Lastig altijd weer...

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Nienke & Foofer
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Lastig altijd weer...

Ongelezen bericht door Nienke & Foofer »

Ik blijf het toch lastige situaties vinden.....

Het volgende had ik vanochtend:

Ik loop mijn rondje met Foofer, tegen het eind van het pad hoor ik een fluitje (ik weet welk hondje-baas erbij hoort) dus roep Foofer naast. Die loopt braaf naast tot het commando Toe maarrr...
Op de helft van het rondje kom ik Kufo tegen, ook een bruine labrador reu en de grootste vriend van Foofer, en ik loop samen met baasje van Kufo en Kufo terug. Dan komt er een hondje aan en ik herken haar van de man met het fluitje. Ze speelt met Foofer en Kufo maar ondertussen hoor ik het fluitje ook wel... Wij zijn gewoon doorgelopen (het hondje volgt ons), komt het baasje van dat hondje (een Heidelwachter) eraan en geeft dat beestje toch een pak rammel met de leren riem.....

Tsja Baasje van Kufo en ik hebben onze mond maar gehouden...
Later hebben we het er nog wel even samen over gehad...
Ik snap best wel dat mensen hun hond op een verschillende manier straffen maar zo...
Een ferme foei was volgens mij ook wel duidelijk geweest gezien zijn dreigende houding...
Nou weet ik ook dat deze man eerder dit soort honden heeft gehad en hij gaf wel eens aan dat hij nog nooit zoveel problemen met opvoeden had gehad als met dit hondje... Maar om nou op die manier je frustraties te 'botvieren" op je pup van zo'n 9 maand....

Wat doen jullie als jullie zoiets zien, toch er wat van zeggen of je mond maar houden??
Marcail
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marcail »

Ik zou er dus wel een vraag over stellen.

Heel netjes en beleefd, waarom deze heer het hondje op deze manier aanpakt, of dat een reden heeft of zo, net doen of je neus bloed.
Dan komt het ook niet direct dreigend over als je hem op de man af zou vragen van meneer, is dit nu nodig of zo?!
Laat hem in de gelegenheid om het uit te leggen, en daarna vertellen dat het met commando en houding naar de hond toe ook goed moet zijn en dat straffen geen zin meer heeft als de reden waarvoor al gepasseerd is.

Als dan de reactie van die persoon anders is dan verwacht kun je er op inspelen zonder een scheld of ordinair bekgevecht van te krijgen.
Lovely Marcail van 't Chielewout ( 29-01-2008 )
Nixies Canberra van 't Chielewout ( 04-06-2008)
Moonlight Fia of Marcail Highlands ( 22-05-2011)
Moonlight May of Marcail Highlands ( 22-05-2011)
Mignon Bonnie of Marcail Highlands ( 11-02-2011)
Glorious Adin of Marcail Highlands (04-06-2012)
Kayby, Max, Beau. ( de bejaardenclub)
Floor 15-10-2002 / 04-01-2012
Enjoy 16-09-2000 / 27-04-2012
luckylabrador
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door luckylabrador »

Rechtstreeks antwoorden en er niet omheen draaien!
Frustraties nooit op een dier uiten! :evil:
:zwartpootje:Finn 29-11-2014
:blondpootje:Floyd 6-05-2011
:zwartpootje:Bolton 23-3-2006 (overleden 16-9-2013)
:bruinpootje:Chester 22-12-2002 (overleden 3-3-2011)
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

Amai wat erg zeg! Hopelijk schrokken de andere honden niet te hard hiervan? Ol denkt dan al snel dat zij iets fout gedaan heeft.

Ik hou absoluut niet van fysieke correctie dus dit had anders gekund :(.
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
Monica

Ongelezen bericht door Monica »

Ik kan nooit mijn mond houden als ik zo iets zie :roll: :roll:
ik had zonder erbij na te denken gelijk er wat uit gekraamd
ik doe het ook met minder erge dingen :oops: :oops:
manlief zeurt dan wel eens waar bemoei je je mee
maar ik vind kleine kinderen en dieren kunnen niets zeggen en daar kom ik voor op.
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Wat ik had gedaan?
Mijn eerste reactie toen ik het las was:
Ik had de riem gepakt en meneer even afgeranselt........en die kans zou erin zitten. Ik zou zeker m'n scheur open getrokken hebben en als hij dan een verkeerde opmerking zou maken, zou ik niet voor mezelf instaan :oops:
Kinderen en dieren sla je niet punt uit!
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

hmmm,idd lastig maar ik denk dat ik wel iets gezegt zou hebben in de trant van :moet dit nu zo!
moeilijk opvoedbaar of niet maar een leren riem komt gemeen aan en heeft in mijn ogen niks met opvoeden en corrigeren te maken,hooguit onmacht :roll:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Linnie

Ongelezen bericht door Linnie »

Ik had ook mn mond niet kunnen houden. Dat arme beestje ziet nu alleen nog maar meer reden om bij die enge man weg te blijven. Begrijpt hij dat soms niet :?
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Dat is idd moeilijk.. Op dat moment hou je van schrik je mond, maar achteraf denk je van had ik er maar wat van gezegd.
Ik zou er anders eens heel voorzichtig over beginnen..
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Afgezien dat die man met deze methode niet bereikt wat hij bereiken wil, had ik ws niet zoveel gezegd. Ik heb al zo vaak adviezen gegeven, gevraagd en ongevraagd, en vooral aan dit soort mensen is het aan dovemansoren gezegd. Bovendien ben je tegenwoordig zelf niet veilig meer. Je wordt voor minder volledig inelkaar geslagen. Zelf zou ik een melding doen bij de dierenbescherming als je weet waar deze man woont.
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Tilly
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tilly »

denk niet dat ik mijn mond kan houden.
Ik zou het wel netjes, beleefd houden (hoop ik)...
Groetjes Tilly
Pootje van Gina & Akka

*Er is op de wereld geen betere psychiatrie, dan een hond die je gezicht aflikt*
Nienke & Foofer
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Nienke & Foofer »

Charella schreef:Dat is idd moeilijk.. Op dat moment hou je van schrik je mond, maar achteraf denk je van had ik er maar wat van gezegd.
Ik zou er anders eens heel voorzichtig over beginnen..

Nou dit had ik dus (en het baasje van Kufo ook) en geschrokken van zo'n reactie en te verbaasd (ik weet, ik denk altijd iets teveel van het goede van de mens en dan wanneer ik een slechte kant zie ben ik te verbaasd :oops: ) om er nog wat van te zeggen.

Maar ik zie deze man wel vaker met wandelen en heb me wel voorgenomen om het en goed in de gaten te houden en zelf had ik iets bedacht in de trant van "Foofer kom maar hier want als dat hondje met je speelt wordt het toch gestraft op niet zo'n lieve manier die ook nog eens niet helpt..."
Jess

Ongelezen bericht door Jess »

Ik ben het met de meeste hier eens. Ik zou er echt wat van zeggen. En dan ook niet al te vriendelijk. Niet dat ik (gelijk) ruzie ga maken, maar ik zou wel even een schreeuw geven van : hey joh, doe eens normaal!

Kom nou, er wordt gewoon niet geslagen als er niet teruggeslagen kan worden. Is gewoon zwak.
Lindsay88
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lindsay88 »

Nou als ik zijn hond was zou ik ook niet meer terug komen
! :evil:
Liefs, Lindsay & Tessa
Plaats reactie