pup en twee volwassen katten

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
lindarosa

pup en twee volwassen katten

Ongelezen bericht door lindarosa »

Hoi allemaal,

Wij krijgen een pup over een maand en we hebben twee katten. Eentje is 13 maanden en een echte jager: Spikey, en de andere, Shadow, is lief naar mensen toe als ze er niet bang voor wegrent, maar geeft nogal eens een krabbel naar Spikey.
Arme Shadow, want wat wil je, Spikey springt namelijk dagelijks bovenop haar en bijt zich vast in haar nek (ondanks dat hij 'geholpen' is) :? . Maar dit is wel te doen, want soms is Shadow wel redelijk naar Spikey en Spikey likt Shadow meestal bij een begroeting.

Ik ben alleen nu benieuwd hoe ik het moet aanpakken als de pup komt. Eerst laat ik hem wel natuurlijk in de bench aan de katten wennen en de katten aan hem, maar dan, wat als het deurtje open gaat...: :vechten: ? Moet ik het opbouwen gespreid over een week? Of zou ik de tweede dag het deurtje al open mogen zetten met de katten erbij?
Ik hoooop dat Spikey juist een maatje krijgt aan de nieuwe pup.
Ik ben echt benieuwd...
Hebben jullie nog tips?

Ik heb wel al op het forum gekeken dat het misschien wel een half jaar zal duren voordat ze aan elkaar gewend zijn...
Groetjes,
Kitty
P.S. of moet dit onderwerp onder koffiecorner :)
AnoukenTimo

Ongelezen bericht door AnoukenTimo »

Wij hebben ook 3 poezen. We hebben ze zelf laten beslissen hoe ze kennis met elkaar wilden maken. Dit omdat we 3 heel verschillende poezen hebben. We hebben Timo wel meteen geleerd dat hij er niet achteraan mag rennen. En de band tussen Timo en de poezen is nu ook heel verschillend. We hebben 1 poes die minder bang is. Die is nu ook meestal beneden en ik kan haar ook alleen met Timo binnen laten. Die twee doen niet meer met elkaar dan af en toe wat snuffelen. Maar dat komt ook omdat deze poes van zich af sloeg als ze het er niet mee eens was. Ze gaf dan een zachte tik tegen Timo's neus.
Een van de andere is echt het baasje van de poezen en die is het er niet mee eens dat Timo in haar territorium is gekomen. Maar na een jaar begint dat langzaam een beetje te komen. Maar ik merk wel dat Timo op haar heel anders reageert dan op de poes die vaak beneden is.
Onze derde poes is een geval apart zij is namelijk gehandicapt. Ze is heel bang en laat zich niet zien als Timo er is.
Wij hebben alle vier de dieren nooit willen forceren. Zoiets kunnen ze volgens mij het beste zelf bekijken. Wel is het natuurlijk belangrijk dat je erbij blijft zodat je in kan grijpen als je hondje te druk doet.

Veel succes!!!!
Bowie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bowie »

Hier waren ook 2 katten toen Bowie als pup kwam.
(Nou hadden ze wel ook honden waar mijn katten vandaan komen, 't zal dus schelen dat ze honden hebben gezien en geroken als klein kitten.)
De katten mogen (mochten, ik heb er nu nog maar 1) bij mij alleen op de beneden verdieping en in de tuin komen, maar ik heb gezorgd dat ze voldoende plekjes hadden waar ze konden zitten of liggen waar de pup niet bij ze kon komen.
Verder liet ik niet toe dat de pup achter de katten aan renden.
lindarosa

ok! Dus het gaat wel goed zo te horen. ik ben benieuwd hoe het bij mij gaat :)
Linnie

Ongelezen bericht door Linnie »

Hier ook een pup en 2 volwassen katten.

Gaat nog niet echt lekker. Eén kat is echt heel bang van Guus en blijft vooral boven :( De andere is wat heldhaftiger en komt wel beneden, maar dan vooral op de tafel :) Die "gebruiken" we nu ook om Guus te leren dat ie moet gaan zitten als hij de kat ziet. En ik geef mijn kat steeds een stukje kaas en daarna Guus een brokje om te laten zien dat mijn katten boven hem staan.

Terwijl ik had verwacht dat het geen enkel probleem zou zijn. Mijn katten reageren bij de DA namelijk heel leuk op de hond van de assistente! :?

Succes!
lindarosa

Ja dat is dan echt een teleurstelling! Je hoopt (ik in elk geval) dat ze vriendjes worden...
maar gelukkig maken ze elkaar niet af, zo te zien :)
Plaats reactie