andere hond erbij??
andere hond erbij??
wij denken er al een tijdje aan om er een ander, klein hondje bij te nemen.
We zijn super gemotiveerd en hebben erg veel tijd hiervoor.
Sem is nu 1 jaar en 8 maanden, wordt rustiger maar vraagt nog graag de aandacht ( niet op een problematische of vervelende manier )
wat voor soort (ras) hond zou hier nu bij passen?
Mijn man vindt een franse bulldog leuk.
We willen niet overhaaste dingen doen, vandaar de oproep hier.
In het asiel hebben we ook gekeken, maar ik vind het zo vertekenend beeld geven omdat een hond daar altid anders is dan hij thuis zou zijn.
Iemand tips?
We zijn super gemotiveerd en hebben erg veel tijd hiervoor.
Sem is nu 1 jaar en 8 maanden, wordt rustiger maar vraagt nog graag de aandacht ( niet op een problematische of vervelende manier )
wat voor soort (ras) hond zou hier nu bij passen?
Mijn man vindt een franse bulldog leuk.
We willen niet overhaaste dingen doen, vandaar de oproep hier.
In het asiel hebben we ook gekeken, maar ik vind het zo vertekenend beeld geven omdat een hond daar altid anders is dan hij thuis zou zijn.
Iemand tips?
-
- Speurneus
Dat hangt er denk ik ook vanaf wat je met de 2e hond wil doen
Wil je dat de andere hond net zo actief wordt als je labje? Wil je er actiever mee zijn of juist minder? Ik denk dat je onder andere daar naar moet kijken. Ook wat voor "soort" hond; een ras die iets meer op zichzelf is of net als de meeste labjes een allemansvriend..? Leergierig, wat eigenwijzer?
Er zijn best veel leuke kleinere rassen, maar het is denk ik toch erg persoonlijk welk ras je aanspreekt.. Over die dingen zou ik zelf eerst een mening vormen en dan kijken welk ras daar bij past..
Mijn persoonlijke ervaring wat er bij een lab past, is dat Terra zelf eerder een klik heeft met andere labradors dan met andere (kleinere) rassen. Maar ik weet dat er op het forum hier een aantal members wel ook een kleiner ras erbij hebben en dat dat prima gaat

Er zijn best veel leuke kleinere rassen, maar het is denk ik toch erg persoonlijk welk ras je aanspreekt.. Over die dingen zou ik zelf eerst een mening vormen en dan kijken welk ras daar bij past..

Mijn persoonlijke ervaring wat er bij een lab past, is dat Terra zelf eerder een klik heeft met andere labradors dan met andere (kleinere) rassen. Maar ik weet dat er op het forum hier een aantal members wel ook een kleiner ras erbij hebben en dat dat prima gaat

Tamara,
Danouk en
Sanna
In loving memory
Terra

Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014

In loving memory

Idd...even kijken wat je wil met de hond en wat voor ras er evt bij die verwachting past.
als je op zoek bent naar een kleiner formaat werkhondje/retrievertje is een Nova Scotia Duck Tolling retriever mss wel iets. (kleinste retriever ras) Maar dan moet dat wel zijn wat je zoekt in een tweede hond...
Voor mij alleen labjes voor nu.. (maar dat is ook mede omdat een Alaskan Malamute niet in mijn leven past qua karakter en wat hij nodig heeft)
als je op zoek bent naar een kleiner formaat werkhondje/retrievertje is een Nova Scotia Duck Tolling retriever mss wel iets. (kleinste retriever ras) Maar dan moet dat wel zijn wat je zoekt in een tweede hond...
Voor mij alleen labjes voor nu.. (maar dat is ook mede omdat een Alaskan Malamute niet in mijn leven past qua karakter en wat hij nodig heeft)
Ik neig zelf ook heel sterk naar een Lab.
Het lijkt me wel heel intensief, 2 honden.
Dat onderschat ik niet.
Zeker met een pup begin je weer van voorafaan.
Maar je krijgt er ook zoveel voor terug.
Ik zou graag een blonde of zwarte Lab erbij willen dan.
Lijkt me ook erg leuk voor Sem.
Zelf zou ik een karakter zoeken dat rustiger is dan Sem nu is.
Sem is vanzichzelf erg "out-going" en soms ook wat druk nog.
Hij heeft veel energie en mag graag rennen en mee met de fiets.
Nu we vakantie hebben gaan we dan ook elke dan `s morgens een boswandeling maken.
Vind ie heerlijk!
En wij ook!
Het lijkt me wel heel intensief, 2 honden.
Dat onderschat ik niet.
Zeker met een pup begin je weer van voorafaan.
Maar je krijgt er ook zoveel voor terug.
Ik zou graag een blonde of zwarte Lab erbij willen dan.
Lijkt me ook erg leuk voor Sem.
Zelf zou ik een karakter zoeken dat rustiger is dan Sem nu is.
Sem is vanzichzelf erg "out-going" en soms ook wat druk nog.
Hij heeft veel energie en mag graag rennen en mee met de fiets.
Nu we vakantie hebben gaan we dan ook elke dan `s morgens een boswandeling maken.
Vind ie heerlijk!
En wij ook!
Ik moet eerlijk zeggen dat het me niets tegen gevallen is,twee honden, en nog steeds niet, maar moet wel zeggen dat ik bewust gewacht heb tot Jesse 4 was voordat ik er een tweede bij nam. Jesse was een lab met grote bananen in zijn oren,en alleen luisteren als het hem uit kwam enz enz. (ik noemde hem altijd "onze autist",eerst doen wat hij in zijn hoofd had en niet andersom
)Met een jaar of 3-3½ werd hij stabieler en rustiger en was hij buitenshuis beter te corigeren. (binnenshuis was nooit een probleem) Dus toen Jesse 4 was is Kiaora gekomen en dat is altijd goed gegaan. Heb wel de eerste 2 weken Kiaora mee genomen naar mijn werk en daarna ben ik ruim 6 weken vrij geweest voor de eerste opvoedings maanden....

