Vandaag laatste keer GG2

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
LoveLab

Vandaag laatste keer GG2

Ongelezen bericht door LoveLab »

Vandaag zijn we voor het laatst naar de GG2 geweest. Jones vond het geweldig om weer bij zijn vriendjes te zijn en iedereen weer te zien na 8 weken vakantie. Er zat bij mij nog steeds twijfel om te stoppen,maar na vandaag weet ik het zeker..

De vak oefening ( vanaf 20 meter vooruit sturen) deed ie voor het eerst perfect. De blijf oefeningen ook, maar de rest was om te huilen. Hij vind het gewoon echt niet leuk meer.

Ik vind het wel erg jammer, maar Jones moet het natuurlijk wel leuk blijven vinden, doe het tenslotte ook voor hem. Nu dus maar op naar de jachttraining, hoop dat we dit beide leuk zullen gaan vinden.

Herkennen jullie dit? Dat je hond het beu is en gewoon geen zin meer heeft??

Groetjes Inge
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Ja, Missy had het op een gegeven moment ook helemaal gehad met de gehoorzaamheid. Toen ben ik ook gestopt. Ze was gehoorzaam zat voor normale omstandigheden.

Bij jachttraining zit ook een gedeelte gehoorzaamheid. Los en aangelijnd volgen, plaats houden etc. Maar daar is het toch weer anders en duurt het niet de hele les. 8)
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
miranda
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door miranda »

Heel herkenbaar, bennu met Iris ook gestopt voor het GG3.
Ze kan de oefeningen goed maar het is net alsof ze het af en toe vergeet hoe het ook alweer moet.
Ze maakt er een beetje een potje van dan.
Ik heb haar nu even op een laag pitje staan en probeer toch ooit nog het G&G3 diploma te halen,want ik weet dat ze het kan.
:blondpootje:Desie (Mayority's irristible desires)16-10-1997 r.ip. 28-02-2009
:blondpootje:July (joking jewel out of mids)13-07-2001 r.i.p.13-10-2010
:blondpootje:Iris ( be my irrisstible Iris out of mids) 11-01-2003 r.i.p 25-05-2016
:blondpootje:Robin (nickel and dimes girl power) 07-09-2007 rip 10-04-2018
:bruinpootje: Bowie 16-04-2017
corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door corretje »

Diezel deed hetzelfde. Bleef gewoon liggen en deed net alsof hij het niet meer wist. Ik deed EG. Ze vroegen al of hij misschien ziek was omdat hij zo lag. We deden toen ook al jachttraining met hem en dat vond/vindt hij super! Zodra we thuis kwamen, kwam meneer met een tennis bal om die 10-15 keer te apporteren in huis. Dan was hij weer erg actief.
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008
LoveLab

Hoi Miranda,

Volgens mij heb jij een les bij ons gevolgd? In Nijmegen??

Ik ben dus inmiddels gestopt, jij ook lees ik.. Ik vind het wel jammer hoor, had het zelf erg naar mijn zin. Maar ja, Jones gaat voor..

Ik blijf wel les geven, dus hoef niet helemaal afscheid te nemen!
Plutinda
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Plutinda »

Barney heeft eigenlijk altijd zin. Maar ik probeer een boel te variëren, dus dan blijft hij het spannend en leuk vinden. Als je veel dezelfde oefeningen traint, dan gaan ze het saai vinden. (ook barney)
Ik ben vorige week weer een weekend naar It takes 2 geweest in Nieuwekerk a/d IJsel. Daar hebben ze wedstrijd/Motivatie training. Als je daar bent geweest dan weet ik zeker dat je weer met een gemotiveerde hond terug komt.
Groetjes Linda en poten van Pepper en Barney
Afbeelding
gitte

Ongelezen bericht door gitte »

Max was vroeger ook zo. Alleen de oefeningen die hij leuk vond werden perfect uitgevoerd.
Maar als hij moest volgen was ik hem altijd kwijt na 15 meter.
Van alles uitgeprobeert, kaas in de zakken, pens om de pols, noem maar op, meneer deed het gewoon niet.
Dit was bij GG1. Vlak voor het examen heb ik de handoek maar in de ring gegooit.
Toen ben ik behendigheid met hem gaan doen en raad eens, meneer wist precies wat volgen was. Hij had aandacht voor mij, volgde mij en hij was super enthosiast.
Alle cursus die ik gevolgd had was toch niet voor niets geweest :D
miranda
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door miranda »

