Mariska+Noa schreef:Ik heb met Noa ook nog steeds hetzelfde. Ook ik ben vanaf het begin stil blijven staan als hij trok. Toch is het kwartje ook hier nog niet gevallen. Vorige week was het echt dramatisch. Het stukje waar ik normaal 10 minuten over doe, duurde nu ruim 45 minuten!!!!!
'Noa volg' .. even volgen, trekken maar! 'aan de voet' 'zit' goedzo 'Noa volg' .. even volgen, trekken maar! 'aan de voet' 'zit' goedzo 'Noa volg' .. even volgen, trekken maar! 'aan de voet' 'zit' goedzo 'Noa volg' .. even volgen, trekken maar! 'aan de voet' 'zit' goedzo
Pfffffffffffffffffffffffffffffff... een pubertje
Ja, hier ook zo eentje!! ... kwartje lijkt maar niet te vallen. Het standaard rondje gaat op zich redelijk, maar als ze het idee heeft dat er een tochtje naar het bos op het programma staat, kom ik er amper aan, zo trekt ze.
Ik heb ooit een klikker in huis gehad... werkt dat echt goed met aanleren van niet trekken en naast lopen? Kijk, ze hoeft van mij niet altijd netjes naast te lopen, ze mag best snuffelen, maar dan met een slappe lijn graag. Hoe leer ik dat aan???
Groetjes van Anneke en een Pootje van Yosca & Zyva.
EEn klikker werkt erg goed, als de lijn sla hangt klik je en geef je een aai of compliment (wel enthousiast zijn) als ze trekt doe je een stapje terug is de lijn weer slap (dit probeer ik uit te leggen terwijl de kerk sinterklaaskapoentje speelt )
ik heb dit topic ook gevolgd, want Bono wil ook niet altijd netjes naast lopen en trekt naar sommige honden. Ik kan dan niet blijven, omdat hij mij gewoon naar de andere hond toetrekt...
We volgen nu al een tijdje weer een cursus en hier heb ik het trucje bij de muur ook geleerd. Je loopt dan gewoon een meter van de muur af en de hond moet naast je lopen, doet hij dit netjes beloon je hem als hij voor je gaat lopen of trekken moet je "ahum" of nee zeggen en als hij dan blijft doen duw je hem met je even tegen de muur aan zodat hij snapt dat ie echt achter je moet blijven en dan gewoon weer vrolijk belonen als dit goed gaat oefen je het gewoon in het midden en buiten op straat. Ik heb niet het idee dat Bono er bang van wordt ofzo hoor
Mandy schreef:Wat voor halsbanden gebruiken jullie eigenlijk? Gewone, of een halfcheck of een volledige slip?
Keo heeft een halfcheck, gewone halsband en een u-lead. Maakt eigenlijk geen verschil aan welke hij loopt, als hij besluit te trekken doet hij dat toch. Hij is alleen met de u-lead makkelijker te houden. Maar ik moet zeggen dat het trekken er aardig uit is, door 1,5 jaar blijven te oefenen en goed gedrag belonen. Als ik hem weer teveel aan een flexlijn heb laten lopen wordt het trekken weer erger. Dan weer een tijdje normale lijn en het gaat weer goed. Alleen andere honden in zicht is soms een probleem (ligt eraan hoe leuk hij ze vindt...), dan wil hij wel weer eens gaan trekken. Ik laat hem dan soms zitten (als hij heel erg trekt) totdat de andere hond voorbij is. Ben nu heel erg aan het oefenen dat hij zijn aandacht bij mij houdt i.p.v. de andere hond. Echter nog geen resultaat
ik heb bij Fallyn een normale lijn (stof) die aan de rolstoel vastzit en ik maak haar altijd vast aan het dekje omdat ze toen ze nog klein was vaak in de knoop kwam met haar pootjes.
Als ze een dag heeft waaro ze echt veel zin heeft om te trekken hebben wij een halve trek band (met zo'n touwtje ertussen) en een normale halsband
Hier gebruik ik bij de P & P rondes altijd de flexilijn. Zo hebben ze toch de ruimte om even te snuffelen en hun behoeftes te doen, zonder de bosjes in getrokken te worden. Als we naar duin gaan, doe ik ze jachtlijn om en moeten ze naast me blijven lopen. En ze weten dat er iets leuks gaat gebeuren en dan willen ze nog wel eens trekken. Na 3x stil staan en teruglopen, valt het kwartje weer en blijven netjes naast je lopen.
jojo67 schreef:...
We volgen nu al een tijdje weer een cursus en hier heb ik het trucje bij de muur ook geleerd. Je loopt dan gewoon een meter van de muur af en de hond moet naast je lopen, doet hij dit netjes beloon je hem als hij voor je gaat lopen of trekken moet je "ahum" of nee zeggen en als hij dan blijft doen duw je hem met je even tegen de muur aan zodat hij snapt dat ie echt achter je moet blijven en dan gewoon weer vrolijk belonen als dit goed gaat oefen je het gewoon in het midden en buiten op straat.
Ik weet niet of het toeval is of niet, maar we brengen dit nu ook al 3 dagen in praktijk en het gaat opeens veel beter!! Ik houd hoop:D