De eerste avond en nacht met Bodo

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Jill_1982

De eerste avond en nacht met Bodo

Ongelezen bericht door Jill_1982 »

Bodo voelt zich al behoorlijk thuis hier! Gaat overal liggen, komt vaak een slikje geven en een knuffel halen, bijt in alles (moeten we snel afleren...tips welkom!!!), en hij eet,plast,poept en speelt goed.

Gisteravond moeilijk gehad toen hij in de bench moest om te slapen....hij gilde er over! echt zielig hoor! :( , maar goed, we hebben ons aan het advies gehouden en het gedrag dus genegeerd. om 00:30 was ie stil, en hij heeft doorgeslapen tot, jawel, 06:30!!!!!!! geweldig toch?! :applaus: en ook niks in zn bench geproduceerd :klasse:

Het is echt een grappig en lief manneke :wink:
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

ohhh wat fijn dat het goed is gegaan.
Dat gillen in de bench klinkt echt heel sneu he. Heel goed dat je het hebt genegeerd.
En overal in bijten, ik zou je pupje (om te beginnen) steeds een speeltje aanbieden waar hij wel in mag bijten op het moment dat hij aan het meubilair bijt. Succes hoor!
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Ik adviseer mijn pupkopers altijd om een paar nachten naast de bench te gaan slapen. Dat gillen is nergens voor nodig en de "harde" manier. Als je de afstand tussen jou en de bench steeds groter maakt leert je pup op een prettige manier alleen in de bench te slapen. Het is nogal wat, je wordt gescheiden van je moeder, broers en zussen en je gaat naar je nieuwe huis. En dan wordt je tot overmaat van ramp in een kooi gestopt en alleen gelaten. Nee, ik zou het zo niet doen en ik raad mijn pupkopers ook aan om dit proces geleidelijk te laten verlopen. De pup moet vertrouwen in jou krijgen als roedelleider en dan laat je hem alleen. Dat is voor een hond niet te begrijpen en dan ga je gillen om je roedelgenoten die dan niet komen. :cry:
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Jill_1982

Hij gilde toen wij in de woonkamer zaten hoor? en wij zijn pas op bed gegaan toen hij sliep. om 06:30 liet hij zich pas weer horen. Wij willen het beste voor het beestje, en hebben na ons eigen idee niks verkeerd gedaan :shock:
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Heerlijk dat het al goed gaat :) Hopelijk ervaart Bodo de bench gauw als zijn eigen plekje. Dat komt vast goed :D
Jill_1982

Hij gaat er nu steeds uit zichzelf in liggen als ie moe is!!! :) :klasse:
Sofie

Ongelezen bericht door Sofie »

zo hebben wij dat ook gedaan met de bench.
ik sliep op de bank in de living (5m van de bench), als het stil piepen was na een paar uur slapen, dan stond ik op om haar buiten te zetten zonder iets te zeggen. plasje laten doen. weer bench in zonder iets te zeggen.
dan kon ze soms nog piepen, we negeerden dat ook, na tien minuten was het stil. telkens een half uurtje à een uurtje later buiten laten snachts (3u, 4u, ...), en op 1 à 2 weken was de klus geklaard. lekker doorslapen zonder gepiep, tot wij opstaan. ze moppert nu ook echt nooit in de bench, in het weekend kunnen we zelfs uitslapen zonder problemen, dus ik zou zeggen doe zo verder en dat komt normaal wel goed ;)
vermoeiend hé zo'n pup, maar geniet er van !
Linnie

Ongelezen bericht door Linnie »

Ik ben er ook bij blijven zitten, maar Guus was zo moe en viel gelijk in slaap :) Wat misschien helpt is om eten en snoepjes in zijn bench te geven, dan wordt de bench nóg sneller een leuke plek :)

Dat bijten, sja, even bikkelen en constant stoppen met spelen als hij bijt en 'm roepen met een ander speeltje..
borisboef

Ongelezen bericht door borisboef »

hoi,
Wij hebben gewoon in onze eigen slaapkamer geslapen hoor en Balou in de kamer beneden in de bench. en dat ging prima. Hij heeft niet gehuild. Maar wij kregen hem ook met 12 weken. Dus dat scheelde denk ik wel. Geniet van je tijd met Bodo. Het is echt super leuk!!!! Veel foto`s maken hoor!!!!
Janneke

Ongelezen bericht door Janneke »

het piepen viel vast mee, ik woon tegen Drachten aan en ik heb 'm echt niet gehoord :wink: !

nee, alle gekheid op een stokje, geniet er maar lekker van. je zult zien dat het straks (vooral 's nachts) veel beter gaat, al vind ik het al knap dat 'ie zo goed heeft doorgeslapen!

veel plezier (misschien kom ik je nog eens tegen hier in de buurt)
Plaats reactie