Maar tjonge, ben ik de afgelopen 2 dagen en met mijn neus op de feiten gedrukt.
We zijn zondag lekker met Brego en de jongens naar de Lek gegaan. Het was er megadruk, allemaal mensen met honden. Ik denk nog, ik loop even door naar een rustiger strandje, tot we een bekende zagen met zijn lab. Ook een blonde, net ietsjes jonger dan Brego is.
Toch maar bij hun gaan zitten en in het begin zag ik Brego al over iedereen heen denderen, maar dat was helemaal niet het geval.
Hij is 2x naar een andere hond toegerend (was 3 meter verderop) en verder is hij als een gek het water in geweest met zijn vriendje. Ze liepen met halve boomstammen en waar de andere lab niet los wilde laten en bleef springen was bij Brego 1 loscommando genoeg.
Als hij even ergens anders wilde kijken, want mensen zijn zoooo leuk, was een simpel, Brego kom maar, genoeg om hem weer bij me te krijgen.
De andere lad had t voor elkaar gekregen om bij een vreemde zijn broodje uit zijn handen te pakken terwijl Brego er geen oog voor had.
Wat was dat een heerlijke dag.
Gisteravond weer naar de Lek gegaan en toen waren er alleen maar 2 andere mensen met hun hond. Een hondje uit onze flat en een flatcoat van ook 11 mnd.
Wij alle 3 gooien met ballen ed en als Brego per ongeluk het balletje van de andere pakte kwam hij het netjes brengen en was weer 1 loscommando genoeg.
De flatcoat jatte daarintegen alles van Brego en het andere hondje en ging er dan echt mee aan de haal. Hier, los, blijf ed dat kende hij denk ik niet, al zei zijn vrouwtje van wel. Ze is uiteindelijk ook maar, door de hond voortgetrokken, weggegaan.
Er lag ook een pakje biscuits op het strand en toen Brego even ging snuffelen was een "Brego nee" genoeg om hem er de hele avond niet meer naar te laten kijken.
Andere mensen met honden die langsliepen of een stel dat hij ineens erg leuk vond werden gelijk genegeerd als ik hem riep.
Man, ik stond er echt van te kijken dat hij in zo'n drukte gewoon luisterde en netjes bij me bleef. Dat was echt een vuurdoop voor ons, maar ik ben zo trots op nm ventje.
Hij luistert natuurlijk altijd wel zo goed, maar op het moment dat er meerdere andere honden zijn van zijn leeftijd die dus niet zo goed luisteren, dan valt het wel ineens op. Knappe hond.