Ik denk daar ook sterk over na.
Om Sem nog even lekker een jaartje te laten "uit-puberen" en dan eens verder te kijken.
We zijn na de puppycursus doorgegaan met de vervolg cursussen van gehoorzaamheid, maar daar na een aantal maanden mee gestopt.
Het was daar zo`n drukte van belang.
5 trainingsgroepen in 1 paardenbak...
Sem was er met zijn kop niet bij en ik raakte steeds gefrustreerder.
Kortom: we hebben even een pauze in gelast.
wel thuis consequent bezig gebleven met het al-geleerde.
Nu heb ik een nieuwe hondenschool gevonden waar het me ontzettend bevalt.
We gaan dus weer "naar school" !!
Om Sem nog even lekker een jaartje te laten "uit-puberen" en dan eens verder te kijken.
We zijn na de puppycursus doorgegaan met de vervolg cursussen van gehoorzaamheid, maar daar na een aantal maanden mee gestopt.
Het was daar zo`n drukte van belang.
5 trainingsgroepen in 1 paardenbak...
Sem was er met zijn kop niet bij en ik raakte steeds gefrustreerder.
Kortom: we hebben even een pauze in gelast.
wel thuis consequent bezig gebleven met het al-geleerde.
Nu heb ik een nieuwe hondenschool gevonden waar het me ontzettend bevalt.
We gaan dus weer "naar school" !!
-
- Speurneus
Wij hebben nu sinds 2 weken er een pup bij:een Golden Retriever.En dat bevalt prima!!!!Het is idd wel weer even druk in huis maar ik vind het ook weer superleuk om op cursus enzo te gaan.Gelukkig hebben we een vrij rustige pup dus dat scheelt een hoop.We hebben hem ook speciaal op karakter uitgezocht.Althans de ouders en tot nu klopt dat karakter ook.Onze Lab Sjammai is nu 7 en dat is voor ons een perfecte leeftijd.Ze is heel lang onzeker geweest en nu ze eindelijk wat zelfverzekerder is geworden hebben we dus de stap genomen.Sjammai vind het helemaal geweldig,ze is een echt moedertje voor die kleine wat we nooit hadden verwacht.Ik zou idd wachten tot je Lab lekker is uitgepuberd want ik merk zelf dat zo'n kleintje veel overneemt van de oudere hond (ja,ook de streken).Maar dat is geheel aan jou natuurlijk.Het is wel ontzettend leuk om nu alvast ervaringen op te doen en het internet af te struinen. 

-
- Grote hondenneus
Sinds 3 weken hebben wij ook een Lab erbij, "Massi", hij blijft een jaar bij ons.
Extra werk valt wel mee, ik moest toch al iedere dag stofzuigen.
Als je een klein ras erbij neemt, is het misschien handig als dit hondje gewoon mee kan met de wandelingen. Volgens mij kan/mag een franse bull-dog niet zolang lopen.
Zelf heb ik een een tijdje een dwergpincher in de opvang gehad, dat is een grote hond in zijn gedrag ( stoer en nergens bang voor ) , maar wel in een mini-uitvoering. Als mijn eigen Kaatje er niet meer is, komt er ws zo'n hondje.
Ik merk dat mijn eigen lab liever met andere labradors omgaat dan met andere rassen, maar dat verschilt misschien per hond.
Marijke
Extra werk valt wel mee, ik moest toch al iedere dag stofzuigen.
Als je een klein ras erbij neemt, is het misschien handig als dit hondje gewoon mee kan met de wandelingen. Volgens mij kan/mag een franse bull-dog niet zolang lopen.
Zelf heb ik een een tijdje een dwergpincher in de opvang gehad, dat is een grote hond in zijn gedrag ( stoer en nergens bang voor ) , maar wel in een mini-uitvoering. Als mijn eigen Kaatje er niet meer is, komt er ws zo'n hondje.
Ik merk dat mijn eigen lab liever met andere labradors omgaat dan met andere rassen, maar dat verschilt misschien per hond.
Marijke
ik heb een Franse Bulldog en ben er helemaal gek op. Ik heb dan ook wel het voordeel dat ik er 1 heb die: apporteert, zwemt en heel actief is
. Dat zijn ze niet allemaal. Hij heeft snel last van de warmte maar omdat hij zwemt kan hij goed afkoelen. Ik zou na Cooper niet snel nog een keer een Franse Bulldog nemen omdat ze vaak minder actief/sportief zijn dan die van mij maar qua karakter ben ik wel helemaal
op dit ras!

-
- Speurneus
Wat voor een hond is jouw eigen keuze maar persoonlijk zou ik nog even wachten. Je schrijft in een andere topic dat je je handen nog vol hebt aan Sem (trekken). Ik zou er eerst voor zorgen dat je dat onder knie hebt alvorens je aan een andere hond met de daarbij behorende opvoeding denkt 

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
dat lijkt mij dan zeer zinvol jarimanime schreef:Wat voor een hond is jouw eigen keuze maar persoonlijk zou ik nog even wachten. Je schrijft in een andere topic dat je je handen nog vol hebt aan Sem (trekken). Ik zou er eerst voor zorgen dat je dat onder knie hebt alvorens je aan een andere hond met de daarbij behorende opvoeding denkt