Plakbolletjes

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Plakbolletjes

Ongelezen bericht door Miske »

Olly duikt geregeld in een struik (???) en komt dan terug op het bospad met gigantisch veel plakbolletjes in haar vacht :shock: ! Ze zitten echt tot op de huid en zijn er met een borstel of shredder niet uit te krijgen :cry: ! Ze plakken echt wel en het duurt altijd enkele seconden vooraleer ik een bolletje uit haar vacht heb. Vandaag heb ik er naar schatting zo'n 200 verwijderd zonder overdrijven ...

Iemand een tip om die plakbolletjes sneller weg te krijgen?
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
irka

Ongelezen bericht door irka »

Ik heb geen idee, ik had dat vandaag ook al met de hond van mijn ouders (ruwharige teckel) die zat ook helemaal onder, echt wel tijdje bezig geweest om hem "bolletjes vrij" te maken.
Ik lees dus wel mee, ben wel benieuwd of er goede tips komen
Von
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Von »

hier ook regelmatig......geen tip, gewoon 1 voor 1 eruit halen of bij een kortharige hond kammen of borstelen :wink:
Liefs Von.Afbeelding

Afbeelding

AfbeeldingLucas (malthezer) (uit Belgie)
Afbeelding Romi uit Roemenie
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Thanx Von en Irka; daarstraks eerst met m'n zus een halfuur bezig geweest; hier thuis ook nog eens 45 minuten en ik denk dat er nu nog in moeten zitten, maar die haal ik er morgen wel uit.
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
pelia33

Ongelezen bericht door pelia33 »

Ik zie bij Noppes ook wel eens van die plakbolletjes tijdens het wandelen. Zodra ik ze zie haal ik ze er gelijk uit, dan zitten ze ook nog niet zo vast en gaat het een stuk makkelijker.
toos

Ongelezen bericht door toos »

Er direct uithalen dan plakken ze nog niet zo erg...Hier ook regelmatig van die groene bollen in de vachtjes en Nixie heeft ene geweldige dikke vacht dus tsja. Anders moet ik gaan knippen en dat doen we maar ffies niet :wink:
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Bij de jachttraining komen ze ook vaak helemaal onder te zitten. :roll: Als de vacht nat is haal je ze er volgens mij het makkelijkste uit. Dus even laten zwemmen en het dan gelijk doen terwijl ze nat zijn. En zo snel mogelijk inderdaad. Het zijn lastige dingetjes. :?
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
Mousy
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

bolletjes

Ongelezen bericht door Mousy »

beste Miske,dit is een geintje hoor,maar ik kon het niet laten.
Tip:scheer hem kaal :D :D Mousy
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Haha Mousy, die is wel lekker ja 8) . Maar nee hoor, ik heb gekozen voor een labje, niet voor een naakthond :D!
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

helemaal gek word je ervan, maup heeft het ook. Vooral op haar borst en onderaan haar poten (polsen zeg maar) zitten er steeds heeel erg veel. en als je denkt dat je ze allemaal hebt, duiken er weer nieuwe op..
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
chantal-77

Ongelezen bericht door chantal-77 »

Hier gelukkig nog geen bolletjes gezien, maar is het eigenlijk, van een plant of zo?
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Ja van een plant. Die maakt klitten die in de vacht van de hond blijven kleven. Heel vervelend. :? Maar als de vacht nat is (zwemmen!) dan haal je ze er makkelijker uit. Toch nog een heel werk, je moet ze 1 voor 1 met de hand verwijderen............ :roll:
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Saskia.Bernadette schreef:Ja van een plant. Die maakt klitten die in de vacht van de hond blijven kleven. Heel vervelend. :? Maar als de vacht nat is (zwemmen!) dan haal je ze er makkelijker uit. Toch nog een heel werk, je moet ze 1 voor 1 met de hand verwijderen............ :roll:
En ze gaan best dicht op de huid zitten ook..
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
FunnyNina
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door FunnyNina »

Onze eerste hond was langharig en had geregeld last van die plakbolletjes en die haalde ik eruit met een fijn tandige honden kam,en dat ging best goed.
Mandy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Mandy »

Ooh bah die zijn iederdaad heel vervelend. Je hebt ook van die zaadjes aan zo'n klein steeltje die plakken ook zo lekker.

Onze vorige golden heeft door zo'n zaadje een keer een ontsteking gehad, die was ingegroeid. Dus met die kleef dingen moet je nog wel aardig uitkijken :(
Plaats reactie