Brego en ik zijn gezakt

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
Jess

Brego en ik zijn gezakt

Ongelezen bericht door Jess »

Afgelopen maandagavond was de avond waar we de afgelopen tijd voor aan het trainen waren. Gehoorzame Hond Examen!
Ik maakte me niet nerveus aangezien ik weet wat ik aan Brego heb en ik ook allang besloten heb om niet door te gaan in de Gehoorzaamheid. Maar toch, je gaat ervoor om een mooi resultaat te halen.

Het begin is voor Brego het lastigste, het straatje. Om de hele tijd de aandacht bij mij te houden zonder een koekje en met al die andere leuke honden om je heen vind hij moeilijk. Hij deed zijn best, maar vloog toch zo af en toe naar de hond die langs liep om te spelen.
Op het moment dat ik probeerde zijn aandacht te krijgen door erg leuk te doen was de reactie van mevrouw de examinator: hou je m wel rustig. :confused:
Ok, best. Na een paar keer niet luisteren kreeg meneer van mij een hardere stemcorrectie en vond mevrouw de examinator het nodig om minachtend te zeggen: als je dat nu 5 min geleden had gedaan had het miss geholpen.
Waarop ik maar zei dat dat niet het geval was, meneer is gewoon superenthousiast. Het hielp nl ook echt niet.

De verdere oefeningen gingen goed, tot Brego aan de voet moest. Dat kent hij al sinds de puppytraining, maar deze keer ging hij heel braaf liggen. Kijk vrouwtje, knap he!
Waarop ik begin te lachen en het commentaar kreeg: niet lachen, zo geef je hele verkeerde signalen af aan je hond. Hij heeft echt wel door dat je hem uitlacht. :confused:
Ok, ik lachte om zijn "humor". Maar goed.

De rest van de oefeningen gingen super. Een paar kleine foutjes die mogen en hij was echt een hele knappe hond.
Toen ze vertelde wie er geslaagd waren kreeg ik de mededeling dat we gezakt waren op "relatie baas-hond". :confused: :cry:
Dat was echt een klap in mn gezicht.
We hadden een hele goede lijst zei ze, maar ik beloonde hem niet genoeg met mn stem. Man, ik had een droge keel van het lullen tegen hem.
Toen ik zei dat ik dat toch echt wel de hele tijd doe zei zij dus van niet. En ze kunnen natuurlijk tijdens zo'n examen met de gezamelijke oefeningen heel goed op iedereen letten en horen wat jij tegen je hond fluistert. :?

Ben er zo boos op. Als ik nou net als sommige met de oefeningen giga de mist in was gegaan, ok. Maar om ons te laten zakken op relatie baas-hond. Was er gelijk helemaal klaar mee.
Vanavond kan ik mijn certificaat ophalen om te zien wat we met de oefeningen gescoord hebben. Ik weet nog niet of ik ga. :evil:

Oh, en wel nog even. Ik weet zelf heel goed dat Brego en ik een fantastische band hebben. Het hondje werkt graag met me en is het liefst de hele dag bij me. Niks mis met onze band en ik weet dat ik hem genoeg beloon. Het was alleen echt niet leuk om zoiets in de groep te horen.
Iedereen kwam na afloop ook naar me toen omdat ze er helemaal niks van snapten. Dat was wel lief van mijn medecursisten.
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

He jee wat balen, daar zou ik dus ook het hardste mee geraakt worden in zo'n examen. :(
Gelukkig hebben wij die geen :wink:
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
toscak
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door toscak »

Ja, dat is inderdaad niet leuk om te horen. Voor mij zou dat ook het allerbelangrijkst zijn.

Nou ja, als jullie maar van elkaar kunnen genieten. Tis maar een papiertje op een momentopname :)
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013
AnP
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door AnP »

Vervelend :( en wel erg flauw om het op die manier te doen.

ik ben bij de cursus niet gezakt op baas hond, maar de mensen die gezakt waren hadden bijna allemaal een slechtere relatie baas-hond dan de geslaagden. Wat ik ook wel een beetje raar vond.
laika
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door laika »

meid jij weet wat je aan hem hebt dat is het belangrijkste en het is maar een papiertje je hebt toch de zelfde geweldige hond weer mee genomen jammer this niet anders
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Kan me voorstellen dat je er een katterig gevoel aan over hebt gehouden......Maar kop meid; Brego houdt van je :wink:
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
Bommel Achter 't Dijkje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bommel Achter 't Dijkje »

Ach Jess, wat zegt dat papiertje nou?
De ogen van Brego zeggen veel meer...

