Pupjes april/mei/juni

Plaats hier je foto's van Labradors. Maximale maat 800x640 pixels.
Linnie

Ongelezen bericht door Linnie »

Hoiii hier wordt ook flink getrokken aan de riem, maar niet omdat hij het eng vindt, maar omdat hij de wereld veelste interessant vindt :D

Gister eerste les puppycursus gehad. We zitten bij KC Dordrecht en ze trainen op de positieve 'belonings' manier, wat ons natuurlijk erg aanspreekt ;) Ik had al diverse keren gevraagd of er niet zo'n speelkwartiertje was, want dat wil ik niet met Guus. Ze zeiden van niet. Gister moesten de puppy's los in een ren om "te snuffelen".. nou het ging er al snel heel wild aan toe, dus ik zei dat ik dit helemaal niet leuk vind! "Ja joh dit kunnen ze wel hebben hoor!" was het antwoord. Heb er ZO de balen van!!!

Hier nog een fototje van Guusje om het leuk af te sluiten ;) :)
Afbeelding
kirsten&cacao

Ongelezen bericht door kirsten&cacao »

Als jij niet wilt dat ze zo wild doen, moet je gewoon je eigen plan trekken, Guus doet dan gewoon niet mee. Wees zelf verstandig, en laat je dan niet van je mening af halen. Jij hebt er je redenen voor. Ik snap niet dat de instructeur dat niet van jou aanneemt, want ik ga er van uit dat je het niet wil vanwege de gewrichtjes?

Hier wordt in huis natuurlijk al het een en ander afgestoeid/bekvechten/staart en wanghapperij, waar bij Cacao een hoop ove r zich heen laat komen. Maar daar zitten we dan bij, en grijpen n als wij het te ruig vinden.

Cashew zwaait nog even verliefd naar knappe Guus daar achter dat grassprietje ;)
Linnie

Hahaha Guus knipoogt snel terug ;) :D

Ik wil het idd niet vanwege de gewrichtjes. Zowel mn vriend en ik stonden echt perplex, juist omdat we zovaak hebben gevraagd of dat niet werd gedaan omdat we voorzichtig willen zijn. Volgende week hou ik Guus gewoon bij me en ga zelf wel met hem spelen ofzo. Ik snap het nut er ook niet van, ze zijn erna hartstikke moe. Er viel zelf een hondje in slaap daarna!
Guus vind andere hondjes erg leuk, hij heeft alle maten gezien, alle kleuren ook.. dus ik wil nu wachten tot hij een jaar is voordat hij mag spelen. Ik word er hier in het park wel heel erg op afgerekend, mensen vinden me helemaal niet meer leuk en zeggen geen gedag meer :? Alleen maar omdat ik Guus niet wil laten spelen met hun volwassen honden. Ik leg dan ook uit waarom niet en wanneer hij het wel mag... :confused:
Yoran99
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yoran99 »

Linnie schreef:Hoiii hier wordt ook flink getrokken aan de riem, maar niet omdat hij het eng vindt, maar omdat hij de wereld veelste interessant vindt :D

Gister eerste les puppycursus gehad. We zitten bij KC Dordrecht en ze trainen op de positieve 'belonings' manier, wat ons natuurlijk erg aanspreekt ;) Ik had al diverse keren gevraagd of er niet zo'n speelkwartiertje was, want dat wil ik niet met Guus. Ze zeiden van niet. Gister moesten de puppy's los in een ren om "te snuffelen".. nou het ging er al snel heel wild aan toe, dus ik zei dat ik dit helemaal niet leuk vind! "Ja joh dit kunnen ze wel hebben hoor!" was het antwoord. Heb er ZO de balen van!!!

