal toen ik hem aan gelijnd had.
ik vertelde de heren mijn ervaring met de boze man en dat ik toch wel gespannen op het veld sta iedere keer om te kijken of er geen andere honden lopen.
de baas van het teefje zei dat ik roef best los mocht laten,als roef zou rijden en ik zou roef gelijk weer aanlijnen vond hij het geen punt. hij vond het sneu voor roef dat hij aan de lijn moest terwijl lana en bikkel lekker aan het spelen waren.
dus ik maak roef los,en roef loopt naar de teef ruikt even en gaat mee spelen
ze hebben zo ontzettend leuk gespeeld dat we zeker 3 kwartier daar hebben gestaan.
ik ben zo blij en opgelucht dat het zo goed ging
natuurlijk zal het heus niet ineens over zijn dat macho gedoe van roef,maar het begin is er hopelijk