Moment opname....zegt niks je liefde voor Brego alles
:blondpootje:

Ik zeg gefeliciteerd, je weet wat Brego kan :feest1:
PS Bommel is precies hetzelfde, ik kan er wel om lachen
Groetjes Alice
Een dag zonder hond, is een gemis.
Bommel r.i.p. miss you :blondpootje:
02-06-2007 :blondpootje: 27-11-2014
kirsten&cacao

Ongelezen bericht door kirsten&cacao »

En daarom wil ik eigenlijk geen cursus doen waarbij je een examen moet doen.

Ten eerste ben je er zelf stik zenuwachtig voor, wat je uitstraalt op je hondje.

Jij baalt alleen maar als een stekker als iets niet goed gaat, en dat straal je uit op je hondje.

En als je dan zakt heb jij een pesthumeur, terwijl je hondje zoiets heeft van: Maar het was toch gezellig? :)

Tsja..
Balen hoor!
Saskia
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Saskia »

Getver wat vervelend dat het zo gelopen is zeg :(
De examinator had blijkbaar d'r dag niet ofzo :evil:

Geniet van je lieve hondje :verliefd1:
Ik zou de muziek willen kennen waarvoor de staart van mijn hond de maat slaat!
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

dat is niet leuk om te horen :(
meid jij weet beter toch! en zo,n examen is een moment opname hoor.
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Tanja
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Tanja »

Wat een vervelende examinatrice hadden jullie zeg! Die heeft zeker nog nooit gehoord dat "positief belonen" altijd veel beter werkt dan negatief ...

Gelukkig zijn ze bij mij op de kursus wel positief ingesteld.
Toen ik het idee had dat ik dik gezakt was voor mijn examens A en B, kreeg ik juist te horen dat we zo'n leuke combinatie waren en dat Banjer zo hard vooruit was gegaan. Dat kon ik op dat moment heel goed gebruiken, want het huilen stond me toen nader dan het lachen, maar juist door die opmerking, voelde ik me weer een stuk beter!

Trek je maar niets aan van die muts; jij weet toch wel beter!!!!
Gewoon lekker iets anders gaan doen met je hond, waar het wel leuk is en positief gereageerd wordt ...
Groetjes, Tanja

Laughter is timeless, imagination has no age and dreams are forever ...
corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door corretje »

Wat lullig zeg dat ze je daar op laat zakken. Wat zei je trainer/trainster ervan? Want die ziet jullie toch altijd samen. Maar je weet idd zelf het beste hoe Brego thuis is en als je met hem bezig bent. Zo'n papiertje is dan niet belangrijk.
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008
Jess

Ongelezen bericht door Jess »

Ik was al van plan om geen gehoorzaamheid meer te doen. Brego is daar veel te vrolijk en wild voor. Hij is echt zo'n lekkere spring-in-het-veld en daar ga ik op een andere manier op in springen.
We gaan in sept beginnen met dogfrisbee en volgend jaar sept wil ik behendigheid gaan doen. Dat lijkt me voor hem veel leuker dan alleen maar bevelen opvolgen.

Mijn trainer heb ik niet gesproken na het examen, hij was te druk met anderen, er deden nl 3 groepen examen die avond.
kirsten&cacao

Ongelezen bericht door kirsten&cacao »

Jess schreef:Ik was al van plan om geen gehoorzaamheid meer te doen. Brego is daar veel te vrolijk en wild voor. Hij is echt zo'n lekkere spring-in-het-veld en daar ga ik op een andere manier op in springen.
We gaan in sept beginnen met dogfrisbee en volgend jaar sept wil ik behendigheid gaan doen. Dat lijkt me voor hem veel leuker dan alleen maar bevelen opvolgen.

Mijn trainer heb ik niet gesproken na het examen, hij was te druk met anderen, er deden nl 3 groepen examen die avond.
Dat is dan ook wel jammer, zeker als jij gezakt bent, had hij dan ook wel even wat aandacht aan jou mogen besteden!
Sascha
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sascha »

Dat is balen Jess :( maar voor jezelf weet je, dat je dit diploma dik verdiend had :groteknuffel:

even no topic: Wat staan er prachtige foto's van jullie met hem op het slangenforum :verliefd1:
Afbeelding
Plaats reactie