kleurverschil vacht
kleurverschil vacht
hoi labvrienden,
is het normaal dat een chocopup van 9 weken kleurverschil in haar vacht heeft?
het hoofd en een gedeelde van haar lijf heeft rosse- licht-bruinachtige kleur.
haar achterlijf en poten zijn donkerbruin.
dit kleurverschil valt echt fel op.
ik dacht altijd dat een chocolab volledig donkerbruin moest zijn.
of zijn die rossige haren nog puppyharen?(en verdwijnen ze met ouder worden?)
iemand dit al eerder gezien?
is het normaal dat een chocopup van 9 weken kleurverschil in haar vacht heeft?
het hoofd en een gedeelde van haar lijf heeft rosse- licht-bruinachtige kleur.
haar achterlijf en poten zijn donkerbruin.
dit kleurverschil valt echt fel op.
ik dacht altijd dat een chocolab volledig donkerbruin moest zijn.
of zijn die rossige haren nog puppyharen?(en verdwijnen ze met ouder worden?)
iemand dit al eerder gezien?
-
- Speurneus
Noah die was als pup vrij licht bruin van kleur, nu hij al zijn puppy haren kwijt is is hij een stuk donkerder geworden.
Het kan best dat er kleurverschil in de vacht zit.
Noah heeft nu door de zon lichtere plekken op zijn staart.... ach mooi toch coupe de soleil
Bij hem zag je duidelijk het verschil tussen zijn puppenhaartjes en zijn "blijvende" vacht, de puppenhaartjes bleven licht en daardoor heen kwamen al de donkere haartjes.
En een choco lab is niet altijd donkerbruin hoor, er zijn ook labjes die lichtbruin zijn.
Het kan best dat er kleurverschil in de vacht zit.
Noah heeft nu door de zon lichtere plekken op zijn staart.... ach mooi toch coupe de soleil

Bij hem zag je duidelijk het verschil tussen zijn puppenhaartjes en zijn "blijvende" vacht, de puppenhaartjes bleven licht en daardoor heen kwamen al de donkere haartjes.
En een choco lab is niet altijd donkerbruin hoor, er zijn ook labjes die lichtbruin zijn.

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...
R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
-
- Hele grote hondenneus
-
- Middelgrote hondenneus
Hier ook een mooie chocolade dame van 11 wk rondlopen.. Ook zij verschilt van kleur, dat komt omdat het puppy vachtje veranderd in een volwassen vachtje..
Enuh hier loopt er ook nog 1 van 3 jr rond, met heel licht kleur verschil...
Wil je dat niet bij bruin dan moet je ze uit de zon houden..
Maar dan word het heel moeilijk om je hond een labwaardig leven te geven..

Wil je dat niet bij bruin dan moet je ze uit de zon houden..

Groetjes Marloes, lebbers van Kai, Zepp, Jula & Pleun

bedankt voor de reacties!
dus als ik goed begrijp....zijn er ook lichtbruine choco labs.
bij het eerste nestbezoek van onze pup....was ik eigenlijk verrast dat de moeder voor zeker de helft lichtbruine haren had (vooral op het hoofd en staart)
ik had tot toen alleen maar donkerbruine labradors gezien.
de vader is donkerbruin (google...frodo van t' balkenhof)
nu weet ik niet van wie een pup vererft....van de vader, moeder of van allebei? (waarschijnlijk van allebei?)
dus waarschijnlijk zal Juna nooit een donkerbruine worden....dat is dus afwachten
en zo een coupe soleil....heeft ook een positieve kant..het is het bewijs dat we toch af en toe het zonnetje gehad hebben hier....al is dat vandaag niet het geval (geen weer om een hond door te jagen
)
grt marc
dus als ik goed begrijp....zijn er ook lichtbruine choco labs.
bij het eerste nestbezoek van onze pup....was ik eigenlijk verrast dat de moeder voor zeker de helft lichtbruine haren had (vooral op het hoofd en staart)
ik had tot toen alleen maar donkerbruine labradors gezien.
de vader is donkerbruin (google...frodo van t' balkenhof)
nu weet ik niet van wie een pup vererft....van de vader, moeder of van allebei? (waarschijnlijk van allebei?)
dus waarschijnlijk zal Juna nooit een donkerbruine worden....dat is dus afwachten

en zo een coupe soleil....heeft ook een positieve kant..het is het bewijs dat we toch af en toe het zonnetje gehad hebben hier....al is dat vandaag niet het geval (geen weer om een hond door te jagen

grt marc
-
- Speurneus
Hier een chocolabje, die in de zomer op zijn kop en achterpoten lichtere stukken heeft, het is dan ook een echte zonaanbidder.
In de winter is hij super donkerbruin ! In de zomer ook nog behoorlijk donker maar toch duidelijk lichter als in de winter.
In de winter is hij super donkerbruin ! In de zomer ook nog behoorlijk donker maar toch duidelijk lichter als in de winter.
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC
Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013

Dit wist ik niet dat ze van de zon lichte plekken kunnen krijgen. Kaya had laatst wat lichte plekken op haar kont en flanken en ik vroeg me al af waar het vandaan kwamAldinne schreef:Hier ook een mooie chocolade dame van 11 wk rondlopen.. Ook zij verschilt van kleur, dat komt omdat het puppy vachtje veranderd in een volwassen vachtje..![]()
Wil je dat niet bij bruin dan moet je ze uit de zon houden..![]()

-
- Middelgrote hondenneus
Sommige grote fokkers (vooral in het buitenland) houden wel deglijk hun bruine labjes uit de zon.. Zodat ze op show een mooie egale bruine kleur hebben..
En dat ze zomers lichter zijn, en 's winters donkerder komt ook zeker grotendeels door de zon en de rui.. Na de zwangerschap kunnen de teefjes zeker verschillende kleuren bruin hebben.. Mede door de hormoon kwestie en de verharing..
Maar een bruine lab heb je echt wel in 2 verschillende kleuren.. Heel diep
donkerbruin, of meer tegen de leverkleurige kant aan..

En dat ze zomers lichter zijn, en 's winters donkerder komt ook zeker grotendeels door de zon en de rui.. Na de zwangerschap kunnen de teefjes zeker verschillende kleuren bruin hebben.. Mede door de hormoon kwestie en de verharing..
Maar een bruine lab heb je echt wel in 2 verschillende kleuren.. Heel diep
donkerbruin, of meer tegen de leverkleurige kant aan..

Groetjes Marloes, lebbers van Kai, Zepp, Jula & Pleun