4 September voor het eerst jachttraining
-
LoveLab
4 September voor het eerst jachttraining
Op 4 september starten Jones en ik voor het eerst met een jachttraining. Na 3 jaar gehoorzaamheid vonden we het tijd voor iets anders!
Gister de spullen gekocht die we nodig hadden, 2 dummy's, een fluitje en een jachtlijn. Is er nog een bepaalde manier waarop de lijn gedragen moet worden?
Heb vorig jaar aan een workshop meegedaan en weet wel ongeveer wat ik moet gaan verwachten, maar toch vind ik het erg spannend! Vooral hoe Jones gaat reageren.
Volgende week nog 1 keer naar onze GG groep en dan gaan we aan een nieuw avontuur beginnen, heb er in ieder geval zin in!
Groetjes Inge
Gister de spullen gekocht die we nodig hadden, 2 dummy's, een fluitje en een jachtlijn. Is er nog een bepaalde manier waarop de lijn gedragen moet worden?
Heb vorig jaar aan een workshop meegedaan en weet wel ongeveer wat ik moet gaan verwachten, maar toch vind ik het erg spannend! Vooral hoe Jones gaat reageren.
Volgende week nog 1 keer naar onze GG groep en dan gaan we aan een nieuw avontuur beginnen, heb er in ieder geval zin in!
Groetjes Inge
-
EricaM
- Speurneus

-
toscak
- Speurneus

Succes! Komt vast goed
Voor de jachtlijn: als Jones voor je staat, houd je de lijn (de lus/het handvat die normaal om je hand zit) in je rechterhand en in je linkerhand het einde van lijn (het ringetje), vaak zit daar een stuk leer of rubber. Als je de lijn om deze manier over zijn kop doet, zit de lijn goed. Het zwaartepunt is dan op zijn laagst en als Jones dan niet trekt of rustig naast je zit, valt de lijn los. Beetje moeilijk uitgelegd, maar ik hoop dat je het snapt
Veel plezier
Voor de jachtlijn: als Jones voor je staat, houd je de lijn (de lus/het handvat die normaal om je hand zit) in je rechterhand en in je linkerhand het einde van lijn (het ringetje), vaak zit daar een stuk leer of rubber. Als je de lijn om deze manier over zijn kop doet, zit de lijn goed. Het zwaartepunt is dan op zijn laagst en als Jones dan niet trekt of rustig naast je zit, valt de lijn los. Beetje moeilijk uitgelegd, maar ik hoop dat je het snapt
Veel plezier
-
AnjaS
- Speurneus

-
Saskia.Bernadette
- Speurneus

Je kunt een stukje gehoorzaamheid verwachten en veel apporteren. En markeren (dat is dat de hond moet onthouden waar het apport gevallen is, zodat ie er in een rechte lijn heen kan gaan.
Maar alles wordt je zeker weten stap voor stap uitgelegd.
Ik wens jou en Erica veel plezier, want het is erg leuk om te doen.
Maar alles wordt je zeker weten stap voor stap uitgelegd.
Ik wens jou en Erica veel plezier, want het is erg leuk om te doen.
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
-
Dinie
- Speurneus

-
samantha
- Speurneus

-
LoveLab
-
samantha
- Speurneus

Wij zijn een jaar gestopt geweest met jachttraining maar gaan ook vanaf zaterdag weer beginnen.
Ik train bij hondenjachtclub steady.
Met de GG gaat alles prima, we doen gewoon steeds wat extra dingetjes erbij om het voor Macho leuk te houden.
Ik train bij hondenjachtclub steady.
Met de GG gaat alles prima, we doen gewoon steeds wat extra dingetjes erbij om het voor Macho leuk te houden.

In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000 / 07-11-2011 en Babs 20-12-2005 / 18-10-2012
-
LoveLab
Zo..
De eerste keer zit erop. Zenuwachtig als ik was, ging het eigenlijk allemaal hartstikke leuk en goed!!
Jones gedroeg zich perfect! En dat op een andere hondenschool met andere mensen en andere hondjes.. Ik was zo trots op m! Nu zag ik dat al die jaren bloed, zweet en tranen zich nu uitbetaald.
Ze deden een paar testjes om te kjken hoe de honden er op reageerde en Jones deed alles goed.. Heerlijk om te zien.
heb nu al zin in de volgende les!!
De eerste keer zit erop. Zenuwachtig als ik was, ging het eigenlijk allemaal hartstikke leuk en goed!!
Jones gedroeg zich perfect! En dat op een andere hondenschool met andere mensen en andere hondjes.. Ik was zo trots op m! Nu zag ik dat al die jaren bloed, zweet en tranen zich nu uitbetaald.
Ze deden een paar testjes om te kjken hoe de honden er op reageerde en Jones deed alles goed.. Heerlijk om te zien.
heb nu al zin in de volgende les!!
-
Saskia.Bernadette
- Speurneus