Hier nog een fototje van Guusje om het leuk af te sluiten ;) :)
Afbeelding
als jij wil dat het niet gebeurd met Guusje dan is dat jou beslissing en moeten die instructeurs zich erbij neerleggen het is jou pup en niet die van hun
Yoran 24/10/1999~26/07/2011
Bruce 04/04/2002
Denzell 14/04/2004
Figaro 31/03/2006
Tyson (Precious For Eternity Vast Pretender 15/07/2009
Djedda (Smallville's Empress Just Say Yes) 24/04/2010
Haylee (Smallville's Empress Love Affair) 14/05/2011
Dawn (Of Emperor's Pride Legacy) 04/09/2012
Dusty (Black Sea Sykstus) 13/03/2013
Ocean (Flanders Pride Ocean Diva) 19/01/2015
kirsten&cacao

Inderdaad hoor..
Gewoon lekker je eigen plan trekken.
Linnie

Ja ik laat het echt niet meer toe, had er gewoon buikpijn van. Ben dan meteen bang dat het kwaad nu is geschiedt. Juist omdat we er zelf ZO op letten om zijn gewrichten niet teveel te belasten... pfff die onzekerheden allemaal :( :?
Elise93

Ongelezen bericht door Elise93 »

Leuke foto van Guus :D
Nathalie01
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Nathalie01 »

Moesten jullie alle puppies losmaken en in een ren doen :shock: waar is dat goed voor dan? Volgende keer gewoon niet meer doen jij bent de baas over je eigen hondje al is het misschien lastig om er tegenin te gaan. Dex springt nu ook de hele tijd op het loungeset in de tuin dan til ik hem er weer af maar soms is hij zo snel dan jumpt hij er zelf zo vanaf maar hopen dat ik dat snel heb afgeleerd :( Maar je houdt toch niet alles tegen hoor en ze zijn ook niet van glas :oops:
Er beginnen nu ook allemaal haren te groeien op zijn puppybuikje :cry: En hij past ook niet meer op mijn schoot :(
Zootje

Ongelezen bericht door Zootje »

Linnie leuke foto van Guus :D

Van de cursus vind ik persoonlijk echt vreemd.. Wij hebben verschillende cursuslocaties bekeken en trainingen gezien e.d. maar nog nooit gezien dat ze de pups met elkaar laten spelen.. Of de volwassen honden...

Zoals ze zeggen, jij bent de baas over jouw pup en als jij het niet wilt niet laten gebeuren, lekker bij je pakken!
Misschien is de methode wel niet de methode die jouw aanstaat en moet je verder kijken (is ons ook al eens gebeurd... )
Linnie

Hey Zootje, het vreemde is dat mijn collega daar net examen heeft gedaan en zij helemaal geen speelkwartiertje tijdens de cursus had!! Het ligt er dus maar net aan welke trainer je krijgt :? Ik ga de trainster morgen even bellen om te vertellen dat ik volgende week niet mee doe aan het speelkwartiertje. Als ze het er niet mee eens is ofzo ga ik naar Hondenschool Rotterdam. Bij KC Dordrecht trainen ze overigens wel op de beloningsmanier die ons wel aanspreekt, maar dat spelen... ik vond het echt ongelofelijk dom!

Iets anders :)

Vanwege het getrek van Guus aan zn riem heb ik een tuigje gekocht. Natuurlijk ben ik ook aan het oefenen dat hij niet trekt, maar dan liever zonder dat hij zichzelf bijna wurgt ;)
Zie hier zijn tuigje:

http://i758.photobucket.com/albums/xx22 ... ni0021.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Guusje :verliefd1:
http://i758.photobucket.com/albums/xx22 ... ni0061.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Foto's max 640x480!
Laatst gewijzigd door Linnie op 25 jun 2010, 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Linnie

Nathalie01 schreef:Moesten jullie alle puppies losmaken en in een ren doen :shock: waar is dat goed voor dan? Volgende keer gewoon niet meer doen jij bent de baas over je eigen hondje al is het misschien lastig om er tegenin te gaan. Dex springt nu ook de hele tijd op het loungeset in de tuin dan til ik hem er weer af maar soms is hij zo snel dan jumpt hij er zelf zo vanaf maar hopen dat ik dat snel heb afgeleerd :( Maar je houdt toch niet alles tegen hoor en ze zijn ook niet van glas :oops:
Er beginnen nu ook allemaal haren te groeien op zijn puppybuikje :cry: En hij past ook niet meer op mijn schoot :(
Ja los in een ren.. ik dacht dat ik bezweek, kreeg spontaan keiharde buikpijn :? Mn vriend keek ook beetje angstig naar mij. We willen guus niet laten spelen met andere honden/pups en dan verziekt zo'n trainster dat even voor je :mad:
Je hebt ook gelijk dat ze niet van glas zijn. Ik vergeet dat nog wel eens :oops: Heb gewoon het idee dat iedere verkeerde stap wel eens ED kan veroorzaken. Misschien is dat wel zo, misschien niet, maar ik ben in ieder geval blij als hij strakjes nergens last van heeft haha.. wat een onzekerheden he?!
Mylo

Ongelezen bericht door Mylo »

Klinkt inderdaad wel raar, alle pups los in een ren :? Als je je er niet fijn bij voelt zou ik er gewoon mee stoppen. Er zijn helaas nog genoeg 'kynologenclubs' die het allemaal niet zo nauw nemen.

