'Calm, assertive energy' Whoehoe!!!!!

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
milo
Grote hondenneus
Grote hondenneus

'Calm, assertive energy' Whoehoe!!!!!

Ongelezen bericht door milo »

Gisteravond de opgenomen 'Dog whisperer' gekeken en volgens mij is er iets onbewust van blijven hangen :D

Vanochtend was ik King aan het uitlaten. We komen een labrador tegen en King hangt hijgend aan de lijn, één en al oog voor de hond, mij buiten beschouwing latend.

Alsof de 'Dog whiperer' in mijn oor fluisterde, zei ik ineens: 'King, ontspannen..' waarbij ik een mooi mediterend gebaar maakte. King keek mij aan en ging prompt zitten!!!

Haha, hoe tof was dat! Ik voelde me zelf ook ontspannen toen ik het zei, ik denk dat ik toch iets overdroeg!
Ik ben ook nogal wild van mezelf en ik denk dat King en ik het soms op elkaar overdragen. Het is niet zo dat King dominant is, maar meer overenthousiast. Ik ben ze wijze en leider, dus ik moet kalm zijn :)
Ik ga er eens meer op letten!
:zwartpootje:Afbeelding:zwartpootje:
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

Hé da's speciaal! Maar inderdaad, hondjes voelen jouw en je lichaam goed aan hoor! Ik zie elke dag bij Olly dat ze mijn spiegel is!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
ElisabethErnstDave
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door ElisabethErnstDave »

Mooi he hondentaal kijk ook graag naar het programma :knipoog:
Afbeelding
Anca bedankt voor de super mooie banner en avatar Afbeelding
bubbles
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door bubbles »

Ik kijk ook altijd, zo zie je maar weer! :applaus:
milo
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ja ik stond ook perplex :)
Lunaatje

Ongelezen bericht door Lunaatje »

:klasse:
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Dat is gaaf! :D
marron
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door marron »

Welk mooi mederiteerend gebaar maakte je dan? :D
Ben heel bennieuwd, ik heb nu een paar x naar hem gekeken, vind het programma weinig aan, ze laten je gewoon niet alles zien, hupsa reclame en flashback, en ineens werkt het, luisterd de hond, gaat mij te snel :) ik zie liever 4a5 afleveringen over dezelfde hond, en dan alles en ook zijn terugvallen en progessie :)
Ik neem dit programma met een grote korrel zout :) :)
En persoonlijk heb ik de voorkeur om op goede trainingen te gaan, dus zelf met je lab bezig te zijn, en niet via internet en je TV je hond opvoeden, dan moet je denk ik toch aan een bankhanger gaan denken, en niet aan een labberd :D :D niet bedoeld aan TO hoor mijn laatste opmerking, das een algemene opmerking :D
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)
Rocco

Ongelezen bericht door Rocco »

Miske schreef:Hé da's speciaal! Maar inderdaad, hondjes voelen jouw en je lichaam goed aan hoor! Ik zie elke dag bij Olly dat ze mijn spiegel is!
oei..als Rocco mijn spiegel is dan moet ik eens heel goed naar mijn eigen gedrag gaan kijken hahahaha :shock: :lol: .. Bij die hond van mij zit een draadje los..

Maar alle gekheid op een stokje. Een tv programma is uiteraard geen training maar kan heus wel leuke/goede tips bieden. Verder is het tv en tv is snel...ze kunnen nooit het hele proces laten zien..
milo
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Nou, hier komt het:

Strek je armen voor je uit en maak een ronde paralelle beweging, zijwaarts, van boven naar beneden dus :D

adem in en uit, en terwijl je uitademt zeg je dus dat de hond moet relaxen.

Het werkte wel :verliefd1:

Ik moet zeggen dat ik de afleveringen wel leuk vind om te kijken. Het gaat om consequent zijn, assertieve en kalme energie.
Ik geloof wel in het overdragen van energie en dat wij als baas de leiderrol op ons moeten nemen.
King is erg opgewonden wanneer hij mensen of honden ziet en ik let meer op zijn rust. Ben je rustig? (Calm state of mind, haha!) Dan mag je snuffelen.
Helpt wel! gewoon opvoeden dus 8)
Anjess

Ongelezen bericht door Anjess »

Ik geloof idd ook wel dat je hond jouw energie aanvoelt.
Ik ben van nature nogal een stresskip en daar reageert Sjammai altijd op (bijv.als ik een andere hond tegen kom).Maar loopt ze met mijn man die helemaal geen stress kent dan is ze altijd de rust zelve en luisterd ze perfect.Moet geloof ik toch ook maar eens dat programma gaan kijken.Waar en wanneer wordt het trouwens uitgezonden?
milo
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Vaanvond toevallig!!! op national giografic (ooog slecht engels) volgens mij, ik ga het ook kijken :)
Anjess

Ongelezen bericht door Anjess »

Aahh,bedankt,ga zeker kijken!!!
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

:shock: Dat jouw hond weet wat relaxen betekend............ :lol: Dat is echt bijzonder. :D

Ik denk trouwens wel dat als je zelf kalm bent de hond ook rustiger is. Want dat merken ze aan je. De hond leest jouw lichaamstaal namelijk. :)

De dogwhisperer heb ik geen hoge hoed van op. Als je er meerdere programma's van bekijkt zie je hem hele nare dingen doen met honden..... ik geloof meer in positieve trainings methodes. :wink:
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
milo
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Nou ja, ik pik de dingen eruit die voor mij helpen. Het punt over de energie vind ik heel sterk, daar letten King en ik nu op :)

Dan zeg ik: King! Chill 'em es ff! 8)

:lol: :lol: :lol:

Verder vind ik het programma heel interessant en is het wel zo dat hij op bezoek gaat bij honden die op een zekere mate gedragsgestoort zijn. Het is op de plek zetten en verder. Hij boekt toch goede resultaten.
Plaats reactie