-
LoveLab
Ja, ik denk zeker dat Jones het leuk vond. We begonnen met een stukje gehoorzaamheid, heel simpel, en ik was bang dat Jones dat niet zou doen, juist omdat het zo simpel was. Maar ik denk omdat ik zoiets had, we laten gewoon zien dat we dit kunnen, dat Jones dit erg goed deed. Af en blijf op 5 meter, das voor ons echt 20 stappen terug, maar goed, dat komt vanzelf wel. Het stukje gehoorzaamheid was voor ons dus nog makkelijk.
Bij de 'testjes' ging Jones uit z'n dak. Er werd op ong 20 meter een dummy neergegooid en Jones ging als een speer. Dit was om te kijken of ie dan ook werkelijk terug komt, en dat deed ie. Daarna in een braakliggend weiland kijken of de hond markeert. Jones ging in een rechte lijn op het apport af, zo snel dat ie er overheen vloog, maar hij herstelde meteen. Daarna moest ik m vooruit sturen, dat snapte ie niet. Ik ga m vrij en hij ging op z'n dooie gemak gras staan eten. Toen hebben ze m even gek gemaakt zodat ie afstand van mij zou nemen en toen moest ik m terugroepen, eitje!! Daarna moest ie de bosjes in om het apport te zoeken. Echt mooi om te zien hoe de houding van een hond dan verandert.
Ik kon aan de houding van Jones zien dat ie klaar was om te gaan zeg maar. HIj zat heel erg recht, oren naar voren echt klaar om te werken.
Alleen ik moet erg wennen aan bepaalde dingen. Zo mocht ik bij de gg geen handgebaren gebruiken en hier juist weer wel.
Maar het belangrijkste vind ik dat Jones het leuk vind en dat idee heb ik wel!!
Bij de 'testjes' ging Jones uit z'n dak. Er werd op ong 20 meter een dummy neergegooid en Jones ging als een speer. Dit was om te kijken of ie dan ook werkelijk terug komt, en dat deed ie. Daarna in een braakliggend weiland kijken of de hond markeert. Jones ging in een rechte lijn op het apport af, zo snel dat ie er overheen vloog, maar hij herstelde meteen. Daarna moest ik m vooruit sturen, dat snapte ie niet. Ik ga m vrij en hij ging op z'n dooie gemak gras staan eten. Toen hebben ze m even gek gemaakt zodat ie afstand van mij zou nemen en toen moest ik m terugroepen, eitje!! Daarna moest ie de bosjes in om het apport te zoeken. Echt mooi om te zien hoe de houding van een hond dan verandert.
Ik kon aan de houding van Jones zien dat ie klaar was om te gaan zeg maar. HIj zat heel erg recht, oren naar voren echt klaar om te werken.
Alleen ik moet erg wennen aan bepaalde dingen. Zo mocht ik bij de gg geen handgebaren gebruiken en hier juist weer wel.
Maar het belangrijkste vind ik dat Jones het leuk vind en dat idee heb ik wel!!
- miranda
- Hele grote hondenneus

Hallo Inge, wat leuk dat de jachttraining zo goed is bevallen.
Ben jij bij dezelfde club als Samantha gaan trainen?
Dick kent mij namelijk ook.
Veel plezier nog met de verdere training.
Groetjes van Miranda & Doggies
Ben jij bij dezelfde club als Samantha gaan trainen?
Dick kent mij namelijk ook.
Veel plezier nog met de verdere training.
Groetjes van Miranda & Doggies
:blondpootje:Desie (Mayority's irristible desires)16-10-1997 r.ip. 28-02-2009
:blondpootje:July (joking jewel out of mids)13-07-2001 r.i.p.13-10-2010
:blondpootje:Iris ( be my irrisstible Iris out of mids) 11-01-2003 r.i.p 25-05-2016
:blondpootje:Robin (nickel and dimes girl power) 07-09-2007 rip 10-04-2018
Bowie 16-04-2017
:blondpootje:July (joking jewel out of mids)13-07-2001 r.i.p.13-10-2010
:blondpootje:Iris ( be my irrisstible Iris out of mids) 11-01-2003 r.i.p 25-05-2016
:blondpootje:Robin (nickel and dimes girl power) 07-09-2007 rip 10-04-2018