Wij zijn vandaag voor het eerst met Mylo naar de puppycursus gegaan bij KC Pampus, en ik moet zeggen dat ze het daar wel heel fijn doen. Vandaag was het nog voornamelijk theorie voor de baasjes en snuffelen voor de pups. Er mocht ook wel wat gespeeld worden maar de trainster hield het wel goed in de gaten (net als wij trouwens :) ). Wat ook leuk is, is dat de trainster zelf ook een bruine lab heeft van 6,5 jaar en die luisterde erg goed! Ze hebben ook even samen gespeeld en dat ging allemaal erg beheerst. Ik heb helaas geen foto's gemaakt, maar volgende week gaat dat zeker wel gebeuren!
Linnie

We hebben nu inderdaad besloten om te stoppen. Voel me er niet prettig bij en ben ook voorgelogen. Ze hebben me gezegd de pups niet te laten spelen. En toen mijn vriend tijdens dat spelen de trainster aansprak, wuifde ze het weg. Nee, wij er klaar mee. Zonde van het geld, dat wel. Maar ik vind een goede opvoeding en GEEN overbelasting een stuk belangrijker 8)
Nathalie01
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Nathalie01 »

jammer dat het zo moet gaan :( maar een gezond hondje is belangrijker. Ik ben vandaag weer aan het werk gegaan en dan is het ook nog zulk mooi weer :cry:. Hij is vanochtend van 8.30 tot 12.00 uur alleen dan komt de baas thuis werken. Dex is sinds gisteravond erg pieperig. Hij is vannacht ook aan het spoken geweest om 1.30 en 4.30uur piepen en blaffen, zal dat door de warmte komen :confused: of is hij nu al begonnen met uitproberen? Ik heb nog een natte handdoek in zijn bench gelegd maar hij bleef eigenwijs op zijn vetbed liggen :roll:
Gisteren zijn we met hem naar het strand geweest even verkoeling gezocht. We hebben hem wel over het zachte zand getild en op het harde zand laten spelen 8) daarna plofte hij onder onze strandstoelen neer en viel heerlijk in slaap.
kirsten&cacao

Nathalie01 schreef:jammer dat het zo moet gaan :( maar een gezond hondje is belangrijker. Ik ben vandaag weer aan het werk gegaan en dan is het ook nog zulk mooi weer :cry:. Hij is vanochtend van 8.30 tot 12.00 uur alleen dan komt de baas thuis werken. Dex is sinds gisteravond erg pieperig. Hij is vannacht ook aan het spoken geweest om 1.30 en 4.30uur piepen en blaffen, zal dat door de warmte komen :confused: of is hij nu al begonnen met uitproberen? Ik heb nog een natte handdoek in zijn bench gelegd maar hij bleef eigenwijs op zijn vetbed liggen :roll:
Gisteren zijn we met hem naar het strand geweest even verkoeling gezocht. We hebben hem wel over het zachte zand getild en op het harde zand laten spelen 8) daarna plofte hij onder onze strandstoelen neer en viel heerlijk in slaap.
Cashew is ook een beetje pieperig hoor.. denk dat het van het weer komt. Ze slapen hier allebei ook erg veel.

Gistermiddag moest ik naar een afscheidsreceptie, en had de hondjes thuis gelaten, met de ramen en deuren open, dat het wat koeler zou worden. Had uit voorzorg even m'n telefoonnummer bij de buuf achter gelaten. Dat áls Cashew langdurig zou gaan blaffen, dat ik dan meteen naar huis zou komen.

Wil niet dat mijn buren, die genieten van het mooie weer, last hebben van mijn blaffende honden.

Nou goed, ik kwam thuis, hondjes nog in diepe coma :P
Plaats reactie