Ja en echt als je de onderkant van hun poten ruikt dan komt daar echt de lucht vandaan!! En omdat ze het allebei hebben heb ik het idee dat ik iets fout doe waardoor ik ff gewaardeerd en beloond wordt met van die heerlijke luchten
Het is opzich niet heel erg raar want honden zweten door de voetzooltjes. Waarom het stinkt, dat weet ik niet, ik heb eigenlijk nog nooit aan de pootjes van Molly geroken
Onze Basco heeft het niet maar Ghost heeft het wel.
Ghost heeft dit vooral wanneer hij erge zweetpootjes heeft van de warmte.
meestal koel ik zijn pootjes dan in een bak water en droog ze af dan is het ergste van de geur er ook meteen af.
heel herkenbaar fleur heeft ook last van zweetvoeten als je binnenkomt dan komt de aroma je tegemoed .
ik heb nu maar van die huisparfums neergezet niet zozeer voormezelf maar voor als ik visite krijg die denken minstens dat mijn wasmand vol met vieze sokken zit.
en fleur die heeft een nieuwe bijnaam fleurtje meurdog
Balou heeft ook zweetvoeten, als het warm is dan zie je echt natte pootjes op het laminaat, gelukkig stinken ze niet Daat ben ik dan wel erg blij om. Met het warme weer hebben we altijd een badje in de tuin staan waar hij dan in zit misschien scheelt dat voor de geur. En anders eventueek bij de da of dieren winkel vragen of ze er iets voor hebben.
Succes.
Waar de zweetlucht van kan komen is een bacteriëlle of een gist infectie.
Vaak zie je het , wanneer een hond veel zwemt.
Een dierenarts kan het niet zomaar aan de huid of pootjes zien, hiervoor moet hij wel een strijkje maken en op kweek zetten.
Nino&Toosje schreef:Honden hebben weinig zweetklieren onder hun pootjes.
Waar de zweetlucht wel van kan komen is een bacteriëlle of een gist infectie.
Een dierenarts kan het niet zomaar aan de huid of pootjes zien, hiervoor moet hij wel een strijkje maken en op kweek zetten.
oeps dan mag ik dat zeker wel eens na laten kijken krijgt die arme stumper ook nog een bijnaam ik had echt nooit aan een dergelijke infectie
gedacht .
dacht idd dat ze hun warmte via hun voetjes kwijtraakten nou bedankt voor de tip
Nino&Toosje schreef:Honden hebben weinig zweetklieren onder hun pootjes.
Waar de zweetlucht wel van kan komen is een bacteriëlle of een gist infectie.
oeps dan mag ik dat zeker wel eens na laten kijken krijgt die arme stumper ook nog een bijnaam ik had echt nooit aan een dergelijke infectie
gedacht .
dacht idd dat ze hun warmte via hun voetjes kwijtraakten nou bedankt voor de tip
Dat doen ze ook, ze raken de warmte via hun pootjes kwijt en via hijgen.
Maar de zweetklieren zoals wij ze hebben, dat is niet echt te vergelijken.
Nino&Toosje schreef:Waar de zweetlucht van kan komen is een bacteriëlle of een gist infectie.
Inderdaad, als ze iedere dag zwemmen zoals nu met het warme weer dan hebben ze inderdaad last van de stank!! En vooral omdat ze met warm weer hier vaker zwemmen in sloten (wel stromend maar niet echt zoals we graag zouden zien)!
Ga eerst eens ff lekker een paar keer in de avond naar het strand en als de luchten dan weer beginnen dan ff bij de DA langs om te kijken wat we er aan kunnen doen!!