Ik heb hier nog twee katers die vanaf vorige week zondag boven leven Vandaag zijn ze voor het eerst gaan snuffelen aan de bench terwijl Guus lag te snurken
Guus is net terug van zn 9 weken enting. Hij weegt nu 8,5 kilo en de dierenarts vindt hem iets te vol, dus we gaan de grammen van het voer wat omlaag halen. Ik hield tot nu toe netjes de richtlijnen van de fokster aan, maar het blijkt toch iets te veel voor kleine Guus Tussendoortjes krijgt hij bijna niet, op een stukje appel af en toe na. We belonen hem met z'n brokjes.
Wat een leuke foto's! Ik vind dat ook moeilijk om te zien hoor of ze te dik zijn of niet de ene keer denk ik hij is wat dun en de andere keer denk ik hij heeft echt een dikke buik Maar Guus is toch wel zwaarder dan Dex die is een week ouder en weegt nu ruim 8 kilo. Maar je kunt dan inderdaad beter iets minder geven want te zwaar is niet goed voor de gewrichten.
Ja precies, de dierenarts wil hem ook zo slank mogelijk houden het eerste jaar voor z'n gewrichten. Ik wil dat zelf natuurlijk ook, maar wat je zegt, het is zo lastig om zelf in te schatten. En dan met name omdat ik nog nooit een pup van dichtbij heb zien opgroeien. Ze zei ook wel dat ze aan zijn poten en bouw zag dat het een flinke hond gaat worden, maar nu nog even niet
Cashew vind ik op de foto's ook wat hoger op de poten of lijkt dit maar zo? Guus is namelijk nog niet zo hoog, maar vooral breed haha.. Het was ook niet dat hij veelste dik is gelukkig, maar ze kneep een beetje in zn vetjes en wilde hem volgende keer strakker in zn vel zien Zoals zij het zei: "hij is royaal" haha
Linnie schreef:Cashew vind ik op de foto's ook wat hoger op de poten of lijkt dit maar zo? Guus is namelijk nog niet zo hoog, maar vooral breed haha.. Het was ook niet dat hij veelste dik is gelukkig, maar ze kneep een beetje in zn vetjes en wilde hem volgende keer strakker in zn vel zien Zoals zij het zei: "hij is royaal" haha
Cashew is inderdaad wat hoog op de pootjes, in tegenstelling tot Guus, en Cacao vroeger, dat was ook echt een proppie!
Maar Cacao is nu lekker strak in dr vel, super mooi
Ik geef nu wat minder gram aan brokjes, ipv 75 nu 65 gram. Durf niet gelijk teveel te snijden in zn voer en we horen het dan wel met de 12 weken enting hij krijgt nu 3x per dag 75 gram en 1x 50 gram en dat wordt dan 3x 65 en 1x 40. Dat scheelt dan toch 40 gram per dag aan brokjes.