kleurverschil vacht

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
marc.m.

kleurverschil vacht

Ongelezen bericht door marc.m. »

hoi labvrienden,
is het normaal dat een chocopup van 9 weken kleurverschil in haar vacht heeft?
het hoofd en een gedeelde van haar lijf heeft rosse- licht-bruinachtige kleur.
haar achterlijf en poten zijn donkerbruin.
dit kleurverschil valt echt fel op.
ik dacht altijd dat een chocolab volledig donkerbruin moest zijn.
of zijn die rossige haren nog puppyharen?(en verdwijnen ze met ouder worden?)
iemand dit al eerder gezien?
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

Noah die was als pup vrij licht bruin van kleur, nu hij al zijn puppy haren kwijt is is hij een stuk donkerder geworden.
Het kan best dat er kleurverschil in de vacht zit.
Noah heeft nu door de zon lichtere plekken op zijn staart.... ach mooi toch coupe de soleil :wink:
Bij hem zag je duidelijk het verschil tussen zijn puppenhaartjes en zijn "blijvende" vacht, de puppenhaartjes bleven licht en daardoor heen kwamen al de donkere haartjes.
En een choco lab is niet altijd donkerbruin hoor, er zijn ook labjes die lichtbruin zijn.
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
Linnie

Ongelezen bericht door Linnie »

Toevallig zijn we hier net door die fase heen. Guus had ook op zijn kop nog lichtere puppyhaartjes en op zijn rug al donkerbruine haren. Nu is hij helemaal egaal, dus het komt goed ;)
liesje

Ongelezen bericht door liesje »

hey, onze lab heeft dit nu ook nog in de zomer en in de winter is hij helemaal donkerchocoladebruin.
luckylabrador
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door luckylabrador »

Onze bruine chocolab heeft kleurverschil op zijn kop, idd coupe soleil!! :D
Maar valt niet op dus....
:zwartpootje:Finn 29-11-2014
:blondpootje:Floyd 6-05-2011
:zwartpootje:Bolton 23-3-2006 (overleden 16-9-2013)
:bruinpootje:Chester 22-12-2002 (overleden 3-3-2011)
Aldinne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Aldinne »

Hier ook een mooie chocolade dame van 11 wk rondlopen.. Ook zij verschilt van kleur, dat komt omdat het puppy vachtje veranderd in een volwassen vachtje.. :wink:

Enuh hier loopt er ook nog 1 van 3 jr rond, met heel licht kleur verschil...
Wil je dat niet bij bruin dan moet je ze uit de zon houden.. 8)
Maar dan word het heel moeilijk om je hond een labwaardig leven te geven.. :)
Groetjes Marloes, lebbers van Kai, Zepp, Jula & Pleun :bruinpootje: :zwartpootje: :bruinpootje: :zwartpootje:
Afbeelding
marc.m.

bedankt voor de reacties!
dus als ik goed begrijp....zijn er ook lichtbruine choco labs.
bij het eerste nestbezoek van onze pup....was ik eigenlijk verrast dat de moeder voor zeker de helft lichtbruine haren had (vooral op het hoofd en staart)
ik had tot toen alleen maar donkerbruine labradors gezien.
de vader is donkerbruin (google...frodo van t' balkenhof)
nu weet ik niet van wie een pup vererft....van de vader, moeder of van allebei? (waarschijnlijk van allebei?)
dus waarschijnlijk zal Juna nooit een donkerbruine worden....dat is dus afwachten :wink:
en zo een coupe soleil....heeft ook een positieve kant..het is het bewijs dat we toch af en toe het zonnetje gehad hebben hier....al is dat vandaag niet het geval (geen weer om een hond door te jagen :roll: )
grt marc
-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

Hier een chocolabje, die in de zomer op zijn kop en achterpoten lichtere stukken heeft, het is dan ook een echte zonaanbidder.

In de winter is hij super donkerbruin ! In de zomer ook nog behoorlijk donker maar toch duidelijk lichter als in de winter.
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
marc.m.

hoe is dit eigenlijk te verklaren...in de zomer lichtbruin...in de winter donkerbruin?
heeft de zon daar werkelijk mee te maken?
ergens vind ik dit niet kloppen...daar elke choco lab. dit fenomeen zou moeten hebben dan? (daar de meeste egaal donkerbruin blijven)
of zie ik dit verkeerd?
phos4

Ongelezen bericht door phos4 »

borisje heeft nu ook twee kleuren in zijn vacht. zijn volwassen vacht is er aan het doorkomen... veel stofzuigen geblazen! wat grappig is, is dat zijn hoofdje nog lekker zacht is en de rest is lekker aan het veranderen...
samantha705

Ongelezen bericht door samantha705 »

Aldinne schreef:Hier ook een mooie chocolade dame van 11 wk rondlopen.. Ook zij verschilt van kleur, dat komt omdat het puppy vachtje veranderd in een volwassen vachtje.. :wink:

Enuh hier loopt er ook nog 1 van 3 jr rond, met heel licht kleur verschil...
Wil je dat niet bij bruin dan moet je ze uit de zon houden.. 8)
Maar dan word het heel moeilijk om je hond een labwaardig leven te geven.. :)
Dit wist ik niet dat ze van de zon lichte plekken kunnen krijgen. Kaya had laatst wat lichte plekken op haar kont en flanken en ik vroeg me al af waar het vandaan kwam :D , maar dat is me nu dan duidelijk. Ze houdt namelijk ontzettend van zonnebaden 8)
Aldinne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Aldinne »

Sommige grote fokkers (vooral in het buitenland) houden wel deglijk hun bruine labjes uit de zon.. Zodat ze op show een mooie egale bruine kleur hebben.. :wink:

En dat ze zomers lichter zijn, en 's winters donkerder komt ook zeker grotendeels door de zon en de rui.. Na de zwangerschap kunnen de teefjes zeker verschillende kleuren bruin hebben.. Mede door de hormoon kwestie en de verharing..
Maar een bruine lab heb je echt wel in 2 verschillende kleuren.. Heel diep
donkerbruin, of meer tegen de leverkleurige kant aan.. 8)
Groetjes Marloes, lebbers van Kai, Zepp, Jula & Pleun :bruinpootje: :zwartpootje: :bruinpootje: :zwartpootje:
Afbeelding
Balou2010

Ongelezen bericht door Balou2010 »

Balou had rond 10 weken ook 2 kleuren :lol: :D
Fallyn

Ongelezen bericht door Fallyn »

Fallyn had dit ook en nu met haar 9 maanden word het steeds minder.
Eerst was haar kop boven de halsband lichtbruin en de rest donkerbruin
Hell_Fire

Ongelezen bericht door Hell_Fire »

Ons Luna is 3,5 maanden, haar koppie en de voorste heft van haar rug zijn ook een stuk lichter dan de rest van haar rug en haar staart, is wel schattig zo :verliefd1:
Plaats reactie