Hoi Inge heb inderdaad 1les bij jullie meegedraaid,maar daarna wist ik pas dat ik zou gaan stoppen.Heb nu ook nog een herplaatstingshond waarmee ik ben gaan trainen.
Robin kon niets dan staan en mooi zijn,nu is ze zover dat we bijna aan het GG0 programma kunnen deelnemen,Iris heb ik nog niet afgeschreven voor de training maar heb het ff op een laag pitje gezet.
Misschien gaan we ooit nog het GG3 halen maar ben er nu niet meer zo zeker van.
:blondpootje:Desie (Mayority's irristible desires)16-10-1997 r.ip. 28-02-2009
:blondpootje:July (joking jewel out of mids)13-07-2001 r.i.p.13-10-2010
:blondpootje:Iris ( be my irrisstible Iris out of mids) 11-01-2003 r.i.p 25-05-2016
:blondpootje:Robin (nickel and dimes girl power) 07-09-2007 rip 10-04-2018
:bruinpootje: Bowie 16-04-2017
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

ik ga ook stoppen met gehoorzaamheid,vlak voor het examen voor GG3
besloot roef dat hij niet meer wist wat volg,af en blijf,hier etc was :?
als hij af en blijf moest dan ging hij over de grond rollen en lag op zijn rug met 4 poten gestrekt naar me te kijken...hahaha wat wilde je hier nu aan gaan doen vrouwtje :twisted:
ik heb toen besloten om geen examen te doen dat had echt geen zin.
nu heb ik gisteren treibbal gedaan met hem en daar zit ook heel veel gehoorzaamheid in,en ik zag het oude vuur weer bij hem :D
dus ik stop nu met GG,hij vindt het echt niet leuk meer.
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
kiaora

Ongelezen bericht door kiaora »

roef schreef:ik ga ook stoppen met gehoorzaamheid,vlak voor het examen voor GG3
als hij af en blijf moest dan ging hij over de grond rollen en lag op zijn rug met 4 poten gestrekt naar me te kijken...hahaha wat wilde je hier nu aan gaan doen vrouwtje :twisted:
nu heb ik gisteren treibbal gedaan met hem en daar zit ook heel veel gehoorzaamheid in,en ik zag het oude vuur weer bij hem :D
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: Nog geen 3 jaar en dan al bijna GG3! Wow... Kiaora is van juni 2008 en we zijn nu bezig met GG1 ...( of is dat een andere GG3 dan van cynophilia?)
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

kiaora schreef:
roef schreef:ik ga ook stoppen met gehoorzaamheid,vlak voor het examen voor GG3
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: Nog geen 3 jaar en dan al bijna GG3! Wow... Kiaora is van juni 2008 en we zijn nu bezig met GG1 ...( of is dat een andere GG3 dan van cynophilia?)
hahaha in club verband :D nee landelijk dat was mischien na een jaar doormodderen wel gelukt(trainert was in ieder geval er van overtuigd) maar of we daar echt lol aan zouden beleven??
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
LoveLab

Zo ben ik 2x geslaagd met een 0 voor het los volgen.. De rest doet JOnes keurig, maar zodra de lijn eraf ging met volgen was ik m kwijt.. en dan toch slagen..

maar nu merkte ik echt aan m dat ie het allemaal wel best vond. Het voorkomen met afstoppen lukt ons ook echt niet en nu komt ie dus niet meer voor omdat ie denkt dat ie halverwege iets moet doen...

Bepaalde oefeningen gingen echt wel goed, maar Jones heeft er gewoon geen lol meer in. Alles op z'n dooie gemak en je aankijkend van 'moet ik dit nu alweer doen??'.

Maar goed, misschien proberen we het examen nog mee te doen. Voorals nog richten we ons eerst even op de jachttraining. misschien hebben we een nieuwe bezigheid..
Plaats reactie