Vraagje voor mensen uit Drachten en omgeving

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
Jill_1982

Vraagje voor mensen uit Drachten en omgeving

Ongelezen bericht door Jill_1982 »

Ik hoor van een heleboel mensen dat je bij de Martin Gausschool zoveel betaald ivm de naam, maar dat een gewone hondenschool ook voldoende is.
Hebben jullie tips voor andere hondenscholen in de regio 0512?
Zo niet, dan moet ik alsnog naar de MG-school. Maar aangezien ons budget nou niet bepaald ruim is, zou het super zijn als het ook goedkoper en toch goed kan.
En dan zegt die man van de MG-school wel "als je een hond van 900,- kan betalen, kun je ook wel een dure training betalen!", maar Bodo hebben wij betaald van onze belasting teruggave...en daarbij, daar heeft hij niks mee te maken....vind ik!

Dus graag een goed advies van mensen die ervaring hebben hier in de omgeving (Drachten, Bakkeveen, Surhuisterveen, Oosterwolde, Burgum etc.)

Groetjes Jill
mirjamm1

Ongelezen bericht door mirjamm1 »

Ik had op je andere onderwerp ook gereageerd!
Ik heb namelijk een hele goede ervaring met hondenschool shanna!
Er zijn veel mensen die daar trainen met hun honden en die zijn eigenlijk ook allemaal erg positief!
haar site is http://www.hondenschoolshanna.nl" onclick="window.open(this.href);return false; !
Je traint in kleine groepjes van maximaal 4 en het is heel erg individueel gericht.
Het kost ook niet al teveel namelijk 6 euro per les!
Jill_1982

Ongelezen bericht door Jill_1982 »

Maar die is toch heel zweverig?
Hoorde ik vanmiddag dan hoor?
En ze trainen binnen he? dat is ook wel mooi.
Hoe lang train jij daar al?
En kan ik daar nu al beginnen? of pas na de 12e week?
mirjamm1

Tjah zweverig...
Ik vind dat nogal lastig..
Ze kijkt heel erg naar het gedrag van een hond en geeft bijv. ook aan hoe kan zien wanneer je hond stress heeft en hoe je hem gerust kan stellen. Ik vind dat meer het gedrag van je hond leren kennen en hiermee om leren gaan.
Af en toe sloot het misschien niet helemaal bij mij aan en in het begin vond ik het gewoon raar wat ze zei enz en ik dacht laat maar praten.
Maar op den duur zag ik mijn hond veranderen en heel positief reageerde op de dingen die zij aankaarte!
Ik heb nu een super lieve, aanhankelijke en stabiele hond die ik overal zonder moeilijkheden mee naar toe kan nemen.
Ik zou als ik jou was gewoon is een proef les nemen en zelf oordelen wat je ervan vindt.
Ik heb daar 2 jaar getraind en vond het super!
Ik ben nu net verhuist naar Almere en ga hier nu verder trainen in de behendigheid dus vandaar dat ik daar niet meer ben!
mirjamm1

Je kan trouwens metee beginnen. Ik trainde daar met Abe vanaf zijn 8ste week!
Joni

Ongelezen bericht door Joni »

Ik ga straks ook naar Shanna.
Heb het helemaal gehad met mijn "oude" hondenschool.
Veel te druk. ( 6 groepen in 1 paardenbak, en dan moet Sem zijn aandacht bij mij kunnen houden?? yeah, right.. )
Esther doet ook puppen volgens mij.
Keertje samen heen Jill?
Komende week ofzo op een avond?
mirjamm1

Pff vandaag op mijn nieuwe hondenschool geweest!
Het was wel leuk maar wat een grote groepen en wat veel honden daar :shock:
Wel echt wennen hoor!
Dan is het bij Esther echt heel chill en vergelijking!!
Leuk dat je naar hondenschool Shanna gaat Joni!
Plaats reactie