Nou is Nino aan de beurt

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Nou is Nino aan de beurt

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

Nino was voor de vakantie al een keer mee naar een school in Haarlem, buitenschoolse opvang en samen met hem heb ik een verkort snuffelcollege gegeven.
Vandaag hadden we een kennismakingsgesprek op een school in Heemskerk.
Hier geef ik aan 2 klassen het snuffelcollege, dus meneer mag aan de bak.
Bij binnenkomst vandaag was hij iets onstuimig, maar ik had hem heel snel weer in het gareel gelukkig. Nadat hij de klassen even , zonder leerlingen , heeft bekeken en besnuffeld en ik een gesprek heb gehad met de 2 onderwijzeressen zijn wij weer naar huis gegaan.
Ben echt benieuwd of hij net zo goed gaat worden als tante Toosje.
Hij houdt in ieder geval wel heel veel van kinderen, dat is al mooi meegenomen.
Tja, die bruine, hij wordt in September alweer 3 jaar. Hoogste tijd om echt aan het werk te gaan!! :)
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

:) Hij wordt vast een waardige opvolger van Mevrouw Toosje. :D Het is immer ook een lekkere knuffelkont. :verliefd1: En een beetje onstuimig, ja dat kan gebeuren in een nieuwe situatie. Hoe vaker hij les gaat geven hoe gewoner het wordt toch? :)
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
Tanja
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Tanja »

Knap hoor van Nino! Ik zou hem graag een keer aan het werk willen zien, maar ja, ik geloof niet dat ze dat soort dingen hier in de omgeving op de basisscholen doen. Heb het in ieder geval nog nooit gehoord.
Wel jammer, want er zijn toch genoeg kinderen die thuis geen hond he :verliefd1: bben, en absoluut niet weten wat ze wel of niet moeten doen ...

Maar ja, je moet iets te wensen over houden. Geef je drietal maar een dikke knuffel en Nino eentje extra. Ik heb nu eenmaal een zwak voor hem, want hij lijkt qua karakter zo veel op Banjer, alleen een beetje ouder ... :verliefd1:
Groetjes, Tanja

Laughter is timeless, imagination has no age and dreams are forever ...
Fallyn

Ongelezen bericht door Fallyn »

uhm mag ik vragen wat de bedoeling is, de hond die gaat lesgeven??
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Fallyn schreef:uhm mag ik vragen wat de bedoeling is, de hond die gaat lesgeven??
:D Ga eens kijken op http://www.specialdogsatwork.nl" onclick="window.open(this.href);return false; Je kunt er ook een boekje bestellen, Toosje gaat naar school, een heel leuk boekje. :klasse:
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

De tijd voor Nino is aangebroken :D
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

een grote bruine held is het :verliefd1:
doe je best kanjer :klasse:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Tanja schreef:Knap hoor van Nino! Ik zou hem graag een keer aan het werk willen zien, maar ja, ik geloof niet dat ze dat soort dingen hier in de omgeving op de basisscholen doen. Heb het in ieder geval nog nooit gehoord.
Wel jammer, want er zijn toch genoeg kinderen die thuis geen hond he :verliefd1: bben, en absoluut niet weten wat ze wel of niet moeten doen ...

Maar ja, je moet iets te wensen over houden. Geef je drietal maar een dikke knuffel en Nino eentje extra. Ik heb nu eenmaal een zwak voor hem, want hij lijkt qua karakter zo veel op Banjer, alleen een beetje ouder ... :verliefd1:
Tanja als er een school in jou buurt belangstelling heeft, volgens mij zijn er ook in jou buurt vrijwilligers van het Sophia snuffelcollege.
Janneke

Ongelezen bericht door Janneke »

Ik ben nog redelijk nieuw hier en heb ook even op de website gekeken. Het spreekt me heel erg aan wat je doet. Complimenten ook voor je site.

Onze jongste dochter heeft een chronische ziekte waar ze maar moeilijk mee om kan gaan. Ze wilde al heel lang dolgraag een hondje. Nu Sascha er is, bloeit onze jongste van 8 jaar helemaal op. Ze opent zich meer, is vrolijk en bovenal dolblij met onze pup. Ze mist niets, geen wandelingetje, wil overal bij betrokken zijn en ik merk ook echt dat die twee nu al iets heel speciaals hebben, ook al is Sascha nog maar 2 maandjes bij ons.

Ik geloof dus zeer zeker in de "therapeutische waarde" van een hond in veel gevallen.

Succes met je werk! :klasse:
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Janneke schreef:Ik ben nog redelijk nieuw hier en heb ook even op de website gekeken. Het spreekt me heel erg aan wat je doet. Complimenten ook voor je site.

Onze jongste dochter heeft een chronische ziekte waar ze maar moeilijk mee om kan gaan. Ze wilde al heel lang dolgraag een hondje. Nu Sascha er is, bloeit onze jongste van 8 jaar helemaal op. Ze opent zich meer, is vrolijk en bovenal dolblij met onze pup. Ze mist niets, geen wandelingetje, wil overal bij betrokken zijn en ik merk ook echt dat die twee nu al iets heel speciaals hebben, ook al is Sascha nog maar 2 maandjes bij ons.

Ik geloof dus zeer zeker in de "therapeutische waarde" van een hond in veel gevallen.

Een broertje van mijn zoon zijn vriendin is behoorlijk autistisch. Maar hij is stapel gek op zijn hondje , een beagle. Daarmee "durft" hij dingen, die hij anders niet durft ( in de goede zin dan) . Hij kent ook mijn honden en nou komt het leukste.
Hij zit op een speciale school, maar lezen wil hij niet. Hij zit ook op logopedie. Nou was hij zo trots op Toosje dat hij het boekje mee heeft genomen , en wat gebeurde er? Hij die nooit wilde lezen, heeft het boekje voorgelezen. Ik werd meteen gebeld, en zo iets ontroerd mij heel erg. Daar, precies daar doe ik het voor.
Janneke

Ongelezen bericht door Janneke »

Een broertje van mijn zoon zijn vriendin is behoorlijk autistisch. Maar hij is stapel gek op zijn hondje , een beagle. Daarmee "durft" hij dingen, die hij anders niet durft ( in de goede zin dan) . Hij kent ook mijn honden en nou komt het leukste.
Hij zit op een speciale school, maar lezen wil hij niet. Hij zit ook op logopedie. Nou was hij zo trots op Toosje dat hij het boekje mee heeft genomen , en wat gebeurde er? Hij die nooit wilde lezen, heeft het boekje voorgelezen. Ik werd meteen gebeld, en zo iets ontroerd mij heel erg. Daar, precies daar doe ik het voor.
kippevel-verhaal! geweldig toch, zo'n jochie!
renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

Wat leuk dat Nino nu ook naar de scholen mee mag :klasse:
Het is een schat en hij zal het ongetwijfeld super doen :D
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Nino&Toosje schreef:
Janneke schreef:Ik ben nog redelijk nieuw hier en heb ook even op de website gekeken. Het spreekt me heel erg aan wat je doet. Complimenten ook voor je site.

Nu pink ik toch even een traantje weg. Wat bijzonder! :)
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

Saskia.Bernadette schreef:
Nino&Toosje schreef:

Nu pink ik toch even een traantje weg. Wat bijzonder! :)
en ik ook,mooi zeg :)
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
hetty1805

Ongelezen bericht door hetty1805 »

Go Nino!!
Plaats reactie