Hoeveel trainen?

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
mirjamm1

Hoeveel trainen?

Ongelezen bericht door mirjamm1 »

Hoeveel kan je trainen met je hond?
Ik doe nu behendigheid met Abe.
Dit is 1 x in de week. Af en toe doen we mee aan een wedstrijd en af en toe doen we mee met workshops.
Het lijkt me leuk om naast de behendigheid nog iets te gaan doen bijv. jachttraining of doggydance.
Wanneer wordt het teveel voor een hond?
Dinie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Dinie »

Ik denk dat je zelf wel merkt wanneer het teveel wordt voor je hond.
Ik doe 3x per week jachttraining met Yara. Dit gaat goed. :)
Maar.......wij zijn ruim een week op vakantie geweest en hebben geocache (GPS)-wandelingen gedaan. We hebben dit in het begin van de vakantie zeer intensief gedaan. De eerste wandeling was ong. 10 km en een dag later ong. 6 km. Nu is het zo dat je hond meer km maakt dan jij, omdat ze vooruit lopen en dan weer terug komen enz. Yara was dag drie erg moe en vond het denk ik niet erg dat we even naar huis zijn gegaan (ivm. verplichtingen) Ze kon toen even bijkomen/uitrusten om daarna weer dagelijks te genieten van kortere geocache-wandelingen in het mooie Limburg.
:zwartkopje: Ciba (Ciba van Budiliumhof) 22-10-2005 ~ 25-4-2008
:zwartkopje: Yara (Raspberrycream van Budiliumhof) 7-3-2008
Fallyn

Ongelezen bericht door Fallyn »

Fallyn word minimaal 1 uur per dag getraind, bij sitchting hulphond of kngf is dit zelfs meer dan 2 uur per dag.

Amy
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Hier wordt intensief getraind. Met jonge honden natuurlijk gehoorzaamheid en later komt daar dan het flyballen bij. En soms ook behendigheid. Daar heb ik bij Lina niet voor gekozen, zij doet er jachtraining bij. Een keer in de week is dat. En van de zomer elke week 3 uur jachttraining extra.

Met Missy doe ik nu alleen nog Funny-O, ik heb haar definitief gepensioneerd. :D

Baila doet wedstrijd flyball -en dus de bijbehorende trainingen- en jachttraining om de week.

Ik vind dat je naar de hond moet kijken wat er mogelijk is. En ook tijdig een stapje terug doen. Maar een paar keer in de week een uur training is voor een hond in goede conditie mi.i. geen bezwaar. :wink:
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
EricaM
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door EricaM »

Met Bram heb ik vanaf het begin 2 trainingen per week gedaan. 1x gehoorzaamheid en 1x ringtraining. Met de ringtrainingen zijn we nu gestopt en we zijn nu gestart met een vervolg van de gehoorzaamheidstraining (VGG). Dat is 1x per week een uur.

Daarnaast gaan we in september beginnen met de basis jachttraining. Dat lijkt me ook super en is eveneens 1x per week, maar dan 1,5 uur. Misschien zou je daar nog bij aan kunnen sluiten. (http://www.jachthondenschoolalmere.nl" onclick="window.open(this.href);return false;).

Wat je ook gaat doen, heel veel succes.
Groetjes Erica, en een knuffel van Bram
mike en debby

Ongelezen bericht door mike en debby »

ik ga vanavond voor t eerst beginnen met puppycursus.
ben benieuwd hoe dat gaat.
heb verder nog nooit met een hond getraind, dus alles is nieuw voor mij.
maar heb er volle vertrouwen in dat t allemaal gaat lukken
en wil misschien ook verder met trainen na de puppycursus.
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Als ik naar Keo kijk, dan geloof ik niet dat het te snel teveel voor hem zou zijn. Hij geniet enorm van training. En als het dan ook nog afwisselend zou zijn, verschillende soorten training, denk ik dat hij wel 4x per week zou willen/kunnen.
Maar ik kan niet meer dan 1x per week training waarmaken. Ik krijg maar 1 vaste avond in de week vrij van het werk hiervoor (verder heb ik een wisselend rooster). En bovendien kost onze training 95 euro voor 8 lessen van 1 uur, dus dat vind ik financieel gezien wel genoeg.

Helaas... anders zou ik ook meer met hem gaan trainen, want zelf vind ik het ook leuk.
Maar ik blijf zelf dagelijks met hem oefenen natuurlijk. :)
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
mirjamm1

Ongelezen bericht door mirjamm1 »

Goh.. wat tof dat hier zoveel mensen zoveel doen met hun hond!
Als ik mensen op straat tegen kom dan vinden ze het vaak al heel wat wat wij met Abe doen maar wat ik hier lees is dat sommige nog veel meer doen!
Ik zal eens even kijken wat dan nog leuk bij ons aansluit!
Zaterdag mijn eerste behendigheid les bij KC Pampus!
Erg veel zin in!!
toscak
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door toscak »

Ik volg 1 keer in de week gehoorzaamheid (1 uur), ringtraining (1 uur) en jachttraining (1,5 uur). Bob en ik vinden het geweldig en nooit genoeg :D
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

mirjamm1 schreef:Goh.. wat tof dat hier zoveel mensen zoveel doen met hun hond!
Als ik mensen op straat tegen kom dan vinden ze het vaak al heel wat wat wij met Abe doen maar wat ik hier lees is dat sommige nog veel meer doen!
Ik zal eens even kijken wat dan nog leuk bij ons aansluit!
Zaterdag mijn eerste behendigheid les bij KC Pampus!
Erg veel zin in!!
Misschien lopen we elkaar nog tegen het lijf dan, ik ben er met Lina ook voor Flyball beginners. :D
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
ester

Ongelezen bericht door ester »

Goed naar de hond kijken, kan per hond verschillen. Broertje van Tako traint wel een uur of 10 in de week en als ik dat met Tako zou doen zou dat te veel zijn. Wij trainen gemiddeld een uurtje of 5 in de week. Alleen maar jacht.

Succes met de trainingen.
Plaats reactie